Toon posts:

Modem Speedtouch + Asus WL500G aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Speedtouch 546i modem die ik wil aansluiten op mijn Asus WL500G wireless router.
Hoe moet ik de Asus WL500G instellen zodat deze draadloos die pc's van internet voorziet?
Moet deze dan in de wan poort? Of gewoon in de switch poort en moet ik dan het ip, subnet en de gateway o.i.d. aanpassen? Kan ik de asus wl500g dan nog wel dhcp laten lopen?
In principe hele simpele vragen maar kon geen relevant topic op tweakers hierover vinden.
Alvast bedankt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou zeggen zoek eens op topics met de combinatie SpeedTouch 510(i) en de Linksys WRT54G daar komen je genoeg van tegen met dezelfde vragen als jij hier nu afvuurd.

In iedergeval zou ik de SpeedTouch in een bridge mode zetten. Vervolgens sluit je de tweede router (Asus WL500G) aan via de WAN poort en laat je deze DHCP regelen voor de cLiënts. Zo heb je het publieke IP-nummer direct op je router met Wireless access point.

P.s. De SpeedTouch is in principe ook een router alleen schakel je het router gedeelte en de DHCP server uit op het moment als je hem in bridge mode zet.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 11-10-2006 00:28 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:26:
Ik zou zeggen zoek eens op topics met de combinatie SpeedTouch 510(i) en de Linksys WRT54G daar komen je genoeg van tegen met dezelfde vragen als jij hier nu afvuurd.

In iedergeval zou ik de SpeedTouch in een bridge mode zetten. Vervolgens sluit je de tweede router (Asus WL500G) aan via de WAN poort en laat je deze DHCP regelen voor de cLiënts. Zo heb je het publieke IP-nummer direct op je router met Wireless access point.

P.s. De SpeedTouch is in principe ook een router alleen schakel je het router gedeelte en de DHCP server uit op het moment als je hem in bridge mode zet.
Bedankt voor je reactie! :)
Als ik het goed lees is dan de speedtouch overbodig en moet ik alles instellen met de wl500g (username en wachtwoord van de provider)! De speedtouch is nl. voor isdn annex B en dit kan de wl500g niet regelen. Of zit ik er nu naast?