Beste tweakers,
3 weken geleden is mijn videokaart stuk gegaan, nu heb ik net een nieuwe videokaart in mijn systeem geplaatst (zelfde type). Als ik mijn computer opstart geeft hij dit aan:
IDE ROM BIOS
Detecting Array
Press F10 to enter Raid Setup Utility
Ik druk dus op F10:
Waarna ik mijn harde schijf zou moeten installeren... Dit staat er:
Nvidia Raid Utility
Bij Free disk staat dan mijn HD en aan de andere kant staat een ander vak waar (nog) niets staat waar Array disk boven staat. Ik kan mijn HD van Free naar Array disk verschuiven.
Nu heb ik nog 4 opties om mijn HD te installeren:
Raid mode: Mirroring, Striping, Stripe mirroring of Spanning.
Ik heb alle mogelijke combinatie's en optie's gekozen. Als ik bijvoorbeeld een willekeurige optie neem en ik doe tijdens het 'booten' mijn (na Verifying DMI Pool Data) moederbord cd-rom erin geeft hij aan: Ýour HD doesn't support HPA. Dat geeft hij dus bij alle optie's aan. Als ik aan het begin niet op F10 druk en mijn HD niet installeer en ik doe vervolgens mijn moederbord cd-rom erin geeft hij aan: 'Error: hard drive not installed'.
De gegevens van mijn PC:
Moederbord: Gigabyte K8nf-9 s939
Processor: AMD Athlon 64 3000 S939 512kb
Geheugen: 2× Kingston DDR 512 mb / 400
Videokaart: XFX FX 6600 GT 128mb tv/dvi pci-e
Harde schijf: Maxtor 160GB Sata 150 7200 rpm 8 mb
Behuizing: Antec Solution SLK2650BQE 350 Watt
Komt bij iemand dit bekend voor en kan iemand mij hier mee helpen? Alvast bedankt!
3 weken geleden is mijn videokaart stuk gegaan, nu heb ik net een nieuwe videokaart in mijn systeem geplaatst (zelfde type). Als ik mijn computer opstart geeft hij dit aan:
IDE ROM BIOS
Detecting Array
Press F10 to enter Raid Setup Utility
Ik druk dus op F10:
Waarna ik mijn harde schijf zou moeten installeren... Dit staat er:
Nvidia Raid Utility
Bij Free disk staat dan mijn HD en aan de andere kant staat een ander vak waar (nog) niets staat waar Array disk boven staat. Ik kan mijn HD van Free naar Array disk verschuiven.
Nu heb ik nog 4 opties om mijn HD te installeren:
Raid mode: Mirroring, Striping, Stripe mirroring of Spanning.
Ik heb alle mogelijke combinatie's en optie's gekozen. Als ik bijvoorbeeld een willekeurige optie neem en ik doe tijdens het 'booten' mijn (na Verifying DMI Pool Data) moederbord cd-rom erin geeft hij aan: Ýour HD doesn't support HPA. Dat geeft hij dus bij alle optie's aan. Als ik aan het begin niet op F10 druk en mijn HD niet installeer en ik doe vervolgens mijn moederbord cd-rom erin geeft hij aan: 'Error: hard drive not installed'.
De gegevens van mijn PC:
Moederbord: Gigabyte K8nf-9 s939
Processor: AMD Athlon 64 3000 S939 512kb
Geheugen: 2× Kingston DDR 512 mb / 400
Videokaart: XFX FX 6600 GT 128mb tv/dvi pci-e
Harde schijf: Maxtor 160GB Sata 150 7200 rpm 8 mb
Behuizing: Antec Solution SLK2650BQE 350 Watt
Komt bij iemand dit bekend voor en kan iemand mij hier mee helpen? Alvast bedankt!