Hey,
Ik ben een site aan het maken waarbij een groep testers quizvragen kunnen testen. Twee van mijn mysql tabellen zijn relevant voor dit probleem:
Nu, het enige dat ik voorlopig kan bedenken is willekeurig een vraag kiezen, en dan kijken of de gebruiker die al opgelost heeft. Zo neen: een andere vraag kiezen en opnieuw proberen enz...
Dit is echter niet zo efficient, zeker gezien de vragentabel later toch +1000 records gaat bevatten, en de evaluatietabel tot 50 keer zoveel. (50 testgebruikers x 1000 vragen = potentieel 50 000 evaluaties).
Is hier een efficientere methode voor? Wss door middel van tabellen te koppelen in mysql. Of raden jullie een compleet ander design van de database aan?
Alvast bedankt!
Ik ben een site aan het maken waarbij een groep testers quizvragen kunnen testen. Twee van mijn mysql tabellen zijn relevant voor dit probleem:
- Er is een tabel met als entries allemaal verschillende quizvragen (allerlei velden met de vraagstelling, het antwoord, etc...)
- Een tabel met "evaluaties". Wanneer een gebruiker een vraag oplost, wordt de evaluatie hierin opgeslagen. Één veld slaat het id nr van de gebruiker op (opgeslagen als PHP sessie variabele), en een ander veld het id nummer van de vraag (uit de tabel met vragen). Voor de rest wordt er een persoonlijke waardering van de gebruiker voor de vraag etc opgeslagen. Dmv deze evaluaties kunnen we te moeilijke/gemakkelijke vragen schrappen en dmv SPSS statistisch afleiden welke vragen goed scoren bij bepaalde doelgroepen.
Nu, het enige dat ik voorlopig kan bedenken is willekeurig een vraag kiezen, en dan kijken of de gebruiker die al opgelost heeft. Zo neen: een andere vraag kiezen en opnieuw proberen enz...
Dit is echter niet zo efficient, zeker gezien de vragentabel later toch +1000 records gaat bevatten, en de evaluatietabel tot 50 keer zoveel. (50 testgebruikers x 1000 vragen = potentieel 50 000 evaluaties).
Is hier een efficientere methode voor? Wss door middel van tabellen te koppelen in mysql. Of raden jullie een compleet ander design van de database aan?
Alvast bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door Joske Pauwels op 11-10-2006 01:49 ]