Toon posts:

[Open Office Calc] Gegevens importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt op het eerste zicht een fluitje van een cent, maar de 'Ok'-knop blijft gewoon disabled:

Insert - Link to Extrernal Data - selecteer bestand:

Afbeeldingslocatie: http://img333.imageshack.us/img333/5049/ooqy9.png

Maar dan kan ik niet op Ok klikken :?

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/7742/oo2yd3.png

In MS Excel gaat ditzelfde bestand zonder enig probleem, oorspronkelijk is het een csv-bestand, maar ook als txt-bestand lukt het niet, iemand een idee?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Probeer eens de locatie te veranderen zodat er ipv file:///(rest-van-pad) gewoon C:\(rest-van-pad) staat. :) Wat heb je zelf verder allemaal al geprobeerd?

offtopic:
Dit hoort thuis in Officesuites en -software, ik verplaats je topic dan ook even. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 03:12:
Probeer eens de locatie te veranderen zodat er ipv file:///(rest-van-pad) gewoon C:\(rest-van-pad) staat. :)
Het heeft geen zin, noch als csv, noch als txt. In dat geval zou het trouwens een grote fout zijn in Open Office.
Wat heb je zelf verder allemaal al geprobeerd?
Geprobeerd als txt, een andere karakterset geprobeerd (zie 1e screenshot) en in Excel, maar ik zou graag hebben dat het in Open Office werkt. Ik heb zopas ook even naar de security en accessibility settings gekeken, maar er staat niets relevant in.

Als ik File - Open doe wordt eveneens de Text Import Wizard gegeven (1e screenshot), als ik dan op Ok klik krijg ik een lege spreadsheet.

Het bestand ziet er als volgt uit in Notepad:
code:
1
2
3
"Bedrijf","Cat.","Pers nr","Naam","Datum","Max.","Genom.","Saldo","Max.","Genom.","Voorz.","Saldo","Max.","Voorz.","Saldo","Omschrijving","
"149400","A","0000065","naam","","16,000","13,000","3,000","16,000","10,000","3,000","3,000","0,000","0,000","0,000","ARBEIDSDUURVERMINDERING"
"149400","A","0000151","naam","","18,000","18,000","0,000","18,000","10,500","5,000","2,500","0,000","0,000","0,000","ARBEIDSDUURVERMINDERING"

Paste dit eens in Notepad, save het als .csv en probeer het in Calc. Ben benieuwd of het bij jullie werkt. Ik zopas hetzelfde gedaan en idem: Geen Ok button of een lege spreadsheet.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 09:39 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ten eerste klopt je eerste regel van je tekst-file niet:
op het eind:
code:
1
,"

Dan kun je 'm wel importeren via file>open. Insert link to external data werkt bij mij ook niet.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=1834
this isn't working with text files. Works only with spreadsheet and
HTML files that contain objects (ranges/sheets) with a name or an ID.

Verwijderd

Topicstarter
Toch vreemd dat het juiste voorbeeld gegeven wordt. En waarom geen txt, dit lijkt me juist het meest eenvoudig.

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Als je die "enchancement issue 1834" leest, zou het opgelost kunnen worden door:

Insert --> Sheet From File te gebruiken of OOo1.9m54 (whatever that may mean).

-- == Alta Alatis Patent == --

• ppl
  • Niet online

ppl

CoRrRan schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:05:
Als je die "enchancement issue 1834" leest, zou het opgelost kunnen worden door:

Insert --> Sheet From File te gebruiken of OOo1.9m54 (whatever that may mean).
Als je die bugreport leest dan zie je dat de status op fixed staat en dat de target release OOo 2.0 is. Inmiddels zitten we al op 2.0.3 en 2.0.4 komt er aan. Die 1.9 releases zijn de beta versies van OOo 2.0. In dit geval gaat het over milestone 54 van versie 1.9, een hele oude. Deze bug is dus al gefixt en niet meer van toepassing.

De reden waarom veel dingen nog wel eens de mist in gaan zit hem in het vele spatie gebruik. Bestandsnamen schijnen tegenwoordig niet zonder spaties te kunnen. Virusscanners op mailservers vinden dit ook erg fijn en bij teveel spaties wordt je mail eruit geplukt alszijnde een virusmail.Reden te meer om dus erg zuinig te zijn met spaties. Het stukje file:/// is mogelijk ook niet goed omdat er een / teveel staat en die dient als escape character. Maak er eens file:// van en probeer het opnieuw en haal ook alsjeblieft de nodige spaties eruit :P
Als ik het 2e schermpje zo zie dan zou daar in die textbox een overzichtje moeten verschijnen. Je bestand wordt kennelijk niet gelezen waardoor er geen overzichtje staat en je dus ook niet op de "ok" knop kunt klikken. Ik denk dat het met 1 / minder het weer wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Met een slash minder lukt het evenmin.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Cyerblizzard, ga naar http://www.openoffice.org, en download de nieuwste versie. Dan lukt het wel. Het is een bug in een van de oudere versies waardoor het niet goed werkte, nu werkt het wel. Door blijven gaan met de oude heeft geen zin, want het gaat je niet lukken.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:07:
Cyerblizzard, ga naar http://www.openoffice.org, en download de nieuwste versie. Dan lukt het wel. Het is een bug in een van de oudere versies waardoor het niet goed werkte, nu werkt het wel. Door blijven gaan met de oude heeft geen zin, want het gaat je niet lukken.
Ik heb de nieuwste versie:

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/9480/ooui2.png

• ppl
  • Niet online

ppl

Nou nee :P Sinds vandaag is er versie 2.0.4 uitgekomen. Kijk eens naar de release notes van die release en zoek eens op of jouw probleem daar ook in voorkomt.

Heb je overigens ook al eens een keer je OOo profiel die in je user settings van je Windows account staat al eens verwijderd (of verplaatst)? Mogelijk dat je profiel kaduko is.

Verwijderd

Topicstarter
ppl schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:59:
[...]

Nou nee :P Sinds vandaag is er versie 2.0.4 uitgekomen. Kijk eens naar de release notes van die release en zoek eens op of jouw probleem daar ook in voorkomt.

Heb je overigens ook al eens een keer je OOo profiel die in je user settings van je Windows account staat al eens verwijderd (of verplaatst)? Mogelijk dat je profiel kaduko is.
Nog steeds niet.
Pagina: 1