Welke headset moet ik dan nemen??!

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• rijkvanwel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11-2023
Hey tweakers,

Een paar dagen terug heb ik de beslissing genomen om mijn cheap-ass Trust headsetje in te wisselen voor een Sennheiser (de PC 150), zodat ik ook meteen een ècht goede koptelefoon om voor de volle 100% van mijn muziek te kunnen genieten.

Vandaag is hij aangekomen, en ik ben teleurgesteld... Op het plaatje leek het namelijk een over-ear model, maar het blijkt on-ear te zijn. Vreselijk! Ik heb hem 10 minuten op gehad en nu al last van beurze oorlellen! Waarom kiest zo'n gerenommeerde fabrikant voor dit model?

Maar dat is niet mijn vraag aan jullie. Ik heb meteen verder zitten zoeken, maar nog niks kunnen vinden. Wat ik dus zoek, is een koptelefoon mèt microfoon (voor skypen en msn-gesprekken), een over-ear design en (redelijk) goed geluid. Ik ben geen geluidsexpert, dus als de bas en hoge tonen een beetje mooi doorkomen ben ik eigenlijk al tevreden.

Ik hoop dat jullie me dan toch verder kunnen helpen!

Alvast bedankt! Groetjes, Rijk

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:56
Icemat siberia.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:38
geen commentaar

• SOEFuture
  • Niet online
rijkvanwel schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:52:
Hey tweakers,

Vandaag is hij aangekomen, en ik ben teleurgesteld... Op het plaatje leek het namelijk een over-ear model, maar het blijkt on-ear te zijn. Vreselijk! Ik heb hem 10 minuten op gehad en nu al last van beurze oorlellen! Waarom kiest zo'n gerenommeerde fabrikant voor dit model?
Dit is toch een kwestie van wennen? Zet hem is wat langer misschien zit ie dan wel goed.

• rijkvanwel
SOEFuture schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:58:
[...]

Dit is toch een kwestie van wennen? Zet hem is wat langer misschien zit ie dan wel goed.
Nee... Hoe langer, hoe beurzer :P Als ik hem weer op zet wil ik hem eigenlijk zo snel mogelijk weer afzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door rijkvanwel op 10-10-2006 22:05 ]

• rijkvanwel
Die Icemat Siberia ziet er wel cool uit.. Wat is er mis mee, SOEDARKMASTER?

• JSTPS
  • Laatst online: 01:38
rijkvanwel schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:05:
Die Icemat Siberia ziet er wel cool uit.. Wat is er mis mee, SOEDARKMASTER?
Ik zei juist geen commentaar omdat ik hem ook ga kopen volgende maand en hem dus ook goed vind. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JSTPS op 10-10-2006 22:10 ]

• rijkvanwel
Oké, vet!

Het bevalt me ook wel dat de microfoon los zit, dan kan ik hem voor mijn mp3 speler gebruiken. Ik ga nog wel even een paar reviews zoeken. Hoe duur is ie ongeveer?

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

ik heb de zalman 5.1 headset, met mic.
Enig nadeel is dat hij door de 6 speakers loeizwaar is en het dus gelijk een work-out voor je nekspieren is.

hier meer info http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=134&code=023

er zit een mic bij, klik je vast (op meerdere punten) op de kabel van je headset.
En het is een over-ear headset.

[ Voor 40% gewijzigd door Tweeker op 10-10-2006 22:27 ]

1 + 1 = 3

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
Zelf zit ik regelmatig 8 uur op'n dag met een on-ear model op m'n werk (Altesys Opera) :P
Dat ding kost 200 piek en is enorm ergonomisch.
Verder totaal oninteressant voor jou natuurlijk, maar dat even om aan te geven dat on-ear modellen ook prima kunnen zijn :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:18
Aanrader: Sennheiser PC160.

• rijkvanwel
Die is ook on-ear... Alleen iets groter.

• rijkvanwel
Ik heb de Siberia gekocht op Bol.com :)

Thx voor de tip!

Verwijderd

Steelpad 5h? Kan je makkelijk meenemen, geeft goeie geluidskwaliteit en is over-ear. Zit in ieder geval erg goed :)

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 19:25
Steelsound 5H ;)

Ik kan deze ook zeker aanraden! Zit perfect en goede geluidskwaliteit.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
En zo heeft eenieder zijn eigen voorkeur. Iets zegt me dat je weinig aan deze topic zult hebben want wat schiet je op met een opsomming van alternatieven. Maar ja, dit is ook een beetje het gevolg van jouw topicstart (wat moet ik nemen/kopen???). Zie wat de FAQ over dergelijke vragen te melden heeft :)

Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.