Toon posts:

[XP PRO SP2] Volume instellen bij inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag instellen dat pc's een bepaald volumesetting krijgen op het moment dat ze inloggen op het domain.

het gaat dan met name om de opname instelling van de microfoon. Weet iemand waar dit in te stellen is of hoe dit anders te regelen is voor een kleine 200 pc's?

1 voor 1 afgaan wil ik eigenlijk niet..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij is dit niet via een GPO oid te doen maar zeker weten doe ik het niet :)

Je zou eens kunnen kijken met regmon of je iets van een fatsoenlijke registry key kan vinden die het geluid instelt, anders zal je vermoedelijk op zoek moeten naar een kleine command line utility die dit wel kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Als we met installshield kijken zien we wel wat registerdingetjes die gewijzigd zijn maar dit werkt helaas niet.

Verwijderd

deze instelling is volgens dit topic hardwareafhankelijk :http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Q_20634257.html

Misschien heb je daar iets aan?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je kijkt in een INF-file van een willekeurige audio driver (in dit geval Realtek ALC650) dan staan daar bepaalde standaard instellingen, misschien kun je hier wat mee vogelen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[AC97AUD_OEM.AddReg]
;;Default register value at driver startup
;;low byte comes first, values are hexadezimal.
HKR,Settings,MasterVolume,1,04,04       ;-6dB
HKR,Settings,HeadphoneVolume,1,04,04    ;-6dB
HKR,Settings,BeepVolume,1,04,00         ;-12dB,unmuted
HKR,Settings,PhoneVolume,1,04,04        ;6dB,unmuted
HKR,Settings,MicVolume,1,04,80          ;6dB,muted,20dB Boost off
HKR,Settings,LineInVolume,1,04,04       ;6dB
HKR,Settings,VideoVolume,1,04,04        ;6dB
HKR,Settings,AUXVolume,1,04,04          ;6dB

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:37:
Als je kijkt in een INF-file van een willekeurige audio driver (in dit geval Realtek ALC650) dan staan daar bepaalde standaard instellingen, misschien kun je hier wat mee vogelen :
code:
1
[AC97AUD_OEM.AddReg]
Is dit ook achteraf in te stellen dan? Helaas heb ik het hier niet zo duidelijk staan als jij. :(
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:32:
deze instelling is volgens dit topic hardwareafhankelijk :http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Q_20634257.html

Misschien heb je daar iets aan?
Hmm, ik ga toch eens verder op onderzoek uit.. Wellicht dat het met regmon idd wat makkelijker is.
Pagina: 1