Sinds een week heb ik een Macbook (2Ghz superdrive model) met de originele installatie van OS X uitgebreid met de update 10.4.8.
Enkele andere versies/specs:
Energiestand vers. 3.2
SMC-versie: 1.4f10
Probleem:
Wanneer ik mijn Macbook dichtklap gaat hij automatisch in sluimerstand. Dit terwijl ik instel dat hij dit "nooit" hoort te doen.
Zie ook:
Netvoeding:
Schakel sluimerstand van systeem in na (minuten): 0
Schakel sluimerstand van schijf in na (minuten): 0
Schakel sluimerstand van beeldscherm in na (minuten): 16
Start automatisch opnieuw op na stroomstoring: Nee
Schakel sluimerstand uit bij wijziging netspanning: Nee
Schakel sluimerstand uit bij openklappen van scherm: Ja
Schakel sluimerstand uit via Wake On LAN: Ja
Tijdens sluimerstand wordt beeldscherm gedimd: Ja
Hierbij is de Macbook dus aangesloten op de netvoeding.
Dit is eigenlijk probleem 1, bij deze instellen hoort de sluimerstand niet geactiveerd te worden.
probleem 2:
Wanneer hij in sluimerstand gaat, wordt ook de airport verbinding afgesloten. Bij het openklappen en uit de sluimerstand halen van de Macbook duurt het enkele seconden voordat de verbinding weer actief is. Torrents en MSN zijn bijvoorbeeld ook gedisconnect.
Bij de sluimerstand hoort dit volgens mij niet te gebeuren, omdat er activiteit van enkele applicaties is.
Mijn concrete vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat de Macbook niet meteen automatisch in sluimerstand gaat bij het dichtklappen. Verder: hoe kan ik voorkomen dat zelfs wanneer hij gaat sluimeren, de airport verbinding actief blijft?
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Verschillende instellingen van energiebeheer uitgeprobeerd, waaronder verschillende intervallen (minuten) aangeven voor de sluimerstand.
- Storingsonderdrukking aan en uit gezet voor airport.
- Gezocht via Google:
Airport problemen na sluimerstand
Is deels hetzelfde probleem, bij mij gaat het reconnecten bij het ontwaken wel goed. Verder wordt er geen oplossing gegeven.
http://forum.macosx.nl/vi...ort+sluimerstand+probleem
Bij dit onderwerp kom ik bij de instelling van de TS de optie "Verbreek verbinding bij inschakeling sluimerstand: 1" tegen. Ik kan me voorstellen dat deze optie uitschakelen het probleem oplost, maar ik kan de instelling nergens vinden.
Verder ben ik redelijk lost, graag suggesties
Enkele andere versies/specs:
Energiestand vers. 3.2
SMC-versie: 1.4f10
Probleem:
Wanneer ik mijn Macbook dichtklap gaat hij automatisch in sluimerstand. Dit terwijl ik instel dat hij dit "nooit" hoort te doen.
Zie ook:
Netvoeding:
Schakel sluimerstand van systeem in na (minuten): 0
Schakel sluimerstand van schijf in na (minuten): 0
Schakel sluimerstand van beeldscherm in na (minuten): 16
Start automatisch opnieuw op na stroomstoring: Nee
Schakel sluimerstand uit bij wijziging netspanning: Nee
Schakel sluimerstand uit bij openklappen van scherm: Ja
Schakel sluimerstand uit via Wake On LAN: Ja
Tijdens sluimerstand wordt beeldscherm gedimd: Ja
Hierbij is de Macbook dus aangesloten op de netvoeding.
Dit is eigenlijk probleem 1, bij deze instellen hoort de sluimerstand niet geactiveerd te worden.
probleem 2:
Wanneer hij in sluimerstand gaat, wordt ook de airport verbinding afgesloten. Bij het openklappen en uit de sluimerstand halen van de Macbook duurt het enkele seconden voordat de verbinding weer actief is. Torrents en MSN zijn bijvoorbeeld ook gedisconnect.
Bij de sluimerstand hoort dit volgens mij niet te gebeuren, omdat er activiteit van enkele applicaties is.
Mijn concrete vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat de Macbook niet meteen automatisch in sluimerstand gaat bij het dichtklappen. Verder: hoe kan ik voorkomen dat zelfs wanneer hij gaat sluimeren, de airport verbinding actief blijft?
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Verschillende instellingen van energiebeheer uitgeprobeerd, waaronder verschillende intervallen (minuten) aangeven voor de sluimerstand.
- Storingsonderdrukking aan en uit gezet voor airport.
- Gezocht via Google:
Airport problemen na sluimerstand
Is deels hetzelfde probleem, bij mij gaat het reconnecten bij het ontwaken wel goed. Verder wordt er geen oplossing gegeven.
http://forum.macosx.nl/vi...ort+sluimerstand+probleem
Bij dit onderwerp kom ik bij de instelling van de TS de optie "Verbreek verbinding bij inschakeling sluimerstand: 1" tegen. Ik kan me voorstellen dat deze optie uitschakelen het probleem oplost, maar ik kan de instelling nergens vinden.
Verder ben ik redelijk lost, graag suggesties