Ik heb sinds ruim een half jaar een Toshiba 320 GB (Western Digital inside). Vandaag opende de mappen erop opeens vrij traag. Hoop geratel, en na 30 sec kan ik de (hoofd) mappen op de schijf openen. Voorheen ging dit gewoon meteen, ik heb chkdsk h: /f /r gedaan, leverde niks op. Heb 'm in een andere USB poort gedaan maar daar lag het probleem ook niet. Ik heb de logboeken bekeken, en daar kwam ik ook niks tegen. Wel een bericht:
"Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D."
maar ik neem aan dat dit over mijn D schijf gaat.
Ik heb me gek gesurft en wat ik als volgende stap wil gaan doen is een diagnosetooltje draaien, die ook externe drive's test. Ik heb wat gevonden (Western Digital: Data Lifeguard), alleen ik las ook dat het verstandig is om eerst je data te back uppen. Maar ik moet nog 200 Gieg back uppen, dus ik vroeg me af of ik nu de data lifeguard al kan draaien, of dat dat echt te risicovol is.
En misschien weet iemand wel een andere mogelijke oorzaak. En hopelijk ook een oplossing.
Bij voorbaat dank!
Mvg
Hedde
"Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D."
maar ik neem aan dat dit over mijn D schijf gaat.
Ik heb me gek gesurft en wat ik als volgende stap wil gaan doen is een diagnosetooltje draaien, die ook externe drive's test. Ik heb wat gevonden (Western Digital: Data Lifeguard), alleen ik las ook dat het verstandig is om eerst je data te back uppen. Maar ik moet nog 200 Gieg back uppen, dus ik vroeg me af of ik nu de data lifeguard al kan draaien, of dat dat echt te risicovol is.
En misschien weet iemand wel een andere mogelijke oorzaak. En hopelijk ook een oplossing.
Bij voorbaat dank!
Mvg
Hedde