GoT/FP userbase-merge

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 16:47
Geen idee of dit hier thuis hoort dus verplaatst hem maar als het fout zit. Ik kon daarnaast nog geen topic hierover vinden vandaar dus zelf maar eentje.

Ik heb nog wel wat vraagjes m.b.t. die merge.
1. Ik heb nu aangegeven dat mijn FP account de nieuwe user-id word. Is het mogelijk om mijn GoT username te reserveren voor een nickchange aangezien ik eigenlijk niet meer onder de oude nickname bekent wil staan maar wel het lage user-id wil behouden.
2. Worden mijn postaantallen op het forum meegenomen of raken deze verloren? Ik ben namelijk ooit al eens richting de 500 posts kwijtgeraakt bij een paar BC's en om nu weer opnieuw zoveel onzin (geintje :P) neer te moeten zetten..

Meer vragen heb ik niet maar zullen er vast wel komen ;)

Heel veel succes met de merge!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Postman schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:03:
Geen idee of dit hier thuis hoort dus verplaatst hem maar als het fout zit. Ik kon daarnaast nog geen topic hierover vinden vandaar dus zelf maar eentje.

Ik heb nog wel wat vraagjes m.b.t. die merge.
1. Ik heb nu aangegeven dat mijn FP account de nieuwe user-id word. Is het mogelijk om mijn GoT username te reserveren voor een nickchange aangezien ik eigenlijk niet meer onder de oude nickname bekent wil staan maar wel het lage user-id wil behouden.
1. Waar slaat het op dat je dit wilt :? :X
2. Je krijgt toch een random userID dacht ik, ik krijg in ieder geval andere..
2. Worden mijn postaantallen op het forum meegenomen of raken deze verloren? Ik ben namelijk ooit al eens richting de 500 posts kwijtgeraakt bij een paar BC's en om nu weer opnieuw zoveel onzin (geintje :P) neer te moeten zetten..
Geef jij daar serieus om? Wederom snap ik je echt niet. Wil je patsen met je lage userID en hoge postcount ofzo? Is het stoer? :X :X

En ja, je blijft ze gewoon houden. En als je ze wel kwijt zou raken, zou je dan niet mergen? |:(

edit:
Kijk, nu is het duidelijk. Sorry, het kwam gewoon 'dom' over op mij zonder die toelichting...

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 10-10-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

1) Je voorkeur voor Tnet of GoT bepaald niet het uiteindelijke userid welke je krijgt, wel welke nickname (indien verschillend). Maar er staat je niets in de weg om gewoon een nickchange voor je FP account aan te vragen hoor ;)
2) Nee, alles blijft behouden en wordt gewoon overgeheveld naar een eventueel veranderde nickname.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 10-10-2006 22:08 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je userid's worden gekoppeld en je krijgt een nieuw usrid toegewezen, op basis van beide registratiedata. Heb je dus op GoT een laag id, maar heb je je gisteren geregistreerd voor de frontpage, zal je id sterk stijgen tov je id nu op GoT. Heb je je ongeveer op beide sites tegelijkertijd geregistreerd, zal je id niet sterk stijgen of dalen.
Je kan je nieuwe id+nick ook gewoon zien via die validatie site ;)

Verder houd je (min of meer) hetzelfde account, dus als het goed is zelfde settings, zelfde toegankelijkheden (hk etc) en zelfde aantal posts :)

Ga gewoon naar die site en koppel je username's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ten eerste wil ik niet patsen met mijn lage user-id maar ik ben van oudsher gewend een nummertje te onthouden op t.net om zo mijn profielpagina te bekijken. En een 4 cijfer nummer is makkelijk te onthouden dan eentje van 6 cijfers ;)

Ik ben wel trots op mijn hoge postcount jah. Vooral omdat ik die voornamelijk heb behaald met tech-antwoorden vind ik het nogal belangrijk om die te behouden. Wat ik toen ben kwijtgeraakt tijdens een BC waren HK reply's en die waren voor mij minder interessant (zo is het dus ook niet meer mogelijk om te achterhalen waarom ik een usernote heb om mijn account ivm flamen).

Dat ik mijn GoT nickname wil behouden is iets persoonlijks. Ten tijde van de eerste aankondiging waren de beide nicks nog gelijk en dus had FP de voorkeur. Nu gebruik ik al jaren weer Postman als nick overal en is mijn FP nick dus onhandig om te gebruiken.

Nieuwe vraag dus: is het mogelijk om opnieuw een voorkeur op te geven als deze al is vastgelegd of ben ik afhankelijk van een nickchange?
Mij maakt het niet zo heel veel uit, ik krijg Postman toch wel terug denk ik. Het is alleen meer werk voor de mensen van t.net.

Edit: het probleem is dus en ik weet niet of meer mensen dit hebben dat mijn voorkeur al jaren geleden is vastgelegd. Ik was toen die tijd een soort van meubilair op het forum dus deed alles zodra het aangekondigt werd.
Ik ben echter tevreden met een nickchange hoor. Het leek mij alleen makkelijk voor de crew als ik het nu zelf al kon veranderen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Postman op 10-10-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mithras86 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:10:
Heb je dus op GoT een laag id, maar heb je je gisteren geregistreerd voor de frontpage, zal je id sterk stijgen tov je id nu op GoT.
Ehhh, volgens mij wordt er toch gesorteerd op datum van registratie van de oudste datum van beide registraties? :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Postman schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:13:
Nieuwe vraag dus: is het mogelijk om opnieuw een voorkeur op te geven als deze al is vastgelegd of ben ik afhankelijk van een nickchange?
Mij maakt het niet zo heel veel uit, ik krijg Postman toch wel terug denk ik. Het is alleen meer werk voor de mensen van t.net.

Edit: het probleem is dus en ik weet niet of meer mensen dit hebben dat mijn voorkeur al jaren geleden is vastgelegd. Ik was toen die tijd een soort van meubilair op het forum dus deed alles zodra het aangekondigt werd.
Ik ben echter tevreden met een nickchange hoor. Het leek mij alleen makkelijk voor de crew als ik het nu zelf al kon veranderen ;)
Er is geen mogelijkheid om een reeds vastgelegde voorkeur zelf nog te wijzigen. Technisch gezien is een nickchange op de FP zelfs eenvoudiger uit te voeren want daar zijn geen mannetjes met database-toegang voor nodig ;)
Dus mijn advies: als je op de FP ook 'Postman' wilt heten vraag dat dan aan in Frontpage Algemeen en dan kan een FP Admin wel kijken of die mogelijkheid bestaat (die nick is namelijk al in gebruik op de FP maar die user lijkt weinig actief te zijn).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Vinnie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:19:
[...]

Ehhh, volgens mij wordt er toch gesorteerd op datum van registratie van de oudste datum van beide registraties? :)
True, het oudste account is leading dus je zal niet zomaar van uid 7xxx naar 1xxxxx gaan omdat je bijvoorbeeld nog geen FP account had :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
crisp echt heel bedankt voor je antwoord! Ik ga nu meteen ff een nickchange aanvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mithras86 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:10:
Je userid's worden gekoppeld en je krijgt een nieuw usrid toegewezen, op basis van beide registratiedata. Heb je dus op GoT een laag id, maar heb je je gisteren geregistreerd voor de frontpage, zal je id sterk stijgen tov je id nu op GoT. Heb je je ongeveer op beide sites tegelijkertijd geregistreerd, zal je id niet sterk stijgen of dalen.
Dit klopt niet. Je algemene registratiedatum wordt het minimum van de data op GoT en op de frontpage. In je eerste voorbeeld hou je dus de registratiedatum van GoT. Je userid is gebaseerd op je nieuwe registratiedatum - als jij userid X krijgt, dan betekent het dat er X-1 mensen zijn met een vroegere datum.

In principe kun je er vanuit gaan dat je nieuwe userid vrijwel altijd hoger is dan de laagste van je huidige userid's. Er zijn immers een handvol mensen die vóór jou "aan de andere kant" geregistreerd zijn die ertussen komen (de lage id's van de frontpage zijn hier denk ik een uitzondering op? De eerste 1000 hebben namelijk niet echt oplopende datums :)). En hele omdat altijd de laagste van je huidige regdatums gekozen wordt maakt het niet uit of je twee regdatums nou ver uit of dicht bij elkaar liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2006 00:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

.oisyn schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:57:
In principe kun je er vanuit gaan dat je nieuwe userid vrijwel altijd hoger is dan de laagste van je huidige userid's. Er zijn immers een handvol mensen die vóór jou "aan de andere kant" geregistreerd zijn die ertussen komen (de lage id's van de frontpage zijn hier denk ik een uitzondering op? De eerste 1000 hebben namelijk niet echt oplopende datums :)). En hele omdat altijd de laagste van je huidige regdatums gekozen wordt maakt het niet uit of je twee regdatums nou ver uit of dicht bij elkaar liggen.
In principe klopt dit. Maar er is een kleine aanvulling: doordat er op GoT en de frontpage inactieve accounts verwijdert worden, is het iets minder duidelijk wat er uiteindelijk met je userid gebeurt.

Niet dat dat nou heel erg relevant is, imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag misschien maar je weet maar nooit: wat als er twee dezelfde usernames zijn op GoT en t.net MAAR van 2 verschillende personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:57:
[...]

Dit klopt niet. Je algemene registratiedatum wordt het minimum van de data op GoT en op de frontpage. In je eerste voorbeeld hou je dus de registratiedatum van GoT. Je userid is gebaseerd op je nieuwe registratiedatum - als jij userid X krijgt, dan betekent het dat er X-1 mensen zijn met een vroegere datum.

MM, ja, dat was dus waar, maar ik had niet meer gereageerd (en het teruggenomen), omdat Vinnie en crisp het al hadden gezegd:
Vinnie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:19:
[...]

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 07:26:
Stomme vraag misschien maar je weet maar nooit: wat als er twee dezelfde usernames zijn op GoT en t.net MAAR van 2 verschillende personen?
Als ik het goed begrepen had krijgt de persoon die het langs geregt is die nick (tenzij er een voorkeur opgegeven is) en de andere krijgt een "gratis" nickchange. wat ik me dan wel afvraag is hoe die tweede persoon moet inloggen als zijn nick veranderd is? (niet dat ik daarmee te maken krijg hoor, ik heb gewoon op de fp en got dezelfde nick B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat wordt voor de Falcon op GoT niet leuk dan. Want ik heb Falcon eerder geregistreerd op FP.

[ Voor 28% gewijzigd door Falcon op 11-10-2006 08:47 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ACM schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 07:17:
[...]

In principe klopt dit. Maar er is een kleine aanvulling: doordat er op GoT en de frontpage inactieve accounts verwijdert worden, is het iets minder duidelijk wat er uiteindelijk met je userid gebeurt.
Check, dat was ik idd even vergeten :). Zijn dat er veel?
The Real Falcon schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:32:
Dat wordt voor de Falcon op GoT niet leuk dan. Want ik heb Falcon eerder geregistreerd op FP.
Je hebt de FP toch wel als voorkeur opgegeven dan? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

.oisyn schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:50:
Check, dat was ik idd even vergeten :). Zijn dat er veel?
Yep, dat mag je in tienduizenden tellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACM schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 07:17:
inactive als in users die nooit gepost hebben en niet voor een lange tijd ingelogd hebben?

want ik heb nog ergens een kloontje welke 1 post heeft, die kan immers ook weg lijkt me?

[ Voor 10% gewijzigd door Erkens op 11-10-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Erkens schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:07:
inactive als in users die nooit gepost hebben en niet voor een lange tijd ingelogd hebben?
Yep. Hoewel die "lange tijd" voor het forum op 3 maanden staat en op de frontpage op 6 maanden (daar posten mensen doorgaans minder).
want ik heb nog ergens een kloontje welke 1 post heeft, die kan immers ook weg lijkt me?
Dat klopt, maar dat is vrijwel niet na te gaan natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

als er een posting mee is gedaan gaat hij uiteraard meegemerged worden, aangezien we anders gaten in de database krijgen iets wat we uiteraard niet willen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Erkens schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:26:
[...] Als ik het goed begrepen had krijgt de persoon die het langs geregt is die nick (tenzij er een voorkeur opgegeven is) en de andere krijgt een "gratis" nickchange. wat ik me dan wel afvraag is hoe die tweede persoon moet inloggen als zijn nick veranderd is?
Zie ACM in "Tweakers.net & GoT userbase-merge: 17-10..." :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Oh, één topic lijkt me overigens handiger, we kunnen verder in Hulde de merge komt!!! :) .

DM!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.