Visual studio 2005 for linux

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan je mssn met een of andere truck visual studio 2005 draaien in een of ander linux distributie??
thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
vmware

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een emulator proberen (wine, CrossOverOffice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

uhhh door de manual te lezen?
LOL, MS die eens een product voor Linux maken. grappig.

Een emu zoals : wine(x)
of een virtual machine: qemu of vmware.

anders zou je eens een echt alternatief (eclipse? kdevelop?) kunnen zoeken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Boudewijn schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:25:
uhhh door de manual te lezen?
LOL, MS die eens een product voor Linux maken. grappig.

Een emu zoals : wine(x)
of een virtual machine: qemu of vmware.

anders zou je eens een echt alternatief (eclipse? kdevelop?) kunnen zoeken.
ach ja vroeger had MS een eigen unix variant :z zo gek is dat niet

xenix iemand :?

http://en.wikipedia.org/wiki/Xenix

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 10-10-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik zeg Linux, niet unix.
maar dat terzijde.
domweg is het buiten emu's of vm's niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:32

Logic

SmartOS:Love at First Boot

of anders mono, maar ik weet niet in hoeverre dat compatible is, met name de asp.net

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Boudewijn schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:39:
ik zeg Linux, niet unix.
maar dat terzijde.
domweg is het buiten emu's of vm's niet mogelijk.
Virtualserver 2005 heeft linux support en de Additions kan je onder linux installeren (is een package voor linux gemaakt door ms :P kan je downloaden bij ms connect)

About the Virtual Machine Additions for Linux
The Virtual Machine Additions for Linux are available through Microsoft Connect.

To download the Virtual Machine Additions for Linux:

1.
Go to Microsoft Connect.
2.
Click the Available Programs button on the left side of your screen.
3.
Sign in with a Microsoft Passport. (If you don't have a Passport, you will be prompted to register for one.)

technisch gezien is dat een stukje linux software van MS op het linux platform ontwikkeld..

maar goed laten we de discussie maar stoppen.. ms maakt ook (soms) linux software als ik het niet veel :P

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 10-10-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:16:
kan je mssn met een of andere truck visual studio 2005 draaien in een of ander linux distributie??
thanks in advance
Misschien moet je even vertellen wat je ermee wilt doen? Waarom je dit in Linux wilt draaien? Waarom andere mogelijkheden zoals Mono, KDevelop etc. niet voldoen?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Arx schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:18:
[...]

Misschien moet je even vertellen wat je ermee wilt doen? Waarom je dit in Linux wilt draaien? Waarom andere mogelijkheden zoals Mono, KDevelop etc. niet voldoen?
Ik ken Mono niet maar KDevelop is gewoon vreselijk slecht. Ik heb niet zoveel op met MS software maar zelfs VS6 is beter dan KDevelop en VS2003/VS2005 zijn de beste development environments om in te ontwikkelen (tenminste voor C/C++)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, ik heb onlangs DE oplossing gezien voor visual studio 2005 op linux.
Parallels workstation!
Op een mac had iemand visual studio geinstalleerd op zijn windows xp via parallels desktop. Dit werkte perfect! De snelheid zou niet te vgl zijn met de andere virtual solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Darkvater schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:21:
[...]

Ik ken Mono niet maar KDevelop is gewoon vreselijk slecht. Ik heb niet zoveel op met MS software maar zelfs VS6 is beter dan KDevelop en VS2003/VS2005 zijn de beste development environments om in te ontwikkelen (tenminste voor C/C++)
Ben het er niet mee eens, werk al jaren met VS en hobby wat af met KDevelop. Maargoed, das een hele andere discussie. ;)

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom je VS op Linux wilt draaien? Wil je met VS GTK of Qt software maken? Wil je onder Linux Windows applicaties maken? Allemaal vragen... :z Misschien is een virtual machine de oplossing voor je.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

probeer anders eclipse met de CDT eens.
ik studeer informatica en heb ong 10 IDEs gehad om mee te werken.
eng genoeg kom ik voor bijna alles (remote SSH dus niet) op Eclipse uit.

gratis, OSS, pluginbased en erg levend.
draait ook nog eens op windows (en veel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Eclipse is inderdaad ook erg goed... Alleen errug zwaar voor je systeem. Mijn oude laptop , een Centrino 1.3Ghz, 512Mb, trekt hem niet. Maar ik dacht dat Eclipse voornamelijk voor Java is? Doen ze tegenwoordig ook al C++?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 19:10

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:56:
mensen, ik heb onlangs DE oplossing gezien voor visual studio 2005 op linux.
Parallels workstation!
Op een mac had iemand visual studio geinstalleerd op zijn windows xp via parallels desktop. Dit werkte perfect! De snelheid zou niet te vgl zijn met de andere virtual solutions
je hebt het op de Mac gezien maar gaat ervanuit dat het onder linux wel net zo goed zal draaien?

Zoveel ontloopt die virtualisatie elkaar niet hoor, vmware is echt niet ordes van grootte langzamer. En als je processor het native ondersteunt (Intel met Vanderpool of AMD met pacifica) is volgens mij Xen ook nog een optie.

Als je perse VS2005 wilt draaien kan dit de oplossing zijn inderdaad.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

vmware is super.. En lijkt mij de enige manier om visual studio optimaal te kunnen gebruiken.
Ga je het met dingen als Wine proberen dan ga je je toch bij ieder probleem afvragen of het ligt aan dat je een windows tool op een linux os probeert te draaien..

Met vmware draai je het gewoon in een kale windows omgeving, waar het pakket voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja zou alles graag zo open source houden
alleen moet ik voor school mijn programma's in visual studio maken

dus vmware enzo zou geen goeie oplossing zijn
zal ff is wat opzoeken over Parallels workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Parallels is niet gratis. Probeer anders Xen, die werkt namelijk ook met paravirtualizatie. Sterker nog, het zijn de uitvinders van de paravirtualizatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 19:10

smokalot

titel onder

Xen is gratis en vrij, vmware (player) is gratis en niet vrij, en Parallels is niet gratis en niet vrij.

Maar ik heb de indruk dat het gebruiksgemak (voor een simpele desktop) het rijtje precies andersom heeft ;)

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monodevelop bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Er bestaan nog goeie ide's voor c++. Code::blocks en Anjuta bvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Arx schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:39:
Eclipse is inderdaad ook erg goed... Alleen errug zwaar voor je systeem. Mijn oude laptop , een Centrino 1.3Ghz, 512Mb, trekt hem niet. Maar ik dacht dat Eclipse voornamelijk voor Java is? Doen ze tegenwoordig ook al C++?
ja eclipse met de C Development Toolkit.
gewoon zelfde studio, maar dan voor C(++) met een zelf te kiezen Compiler (default op linux: gcc).

erg fijn :)
zit ook standaard in de Callisto builds meen ik (Callisto == Eclipse+wat bekende plugins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:16:
thanks in advance
OK, dit soort openingsposts geldt nog steeds precies voor wat in de NOS Policy staat: als je niet de tijd kunt besteden om (a) dit zelf uit te zoeken, of als dat niet lukt (b) de vraag fatsoenlijk op te schrijven, dan hoef je in principe ook niet echt te verwachten dat anderen je daarbij gaan helpen.

Verder ben je hier niet op IRC of via MSN aan 't chatten: zinnen beginnen met hoofdletters, een truck is een vrachtwagen, een vraag eindigt met een vraagteken (dus niet meerdere), en zo kan ik nog wel een paar dingen noemen die ieder die vroeger ook ooit groep 8 heeft weten te volbrengen bij eerste lezing zouden opvallen.

Daarom ga ik dit topic op slot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Overigens, als je voor school iets moet doen met VS2005 maar verder liever Linux of een ander OS gebruikt, is het draaien van een virtuele machine binnen VMWare waarschijnlijk de beste oplossing inderdaad. Je kunt deze zelfs gratis (legaal) downloaden voor zover ik weet (VMWare play ofzo..iig een minuut rondklikken op vmware.com en je zult 't vast vinden).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.