Combinatie nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Hallo,

Ik zoek een nieuw systeem waar fatsoenlijk op gewerkt kan worden qua tekstverwerking etc (schooldingen) en waar op gegamed kan worden. De games hoeven niet op de allerhoogste kwaliteit gespeeld te worden (zie daaorm ook mijn keus bij videokaart :9)

Dit had ik in mijn gedachten (am2 omdat 939 langzamerhand uitsterft)

Mobo: MSI Moederbord K9N SLI-2F
Processor: AMD CPU Athlon 64 3500+ 2.2 GHz, 1000 MHz, Boxed
Geheugen: Corsair VS1GBKIT533D2 1024 MB, PC4200, 533 MHz, 4
Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
Videokaart: XFX VGA Geforce 7600GS 256 MB
Brander: BenQ DVDRW DW1655 Zwart, Lightscribe
Voeding: Zalman Voeding ZM460-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins

Mijn budget is niet zo heel hoog en zit later over latere upgrade te twijfelen, daarom een sli-mobo met een am2 socket zodat ik er later makkelijk een x2 proc op kan doen.
Ik moet het nu me teen budget doen rond de 700 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door ikzagjewel op 10-10-2006 16:48 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42

PSN: djmurcielago

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat is je budget, welke games exact, waar heb je nog meer naar gekeken, benchmarks, specs, alternatieven, meer gerichte vragen?

Check de FAQ, doe meer research en verbeter dan je startpost anders is een slotje onvermijdelijk :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je vorige topic werd niet voor niks gesloten. Ik denk dat je die slotopmerking even goed door moet lezen, en verder idd met wat mijn voorganger hier zegt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

ahum...eens met voorgangers,
maar wat is je budget?
hecht je veel waarde aan gamen? (dan betere videokaart)
zoiezo kun je beter eens kijken naar de core 2 duo processorlijn. Die zijn aanzienlijk sneller, dualcore energiebesparend en gewoon in verhouding goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 16:44 ]

• ikzagjewel
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:43:
ahum... wat is je budget?
stel je veel waarde aan games? (dan betere videokaart)
zoiezo kun je beter eens kijken naar de core 2 duo processorlijn. Die zijn aanzienlijk sneller, dualcore energiebesparend en gewoon in verhouding goedkoper.
Nou mijn budget is rond de 700 euro, niet zoveel dus!! Daarom heb ik ook geen dual core genomen amar wel een AM2 socket zodat ik later nog kan upgraden, altijd handig.

Als games moet je zien fifa 07, footbal manager 07, sims en niet doom 3 etc. Daarom heb ik voor een 7600gs gekozen.

Ik vroeg mij alleen af of alles goed met elkaar samen werkt,, altijd handig om te weten tog? en eventueel op of aanmerking,,

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:43

aerofreak

Steve Jobs

ahum...eens met voorgangers,
maar wat is je budget?
hecht je veel waarde aan gamen? (dan betere videokaart)
misschien vindt zn budget dat niet leuk :z

[ Voor 77% gewijzigd door aerofreak op 10-10-2006 16:47 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• ikzagjewel
Ik vind de mobo's bij core 2 duo duur, dat zit me tegen, en (nog) geen onderstuening voor sli, alleen crossfire (als ik goed heb gelezen O-) )

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-02 16:52

DefLite

Why so serious?

ikzagjewel schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:49:
Ik vind de mobo's bij core 2 duo duur, dat zit me tegen, en (nog) geen onderstuening voor sli, alleen crossfire (als ik goed heb gelezen O-) )
het is zowiezo niet echt handig om 2x7600GS in SLI/Crossfire te zetten ivm met ruimte, voeding en het feit dat 1 7900 net zo duur en waarschijnlijk sneller is.

• ikzagjewel
Oké dat is waar, dus als je het zo bekijkt kan je net zo goed een mobo kopen voor core 2 duo waar 1 graka in kan en dan de 7600gs nemen, kan je later altijd een nieuwe graka inzetten (bijv 7900gt etc).

Dan kan ik net zo goed uitgaan op best buy guide september multimedia systeem mobo en proc.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:43

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet niet aan de eisen daarvan. Het zal dus ook dicht gaan omdat het niet de bedoeling is om het vorige gesloten topic bijna geheel te copy/pasten en hier neer te plempen :o

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.