[XP PRO SP2] interactieve aanmeldbevoegdheid

Pagina: 1
Acties:
  • 958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-03 18:26
Beste tweakers,

Ik heb 2 systemen identiek aan elkaar. Allebei benaderbaar met user1 via RDP maar bij user2 krijg ik bij allebei de systemen de melding:

Interactieve aanmeldbevoegdheid is uitgeschakeld. Neem contact op met systeembeheerder.

Nu heb ik al heel het beveiligingsbeleid door zitten spitten maar daar kan het volgens mijn mening niet aan liggen omdat user1 wel het systeem kan overnemen. Dus zou het aan de account moeten liggen maar deze is ook weer identiek als user1. (Namelijk AD, en copy user)

Op google en de M$ MS site is hier weinig over te vinden, kunnen jullie mij helpen?

TomPé

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 10-10-2006 20:47 ]

TomPé

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is microsoft, en niet M$.

Login je in via RDP op het domain of lokaal? in het laatste geval snap ik het volledig Local Admin krijgt niet de rechten van de AD mee als je op de Server een user cloned.

Ey!! Macarena \o/

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-03 18:26
Ik log in op het domein

TomPé

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je weet dat users waarmee je probeert aan te melden verplicht zijn een password te hebben?

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 13:45
RaZ schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:56:
Het is microsoft, en niet M$.
offtopic:
als we dan toch bezig zijn: namen schrijf je met een hoofdletter

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

elevator schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:48:
Je weet dat users waarmee je probeert aan te melden verplicht zijn een password te hebben?
+ dat interactive logons door domain users die NIET in de Remote Desktop Users groep zitten deze foutmelding ook geven?

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 12-10-2006 00:29 . Reden: gaat zo te zien niet over server OSjes ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1