Toon posts:

PC aansluiten op LCD TV voor Game; TV Kaart nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 17.033 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een hele simpele vraag waar ik het antwoord niet kon vinden op dit forum.
Ik wil graag mijn pc aansluiten op mijn LCD TV, om dus via dat grote scherm te kunnen gamen.
Heb ik hiervoor een tv kaart nodig of iets anders specials?
Ik heb een ASUS A8N-SLI moederbord.

groetjes Bob

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41
Vaak zit er op een LCD tv een dvi of vga aansluiting, dit geeft het beste beeldkwaliteit.

Edit: dus gewoon je monitorkabel van je pc (videokaart) naar je tv :+

[ Voor 30% gewijzigd door yorroy op 10-10-2006 16:44 ]

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-01 23:22

pathfinder2k

is hier...

Ligt eraan wat voor input je scherm heeft. DVI, D-Sub, component, hdmi, composite/scart en wat voor reso 'ie ondersteund. Dus als je even specs of type scherm geeft kunnen we meer.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
yorroy schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:43:
Vaak zit er op een LCD tv een dvi of vga aansluiting, dit geeft het beste beeldkwaliteit.
of HDMI

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Nee, TV kaarten zijn om TV te kunnen kijken op je PC. Je moet even nagaan welke aansluitingen er op de TV zitten, als er een VGA of DVI aansluiting op zit, kan je het direct aansluiten (mits jouw videokaart DVI heeft als die er op de TV op zit), als er alleen S-Video of tulp aansluitingen op zitten, zal het via de video-out van je videokaart moeten, mits je die hebt.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

S-video past ook nog in het rijtje

Hoi!

• yorroy
Dus de vraag is dan:
- Welke videokaart heb je en welke aansluitingen?
- Welke aansluitingen zitten er op je tv?
- Heb je de benodigde kabels? Zo niet dan...... KLIK

Verwijderd

Topicstarter
Die VGA aansluiting heb ik gevonden ja, maar heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n kabeltje gezien die tussen mn videokaart en de tv past.

Ik heb een Sony Bravia KVL-S26A10E

• yorroy
Maar dan heb je alleen maar een VGA kabel nodig en eventueel een kabel om je geluid naar je tv te doen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, en heeft elke computerwinkel zo'n kabel?

• yorroy
Zo niet, dan is het geen computerwinkel ;)
Je moet dan gewoon een monitor kabel hebben, noem dan wel VGA anders smeren ze je een DVI kabel aan ;) O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:54:
Die VGA aansluiting heb ik gevonden ja, maar heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n kabeltje gezien die tussen mn videokaart en de tv past.

Ik heb een Sony Bravia KVL-S26A10E
Je hebt nog nooit een VGA kabel gezien :X

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 19:13

Yuco

Womanizer!

Ik ben dus hetzelfde van plan. Nu staat mijn computer op de 1e verdieping en de tv hangt aan de muur op de begane grond. In welke lengtes worden die kabels verkocht?

Nu ik toch aan het vragen ben: zoals gezegd staat mijn pc boven maar wil ik beneden op mijn lcd tv pc games spelen. Hoe ga ik dit oplossen met mijn toetsenbord. Tuurlijk er zijn draadloze tobo's maar ik geloof niet dat de ontvangst door een betonnen vloer erg meewerkt aan een goede draadloze verbinding met mijn pc wel?

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Echt waar hoe dom zijn de noobs anno 2006?

• yorroy
Yuco schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:26:
Ik ben dus hetzelfde van plan. Nu staat mijn computer op de 1e verdieping en de tv hangt aan de muur op de begane grond. In welke lengtes worden die kabels verkocht?

Nu ik toch aan het vragen ben: zoals gezegd staat mijn pc boven maar wil ik beneden op mijn lcd tv pc games spelen. Hoe ga ik dit oplossen met mijn toetsenbord. Tuurlijk er zijn draadloze tobo's maar ik geloof niet dat de ontvangst door een betonnen vloer erg meewerkt aan een goede draadloze verbinding met mijn pc wel?
Als je dan toch je monitor, toetsenbord en muis beneden hebt staan, waarom zet je je computer er dan ook niet bij.. probleem opgelost :Y) :7

Edit: Om nog even vragen te beantwoorden:
Check dit, hier staan wat vga kabels, maximale lengte die ik kan vinden is 30 meter.

[ Voor 11% gewijzigd door yorroy op 11-10-2006 08:24 ]

• Yuco
  • Laatst online: 19-02 19:13

Yuco

Womanizer!

ikweetniks schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 07:33:
Echt waar hoe dom zijn de noobs anno 2006?
Ik heb al bij verschillende webshops gekeken en kom vga kabels tegen die niet langer dan 2 m zijn. Ik ben bang dat dit in mijn situatie niet lang genoeg is. Zijn er langere te koop/waar?

Ik wil mijn pc gewoon om verschillende redenen boven hebben staan. Dit vind ik verder geen interessante discussie. Het gaat mij dus of het technisch mogelijk is boven je pc te hebben en in de woonkamer toch een werkend toetsenbord te hebben.

[ Voor 81% gewijzigd door Yuco op 11-10-2006 11:12 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

Yuco schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:26:

Is zoiets dan niet iets voor je?
Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/contents/media/9380.gif

Je zult zelf even verder moeten googlen ofzo, maar dat is een draadloze oplossing om bijvoorbeeld aan je tv-out van je oc te hangen en dan het signaal door te sturen naar je tv beneden.

Edit: ik heb dit plaatje door googlen gekregen, en door google kwam ik op deze website http://www.myelectronics....ang=en-us&target=d51.html

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 11-10-2006 11:19 ]

Hoi!

Verwijderd

urnie538 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:17:
[...]

Is zoiets dan niet iets voor je?
[afbeelding]

Je zult zelf even verder moeten googlen ofzo, maar dat is een draadloze oplossing om bijvoorbeeld aan je tv-out van je oc te hangen en dan het signaal door te sturen naar je tv beneden.

Edit: ik heb dit plaatje door googlen gekregen, en door google kwam ik op deze website http://www.myelectronics....ang=en-us&target=d51.html
Kan wel, maar zonde van de kwaliteit.
Via deze oplossing krijg je een TV-resolutie terwijl als je via VGA- of DVI kabel een veel hogere resolutie op je LCD tovert. Maar inderdaad... lange VGA kabels zijn ook niet echt bevorderend voor de kwaliteit. Wordt het langer dan 5 meter, dan dien je echt hoogwaardige kabel te gebruiken.

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:23:
[...]

Kan wel, maar zonde van de kwaliteit.
Via deze oplossing krijg je een TV-resolutie terwijl als je via VGA- of DVI kabel een veel hogere resolutie op je LCD tovert. Maar inderdaad... lange VGA kabels zijn ook niet echt bevorderend voor de kwaliteit. Wordt het langer dan 5 meter, dan dien je echt hoogwaardige kabel te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/21457.jpg
Dit is een DVI kabel van 10 meter lang voor bijna 50 euro bij sallandautomatisering.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/26523.jpg
Dit is een vga kabel van 7 meter voor 18 euro bij sallandautomatisering.

Maar het is natuurlijk niet makkelijk om zo'n kabel door een loze leiding te proppen ;)
Hij zal dan misschien over de trap moeten lopen, (wat géén gezicht is imho), door het raam is natuurlijk ook nog een optie :9 Maar dat is verder aan jou

Hoi!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:11
even hierop inhakend: als ik mijn pc op zowel een monitor (VGA-connectie) als op een lcd-tv (DVI) wil aansluiten, wetende dat beiden dan op een andere resolutie draaien (monitor op 1280*1024 ; lcdtv op 1366*768). Hoe doe ik dat?
Mijn huidige videokaart (ATI 9200SE, AGP) heeft alleen VGA en is aangesloten op mijn monitor. Kan ik nu een extra VGA-kaart aanschaffen (PCI) en die op de lcd-tv aansluiten en dan per kaart een andere resolutie instellen?
Of is een dualheadkaart beter???

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25
ik wil nu ook mijn tv aansluiten via een vga kabel.
heb nu mn tv via svideo aangesloten en mn maximale resolutie is 1024x768 terwijl mn tv 1366x768 aankan.
als ik er een vga-kabel (dsub-kabel) aanhang, kan ik dan wel hogere resoluties dan 1024x768 aan?

Stop chasing the dream, you're already living it

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mikekiwi schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:48:
even hierop inhakend: als ik mijn pc op zowel een monitor (VGA-connectie) als op een lcd-tv (DVI) wil aansluiten, wetende dat beiden dan op een andere resolutie draaien (monitor op 1280*1024 ; lcdtv op 1366*768). Hoe doe ik dat?
Mijn huidige videokaart (ATI 9200SE, AGP) heeft alleen VGA en is aangesloten op mijn monitor. Kan ik nu een extra VGA-kaart aanschaffen (PCI) en die op de lcd-tv aansluiten en dan per kaart een andere resolutie instellen?
Of is een dualheadkaart beter???
Verschillende resoluties kan alleen als je met een uitgebreid bureaublad werkt, als je clone-view wilt, dan kan dat alleen met 2x dezelfde resolutie. Dus als je op je TV hetzelfde wilt zien als wat op je monitor wordt weergegeven, dan zul je ze op dezelfde resolutie moeten zetten.

Twee kaarten of één dual head kaart maakt in weze niet extreem veel uit, behalve dat je met 2 kaartjes aan één PCI kaartje gebonden bent waardoor dat geen heel erg krachtig kaartje zal zijn.
Qosmic schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:54:
ik wil nu ook mijn tv aansluiten via een vga kabel.
heb nu mn tv via svideo aangesloten en mn maximale resolutie is 1024x768 terwijl mn tv 1366x768 aankan.
als ik er een vga-kabel (dsub-kabel) aanhang, kan ik dan wel hogere resoluties dan 1024x768 aan?
Ja, dat zal wel helpen lijkt me.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, ik wil mijn lcd tv (VGA) aansluiten op mijn videoaart (VGA) echter daar zit mijn monitor al op aangesloten. Niet echt handig dus. Is er een manier om dit te omzeilen bijvoorbeeld doormiddel van een splitter of iets dergelijks.

Ik kan mijn tv ook aansluiten op mijn pc door gebruik te maken van de S-Video uitgang op mijn kaart en de scart aansluiting op mijn tv. Ik ben alleen bang dat ik dan enorm veel beeldkwaliteit verlies. Heeft iemand de oplossing voor mij.

Groeten Jelmer

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:37:
Ik heb het zelfde probleem, ik wil mijn lcd tv (VGA) aansluiten op mijn videoaart (VGA) echter daar zit mijn monitor al op aangesloten. Niet echt handig dus. Is er een manier om dit te omzeilen bijvoorbeeld doormiddel van een splitter of iets dergelijks.

Ik kan mijn tv ook aansluiten op mijn pc door gebruik te maken van de S-Video uitgang op mijn kaart en de scart aansluiting op mijn tv. Ik ben alleen bang dat ik dan enorm veel beeldkwaliteit verlies. Heeft iemand de oplossing voor mij.

Groeten Jelmer
Heb je een videokaart met alleen 1 VGA en een S-Video out? Of heb je er wellicht ook nog een DVI-aansluiting op zitten? Als het laatste het geval is dan kan je gewoon een convertertje DVI->D-Sub erop prikken (zit meestal wel bij je videokaart meegeleverd). Anders zijn er idd splitters te krijgen waarbij je 1 VGA-signaal kan splitten naar 2 VGA-aansluitingen. Ik weet alleen niet wat dit voor je kwaliteit doet en ik denk dat je dan alleen maar kan kiezen voor clone-view.
Je kan ook een nieuwere videokaart halen met een DVI en een VGA-aansluiting. Dit werkt echt top kan ik je zeggen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

ehhm. ben ik het of worden hier overbodig simpeke vragen gesteld?
[list]
• videokabels niet langer dan 2M. verder kijken:
vga kabels:
resolutie van je svideo kan je ook opzoeken.
waarvoor is een vga aansluiting?
welke aansluitingen zitten er op mij tv, kom op jongens, we zijn geen computer idee hier...

Verwijderd

bedankt voor je antwoord foolski, ik ga dus voor een convertertje DVI->D-Sub. Je moet het allemaal maar net weten.

nogmaals dank

Verwijderd

Okee volgende probleem. Ik heb alles voor mekaar, mijn beeldscherm gekloond maar nu wil hij mijn filmpjes niet afspelen. Een dvd lukt wel, met powerdvd maar iets via Windows Media Player geeft enkelt een zwart schermpje. Ook bijvoorbleed een filmpje van uitzending gemist wordt niet weergegeven.

Iemand hier een oplossing voor. Ik kan me zoiets voorstellen dat het met de resolutie te maken heeft of met het bestandstype.

Ik hoor het graag.!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:52:
Een dvd lukt wel, met powerdvd maar iets via Windows Media Player geeft enkelt een zwart schermpje. Ook bijvoorbleed een filmpje van uitzending gemist wordt niet weergegeven. Iemand hier een oplossing voor. Ik kan me zoiets voorstellen dat het met de resolutie te maken heeft of met het bestandstype.
Helaas zijn al je gokken mis :P. Dit heeft te maken met "overlay". Voor video wordt een speciaal stuk geheugen gereserveerd van de videokaart waarop vervolgens de film wordt afgespeeld. Die moet je dus uitzetten.

Als je dat hebt gedaan merk je ook dat je opeens screenshots kunt nemen van films ;).

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Bedankt voor alle hulp, er is nog iets aan de hand met mijn resolutie, maar ik weet niet precies wat. Bedankt in iedergeval.

greetz

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 16:24 ]

Verwijderd

Ik krijg het nog steeds niet goed.

Bij dualview krijg ik alleen mijn bureaublad achtergrond te zien, verder niets wat er op mijn pc gebeurt, geen taakbalken geen menu, helemaal niets. Als ik mijn beeld kloon geeft mijn tv "niet ondersteund" aan.

Als iemand me hier wat tips over kan geven, graag.

Verwijderd

Ik heb onlangs een LCD tv gekocht van Samsung (LE37R72B) en wil deze graag aansluiten op mijn nieuwe pc die een dezer dagen binnenkomt.
Daarin zit als videokaart; MSI VGA Radeon RX1300 Pro 256 MB.

Als ik het goed heb zitten op deze videokaart de volgende uitgangen; DVI-I en VGA.
En op mijn tv volgens mij; HDMI en VGA.

Het kan zijn dat er bij beide meerdere uitgangen zijn en dat ik niet goed gekeken heb.......(kijk dus aub nog even voor de zekerheid, voordat je antwoord geeft).

Maar als ik toch gelijk heb voor welke aansluiting van pc naar HD-tv kan ik dan het beste kiezen?? Geeft het aansluiten op de HDMI ingang van de tv een betere weergave dan als ik gebruik zou maken van de VGA aansluiting van de tv? Maakt het uit qua resolutie (maximaal 1366 x 768 voor mijn tv) welke ik gebruik?

Bedankt voor de antwoorden alvast _/-\o_ Groeten Frank

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Waarom wordt door deze en gene dezelfde vraag hier meerdere malen gesteld :?

Een TV aansluiten middels DVI, VGA of DVI->HDMI adapter is vrij simpel. Makkelijkst is VGA omdat je dan de minste kans hebt op gedoe met resoluties; digitaal (DVI, HDMI) behelst een zogenaamde 'handshake' en menig LCD TV geeft b.v. aan dat je PC maximaal 1280*1024 kan uitsturen i.p.v. de native 1360*768 van het scherm, met analoge VGA heb je hier niet zo snel last van. In de driver van je grafische kaart kun je een alternatieve resolutie aangeven (b.v. 1360*768@60Hz) en klaar, je hebt beeld op je LCD tv. Accepteert je TV ook de native resolutie via DVI of HDMI dan is het helemaal mooi, heb je ook geen digitale - analoge - digitale conversie :)

Zie de manuals van je TV en grafische kaart.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Bedankt Abbadon.
Ik weet alleen nog één ding niet. Wat voor DVI uitgang zit er op mijn videokaart?
Videokaart=MSI VGA Radeon RX1300 Pro 256 MB

Op deze website staat een foto ervan:
http://www.sk.co.yu/2006/01/sktd03c.velika.jpg

Als ik goed gegoogled heb, dan zit er volgens mij een 15 pins D-sub (female) op en een DVI-I dual link (female).....

Heb ik het bij het rechte eind??? Wel fijn om te weten namelijk zodat ik niet per ongeluk een DVI-D of DVI-I single link koop ;)

Ik lees het antwoord wel weer en bedankt alvast!

Verwijderd

Shit op de link die ik gestuurd heb staat volgens mij een andere type videokaart 8)7 Daar zit als ik het goed heb een DVI-I single link (female) op.....

Maar ik zou dus graag willen weten welke specifieke DVI uitgang er op mijn type videokaart zit aangezien dit niet goed vermeld staat ergens. Staat meestal alleen DVI uitgang en dat weet ik dus nog steeds niet welke kabel ik moet kopen :?

Dus de vraag is of er een DVI-I dual link (female) aansluiting zit op mijn "MSI VGA Radeon RX1300 Pro 256 MB"?

Bedankt!

Verwijderd

Hahaha die link is wel de goede foto en is mijn videokaart zover ik weet.....Sorry was laat geworden gisteravond op stap ;)

Maar t is een DVI-I dual link (female) uitgang en 15 pins D-sub (female) uitgang he???

• Erik070
  • Laatst online: 20-02 10:00
http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=699

Hier staan je volledige specs van je kaart Frankus.

(het betreft inderdaad een DVI-I en 15pins Dsub)

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 07:18
Ik heb een samsung LE32R71b en deze met een VGA kabel aangesloten als tweede monitor op mijn X1900XT. Als spellen 1360 X 768 ondersteunen werkt het prima, maar als ze dat niet doen lukt het me niet om een andere resolutie in te stellen dan 640 X 480. Bij alle andere resoluties die ik probeer krijg ik maar een kwart van het scherm ofzo in beeld omdat de rest niet op de tv past. Dat zal wel betekenen dat dit niet ondersteund wordt. Weet iemand hoe dit kan? Ik denk toch dat 1024 X 768 bijvoorbeeld toch prima zou moeten werken

edit: Ik ben er al achter, refresh rate stond hoger dan 60 hz op de meeste resoluties en dat kan de tv niet aan.

[ Voor 9% gewijzigd door anathema op 30-10-2006 19:54 ]

anathema

Verwijderd

Inmiddels heb ik mijn pc binnen gekregen en ik heb deze met een D-Sub naar D-Sub kabel aangesloten op mijn lcd televisie. Nu kan ik nergens in het hoofdmenu van Windows 1360x768 instellen......Ook bij de grafische kaart settings is niks te vinden hierover. Ik heb zoals eerder vermeld in deze rubriek een Ati Radeon 1300pro en Samsung LE37R72.

Weet iemand hoe ik in godsnaam die resolutie ingesteld kan krijgen?
Alvast bedankt!
Pagina: 1