Toon posts:

W2K3+Vmware en zelf hosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende gaan opzetten.

Via VMware GSX (3.1.0) heb ik twee virtual machines ingericht, een W2K3 DC en een W2K3 met Exchange 2003. Beide servers hangen in domein x.local

Momenteel heb ik via een hosting provider een website draaien maar wil deze graag zelf thuis gaan hosten, tevens wil ik de exchange server gaan gebruiken voor dit domein.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan gaan opzetten. Ik heb reeds contact gehad met mijn hosting provider en hun geven aan de DNS records (ns, mx etc) over te willen zetten.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hi TS,

Voor de lol heb ik dit al eens eerder gecreeërd, welliswaar alleen voor VPN, maar het principe is hetzelfde.

Voordat je er aan begint zijn er natuurlijk wat haken en ogen waaraan moet worden gedacht:
Heb je een statisch ip?
Heb je een router met portforward opties?
Heeft iedere host pc een statisch ip?

Daarna kun je lekker gaan beginnen met het toekennen van poortjes 80 / 25 / etc. naar de interne ip adressen.

En natuurlijk de diverse records laten registreren bij de provider.

Enne wordt het niet eens tijd de gratis VMware server te gaan gebruiken?
Wil je echt een keer naar een toffe virtuele omgeving kijken ga dan naar virtuall.nl

Succes

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
heb je hier wat aan?

gideon82 in "Server help!"

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Bizo,

Bedankt voor je snelle reaktie

Ik heb een statisch ip van mijn provider gekregen, dat is geen probleem.
Ik heb idd een router met port forward opties, ook geen probleem dus.
Iedere host in de virtuele omgeving heeft ook een statisch ip, enkel mijn eigen pc waarop de virtuele omgeving draait niet, maar dat maakt verder ook niks uit lijkt me.

Het toekennen van poorten 25, 80 etc is ook het probleem niet evenals het laten registreren van de records bij de provider, dat had ik al aangegeven in mijn bericht eerder.

Verder draai ik VMWare al gratis, dat is het voordeel als je bij een grote IT organisatie werkt :-)

Maar mijn vraag gaat niet zozeer over hoe poorten etc in te stellen, dat is mijn dagelijkse werk, maar mijn ervaring met VMware is nog niet zo gevorderd en wil graag weten of ik nog ergens rekening mee moet houden met de configuratie hiervan.

Groet,

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Gideon82

Bedankt voor de moeite, maar aan het artikel heb ik niet veel, dit is vrij basic werk.
Ik weet wat ik moet doen om een webserver, exchange server etc thuis moet hosten, maar het ging me meer om hoe dit via een virtuele omgeving het beste gedaan kan worden.
Ik heb zelf ruime ervaring met Microsoft omgevingen (MSCE NT4/2000/2003) maar nog niet zoveel gedaan met VMWare.

Misschien had ik de vraag anders moeten formuleren, excuses hiervoor. Maar waar het me eigenlijk om gaat is waar ik rekening mee moet houden als ik dit alles in een virtuele omgeving plaats.

Groet