Xbox controller kabels vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo,

Wegens een akkefietje met ons konijn, moeten we de kabels van de xbox controllers repareren (het zijn er 3). Ik heb er 1 gerepareerd door de kabels opnieuw te solderen, wat weer redelijk werkt.
Echter, de overige 2 controllers zijn zo doormidden gebeten dat vervanging van de kabels vereist is.

Mijn vraag is daarom: wat voor kabels kan ik hier het beste voor gebruiken? Volgens mij is het mogelijk hiervoor USB kabels te gebruiken, maar zijn andere kabels ook mogelijk? Ik ben een beetje op zoek naar een goedkope manier om de boel te repareren, dus ik vroeg me af of iemand tips had.

Alvast bedankt,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Er zijn xbox controller extension cables. controller ff openschroeven en vast solderen en die gewoon gebruiken is de makkelijkste manier denk ik usb kabel gaat niet lukken want je hebt een extra lijn naar je contoller

[ Voor 20% gewijzigd door Rmg op 10-10-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 00:56

Yngwie-

Murphy was an optimist

Raz- schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:25:
Er zijn xbox controller extension cables. controller ff openschroeven en vast solderen en die gewoon gebruiken is de makkelijkste manier denk ik usb kabel gaat niet lukken want je hebt een extra lijn naar je contoller
Extension cables is een goeie optie ja. Maar dan zou ikzelf waarschijnlijk deze intact laten en alleen de bestaande kabel inkorten. Oftewel lossolderen aan de controller kant, een stuk van de oude kabel afknippen zodat deze weer perfect kan werken (geen beetafdrukken erin o.i.d.) en deze weer vastsolderen aan de controller :) Heb het zelf ook op deze manier gedaan en dat werkt goed (alleen hield ik nog genoeg kabel over om geen verlengkabel meer nodig te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konijn verkopen en van dat geld nieuwe controller kopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:38

SuBBaSS

-has Ryzen

Zonder gele draad zou het prima moeten werken. Dan blijft er een standaard usb kabel over. Die gele heb je alleen nodig als je ooit nog eens een lightgun wilt gebruiken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Okay, thanks. Nu nog even een goedkope manier verzinnen om aan een extension/usb kabel te komen, en ik kan weer aan de slag!
Pagina: 1