[Terminal Server] Verbieden applicatie te installeren? *

Pagina: 1
Acties:

• VPMercedes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 05:17
Beste Tweakers..!

Hoe kan ik op een Terminal Server voorkomen dat mensen per ongelijk de Yahoo toolbar of andere toolbars installeren.

Bestaat er gen script of iets dergelijks die als de installatie van Yohoo toolbar begint automatisch afsluit. :?

Ik heb al gegoogled en niks kunnen vinden.

Alvast bedank.
:)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

das toch gewoon windows? policies dus :)
gpedit.msc en lusmgr.msc starten via start->uitvoeren om er wat mee te doen.

edit:
secpol.msc lijkt me ook wel een goeie

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 10-10-2006 16:40 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Er valt denk ik wel genoeg te vinden in de search of op [google=don't allow programs to install]Google[/]. ;) Waar heb je dan naar gezocht? Wat kwam daar uit? Wat werkte er niet, of waarom was het niet wat je zocht? :)

offtopic:
Ik voer nog even een titelfixje uit en move je topic naar Windows Servers en Software. :)

Signature

Verwijderd

Als je werkt met Group Policys kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat je op de OU waaronder de Terminal Server(s) vallen een GPO maakt en deze in het gedeelte computer configuration zo insteld dat er geen software geinstalleerd mag worden. Let er wel op dat als je een enkele gebruiker wel de rechten wil geven om software te installeren je gaat werken met Loopback Processing. Zie dit artikel voort meer info Loopback processing of Group Policy

Greetzzzz

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
script :?

je users zijn toch geen domain admins :? of lokal admins :? dan zouden ze helemaal niks kunnen installeren mits je je rechtensysteem goed hebt ingesteld

A wise man's life is based around fuck you