[wifi] internet eruit, connectie niet

Pagina: 1
Acties:

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-03 20:06
Mensen,

Ik heb hier een @Home Kabel abo. Daar komt naar een router en een accesspoint maar het boeltje draadloos. Router is de 3Com Officeconnect en de AP is het Linksys WAP54G. Nu heb ik het volgende probleem: soms als ik gewoon relax zit te internetten krijg ik opeens geen internetpagina's meer. MSN valt weg.

Terwijl het zootje dus wegvalt, blijft de verbinding gewoon staan om ZEER GOED met 54 mbps

Verdere informatie:
ik kan WEL mijn router, mijn AP en websites pingen (goede response, geen packetloss)
na een reboot van mijn laptop is alles weer goed, maar als ik HERSTELLEN van de wifi verbinding kies helpt dit niet
uit ipconfig /all blijkt dat de lease niet is verlopen.

Wat kan het dan wel zijn? Ik heb echt geen flauw idee meer.

Verwijderd

vaak hebben routers en adsl modems een logboek, wellicht staat daar wat in wat je kan helpen... als je verbinding uitvalt om wat voor rede dan ook is daar meer te vinden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

Voer op zo'n moment eens een tracert uit.

Heb je nog een tweede machine waarmee je kan testen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Black-Death
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:59:
vaak hebben routers en adsl modems een logboek, wellicht staat daar wat in wat je kan helpen... als je verbinding uitvalt om wat voor rede dan ook is daar meer te vinden.
Logs stonden uit, heb ze aangezet

Wat is een tracert?

Verwijderd

tracert is een afkorting van trace route. Dit is een middel te kijken hoe ver je komt. Ik weet niet of dit zinvol is aangezien je websites wel kunt pingen.

Hoeveel PC's heb je op je router aangesloten en heb je ook problemen met deze?

• Black-Death
In totaal twee draadloos en 1 bedraad. Ik heb dus een draadloze. maar ik denk niet dat die anderen het ook hebben, anders had ik dat vast geweten (ben namelijk de computer-regelaar hiero thuis :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Black-Death op 10-10-2006 21:11 ]

• Black-Death
Ik heb dit probleem eigenlijk nog steeds... En het logboek van mijn accesspoint vult zich niet aan... ?
Ik heb overigens wel de adware infectie Look2me, zou dat er iets mee te maken hebben? Heb pas woensdag ofzo tijd om daar even naar te kijken maar zou dat een oorzaak kunnen zijn van het wegvallen van de verbinding? Problemen zijn nog steeds hetzelfde als in de OP. Kan me overignes niet herinneren of ik die Look2me infectie al had op het moment dat ik de OP opende.

Grtz
Pagina: 1