Help me, tweakers!!!

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Alles deed het, ik dacht ff opnieuw installeren (kaal, daarna image maken)

En nu: Een geheugen adressering naar mijn ACPI die een conflict geenf met mijn agp poort. Of nou ja, mijn MatroxG400MAX wil nu niet meer draaien omdat die ACPI het geadresseerde geheugen van de agp-kaart afjat. En denk niet dat ik een ACPI wil, maar dat kan ik nergens in de bios uitzetten!! (ABIT KA7) Of ik kan het niet vinden!

Geen probleem denk je, doe je het handmatig... (Adresseren van dat geheugen)Nou dat kun je mooi vergeten, want dat mag weer niet van Windows!

Elke keer dus dat ik de boel opnieuw opstart, krijg ik zo'n foutmelding met de tekst: Uw BeeldschermAdaptor heeft een hardware confict met.... etc.

En nu? Wat moet ik doen? Wie heeft dit ook wel eens gehad en welke stappen moet ik ondernemen?

Goed, voor de duidelijkheid:
Systeem:
Athlon700 @ AbitKA7
Windows 98 SE

Maar zoals ik al zei, vorige week liep alles perfect... (En nee, daarvan heb ik geen image meer GRV@####@)

En nu?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Rop er een aantal dingen is uit. Kijken of dat helpt, dan stuk voor stuk er weer in douwen.

De G400 staat erom bekend dat hij erg zeikerig is wanneer hij iets moet delen (irq of i/o ik weet het niet meer).

Als je je pc aan de praat krijgt met G400 zonder verdere hardware, dan zijn de bronnen van de g400 al gereserveerd.

Het probleem wat jij hebt lijkt naar mijn idee een standaard pnp screw up. Als je namelijk een zooitje kaarten tegelijkertijd in je pc douwt, dan gaat het bij mij ook wel is mis.

Proberen dus. En als het gewerkt heeft, dan heeft het weinig zin om in je bios te rommelen.

Want vaak geld deze regel: In je bios rommelen maakt vaak meer kapot dan dat het repareerd. (is mijn eigen ervaring hoor) :P"

Veel succes

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Dank u, ik ga het maar eens proberen
Probleem is, ik moet naar school om te internetten!!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.