Toon posts:

Kan ik als ik met memory timings van mijn tnt2 gaat kloten, mijn tnt2 kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil die kaart graag verder overklocken. memory en core speed zijn al overgeklocked, maar je kan met tntclk 1.2 ook cas latencies en zo veranderen. kan mijn videokaart daardoor kapot gaan..?>

Verwijderd

ja, lees maar de readme.txt.

VOlgens mij ben ik ook te ver gegaan, mijn beeldscherm knipperd heeeeeel erg! :( :( :(

Had hem op 155MHz draaien zonder koeling. shit shit shit!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je moet het inderdaad niet te gek maken.. Meestal gaat 't van een keertje klooien niet kapot, maar ga in kleine stapjes en weet wanneer het genoeg is...

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:34 schreef Wekkel het volgende:
Je moet het inderdaad niet te gek maken.. Meestal gaat 't van een keertje klooien niet kapot, maar ga in kleine stapjes en weet wanneer het genoeg is...
Het is maar wat je een klein stapje noemt! ;)

ik had er net 30MHz bij gedaan en het ging mis.
Na wat gekut ermee kwam het GELUKKIG goed en staat alles weer standaard! ;)

Mijn tip aan iedereen die dit leest: Klok hem niet over, je merkt amper verschil.
(misschien met koeling wel maar da weet ik niet! >:) )

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12

SmidsY

hallo!?.............

tja het risico is aanwezig, maar dan nu de belangrijkste vraag, nou en!? tnt2 is tegenwoordig niet veel dus expirimenteer voer. Een nieuwe videokaart (Geforce2 MX 400 64Mb) hebbie al voor 200,-

Ik zou zeggen open jachtseizoen op ondergeklokte TNT's B-)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=6] -> [forum=8]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 20:02 schreef Renko het volgende:

[..]

Het is maar wat je een klein stapje noemt! ;)

ik had er net 30MHz bij gedaan en het ging mis.
Na wat gekut ermee kwam het GELUKKIG goed en staat alles weer standaard! ;)

Mijn tip aan iedereen die dit leest: Klok hem niet over, je merkt amper verschil.
(misschien met koeling wel maar da weet ik niet! >:) )
30mhz. is ook wat veel in 1 keer he. En overklokken helpt dus echt veel. Het geeft net dat beetje extra bij Q3A. Nu kan die het ook aan als het heeeel erg druk wordt :+

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zondag 05 augustus 2001 19:22 schreef Renko het volgende:
ja, lees maar de readme.txt.

VOlgens mij ben ik ook te ver gegaan, mijn beeldscherm knipperd heeeeeel erg! :( :( :(

Had hem op 155MHz draaien zonder koeling. shit shit shit!
Vreemd. Ik kan 155/190 gewoon draaien met mijn tnt2 (m64) zonder problemen en extra cooling.
Probleem met de coolers die ik er op doe is dat ze na een tijdje vreemde geluiden maken (lager denk ik) en ik de cooler er dan maar van af haal. Een blue orb ofzo vind ik het niet waard om er op te zetten, want dan is de cooler bijna net zo veel waard als de videokaart. (reden dat ik nog geen andere videokaart heb gekocht is omdat ik meteen een nieuw systeem ga kopen en daar nog ff mee moet wachten).

Verwijderd

Gaat niet zo snel stuk hoor :7
Je kijkt gewoon (met kleine stapjes) tot hoever je kan gaan en als je het punt bereikt heb waar je beeld afwijkingen gaat vertonen, dan stel je 'm 5mhz terug.
Dan blijft het heus wel heel.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:23
geen probleem ik heb mijn TNT kaartje vanaf de dag dat ik hem had zonder extra koeling...

van 75 / 90
naar 115 / 125

viper 550(TNT 1) 8MB retail

Heeft 3 jaar perfect gelopen...en doet nu dienst in m'n server... dus no prob bij overclocken!

Een TNT2 kreeg ik ook eenvoudig boven de specificaties zonder extra koeling... alleen maar snel een ander kaartje met een GPU gekocht...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

't geeft wat extra fillrate en in 32 bit werkt 't iets beter..
Pagina: 1