Seagate 7200.8: de label verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1105389392.jpg

Ik heb dus een Seagate Baracuda 7200.8 met 250 giegjes en deze gaat binnenkort in een externe drive. Nu is het zo dat ik die sticker eraf wil halen (garantie telt toch niet, is OEM schijf), maar kan ik dat doen zonder probs ? Er zitten 2 "gaten" onder de sticker, eentje van de motor en vermoedelijk de andere van de kop. Maar gaat de boel niet kapot als ik de sticker eraf haal ? Ik herinner me dat sommige schijven speciaal stickers hadden op bepaalde gaten die je er ook niet zomaar vanaf mocht halen.

Een beetje met het zicht op bling maar voornamelijk op het koelen. Liefst geen "wat is het nut"-antwoorden, ik weet dat het vrij nutteloos is maar dit is dan ook Tweakers :P

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik dacht dat schijven helemaal dicht waren om geen stof binnen te laten komen... Als er stof inkomt kan je de schijf weggooien!

Mooooooeeeee......

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Van wiki:
Breather holes can be seen on all drives — they usually have a warning sticker next to them, informing the user not to cover the holes. The air inside the operating drive is constantly moving too, being swept in motion by friction with the spinning disk platters. This air passes through an internal recirculation (or "recirc") filter to remove any leftover contaminants from manufacture, any particles or chemicals that may have somehow entered the drive, and any particles or outgassing generated internally in normal operation.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als jij hem er af wilt halen denk ik niet dat dat ook maar een enkel probleem is.
Alleen er af halen heeft totaal geen nut en mogelijk is dat ding nog enorm lastig er af te halen ook. Zit je straks met van die stickerscheur strepen op je disk :+
Als hij makkelijk er af te halen is vervalt dat verhaal natuurlijk. Maar dan zal het nog geen nut hebben, dat wilde je horen toch?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die gaten zijn er zodat de schijf kan 'ademen'. Er is geen enkel contact met de buitenwereld, er zit een soort van een rubbertje tussen om de drukverschillen te kunnen opvangen.

Over het weghalen van de label: dat moet je helemaal zelf weten. Maar nuttig is het vast niet :+

• redfoxert
  • Niet online
Laat de schijf een tijdje draaien zodat ie warm word en de lijm van de sticker dus ook. Daarna proberen te verwijderen.

En ik sluit me bij de rest aan .... wat is het nut ? :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 16:31

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Phuncz schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:42:
Een beetje met het zicht op bling maar voornamelijk op het koelen. Liefst geen "wat is het nut"-antwoorden, ik weet dat het vrij nutteloos is :P
:+

Als de schijf rechtstreeks tegen de buitenkant van de behuizing aan komt, dan zou de sticker de warmte overdracht kunnen belemmeren. Echter is het niet zozeer de bovenkant die je wilt koelen, maar de onderkant waar de print zit. Die chips worden ontzettend heet bij sommige schijven!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
OK, straks eens aan de slag ermee :) Alhoewel, als ik even wacht op mijn externe drive, hem aansluit via de P-ATA op het moederbord, kan ik de temperatuur met en zonder sticker testen.
Pagina: 1