Voor mijn carputer ben ik opzoek naar een relais zodat ik via de USB uitgang van mijn laptop de converter van mijn laptop aan kan laten staan.
Als ik de auto aan zet word K1 dus geschakeld en gaat de converter aan en kan de laptop aan waarna vervolgens ook K2 aangaat. Gaat de auto van het contact dan blijft de converter aan net zo lang totdat ik de laptop uit doen en de spanning van de USB port wegvalt zodat ook K2 uitgeschakeld word.
Het probleem is echter dat ik nergens de geschikte relais kan vinden. Ik heb al veel zitten googlen maar zie door de bomen het bos soms niet meer.
Ik hoop dat jullie mij weer op het juiste pad kunnen zetten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| car key 12 V permenant 12V
| |
| |---------|
| | |
| / /
[ K1 ] ------------ / / -----------|
| | | |
| |---------| |
| | |
| | |
| laptop --> USB 5 volt |
GND | | |
| [ K2 ] --------|
GND |
GND
K1 and K2 are relay's |
Als ik de auto aan zet word K1 dus geschakeld en gaat de converter aan en kan de laptop aan waarna vervolgens ook K2 aangaat. Gaat de auto van het contact dan blijft de converter aan net zo lang totdat ik de laptop uit doen en de spanning van de USB port wegvalt zodat ook K2 uitgeschakeld word.
Het probleem is echter dat ik nergens de geschikte relais kan vinden. Ik heb al veel zitten googlen maar zie door de bomen het bos soms niet meer.
Ik hoop dat jullie mij weer op het juiste pad kunnen zetten