Ik heb vandaag 2x 512MB pc4400 2,5-4-4-8 geheugen van Corsair binnengekregen. Na het inbouwen van de reepjes wilde mijn systeem geen beeld meer geven.
Wat heb ik gedaan:
- 1 reepje pc 4400 ingebouwd --> krijg wel beeld, maar systeem geeft aan dat BIOS corrupt is en geflashed moet worden. Na flashen wederom dezelfde error
- beide reepjes in een ander systeem testen --> werkt prima
- voltage verhogen naar 2,85 volt --> krijg wel beeld, maar systeem geeft aan dat BIOS corrupt is en geflashed moet worden. Na flashen wederom dezelfde error
- zo los mogelijke timings -- > krijg wel beeld, maar systeem geeft aan dat BIOS corrupt is en geflashed moet worden. Na flashen wederom dezelfde error
- laatste BIOS voor het moederbord geflashd --> geen effect
- CMOS clear
Wat kan ik allemaal nog meer doen, of is het gewoon een incompabiliteitsprobleem?
Specs:
moederbord: Asus A8R32MVP-deluxe
processor: Amd Opteron 144
voeding: thermaltake toughpower 650watt
videokaart: Sapphire x1900xt 512MB
geheugen: 2x 512MB corsair pc3200 2-3-3-6
Wat heb ik gedaan:
- 1 reepje pc 4400 ingebouwd --> krijg wel beeld, maar systeem geeft aan dat BIOS corrupt is en geflashed moet worden. Na flashen wederom dezelfde error
- beide reepjes in een ander systeem testen --> werkt prima
- voltage verhogen naar 2,85 volt --> krijg wel beeld, maar systeem geeft aan dat BIOS corrupt is en geflashed moet worden. Na flashen wederom dezelfde error
- zo los mogelijke timings -- > krijg wel beeld, maar systeem geeft aan dat BIOS corrupt is en geflashed moet worden. Na flashen wederom dezelfde error
- laatste BIOS voor het moederbord geflashd --> geen effect
- CMOS clear
Wat kan ik allemaal nog meer doen, of is het gewoon een incompabiliteitsprobleem?
Specs:
moederbord: Asus A8R32MVP-deluxe
processor: Amd Opteron 144
voeding: thermaltake toughpower 650watt
videokaart: Sapphire x1900xt 512MB
geheugen: 2x 512MB corsair pc3200 2-3-3-6