piepend SpeedTouch modem

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Sinds een week geleden ofzo hoorde ik bij het aanzetten van mijn modem (een SpeedTouch 510) opeens een soort rare inbelgeluidjes uit het apparaat komen tijdens het aanzetten (best wel zacht), maar ik hoor nu dus ook als de modem aanstaat een soort langgerekte oneindige piep eruit komen, net alsof je zo'n piep in je oor hebt zeg maar (ik weet echt niet hoe ik het moet uitleggen :P). Dit gaat nogal vervelen als je de hele dag zo'n irritante piep in je oren blijft houden, maar ik weet niet hoe ik het weer normaal moet krijgen.

wat ik al gedaan heb:
- Alle kabeltjes eruit gehaald en opnieuw erin gedaan
- Modem ge-reset
- Dat ding een harde klap verkocht :9~

Weet iemand mischien hoe dit geluid komt en hoe je het kunt stoppen?

[ Voor 1% gewijzigd door Avalaxy op 10-10-2006 16:10 . Reden: irritante stopwoordjes eruit gehaalt :P ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
leonpwner1 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:09:
Sinds een week geleden ofzo hoorde ik bij het aanzetten van mijn modem (een SpeedTouch 510) opeens een soort rare inbelgeluidjes uit het apparaat komen tijdens het aanzetten (best wel zacht), maar ik hoor nu dus ook als de modem aanstaat een soort langgerekte oneindige piep eruit komen, net alsof je zo'n piep in je oor hebt zeg maar (ik weet echt niet hoe ik het moet uitleggen :P). Dit gaat nogal vervelen als je de hele dag zo'n irritante piep in je oren blijft houden, maar ik weet niet hoe ik het weer normaal moet krijgen.

wat ik al gedaan heb:
- Alle kabeltjes eruit gehaald en opnieuw erin gedaan
- Modem ge-reset
- Dat ding een harde klap verkocht :9~

Weet iemand mischien hoe dit geluid komt en hoe je het kunt stoppen?
Heel hoog gepiep/gesis? Heb ik ook gehad bij een andere router, de lijm tussen de spoeltjes zit dan niet zo goed meer waardoor het zaakje zachtjes kan trillen (waar je hem door hoort piepen), openmaken en een druppel hotglue op de spoelen zal het waarschijnlijk fixen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:02

Totaalgeflipt

De enige echte

Piepende ST510 zijn kapot, kun je beter weggooien, st546 halen

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-03 11:09

TheBorg

Resistance is futile.

Gebruik de search eens, dan zie je dat je niet de enige bent met dit probleem...

• Avalaxy
oh.. ik zag niets anders met dit probleem :X 8)7

maar het is niet echt een hoog gepiep, het is gewoon zo'n irritant zacht piepend toontje wat je blijft horen in je oor zeg maar. Maar waarom zou hij kapot zijn, hij doet het toch nog? 8)7

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
kapot is niet hetzelfde als aan/uit
maar je internet zal ook wel trager zijn nu

PSN: djmurcielago

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welke provider heb je? Ik heb wel eens gelezen van coulance regelingen voor een nieuw modem aangezien dit wel een bekend probleem is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:02

Totaalgeflipt

De enige echte

Vermoedelijk al een paar jaar, speedtouch 510 is al zeker 3 jaar oud en de nieuwe st546 word al een jaar geleverd, dus zal de garantie periode van een jaar wel verstreken.

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inderdaad een bekend probleem:Klik

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hij doet het nog... maar het is wel een duidelijk teken dat hij aan het overlijden is. Volgende stap is dat het inbellen (ja zal wel anders heten bij adsl :+ ) trager zal gaan, verbinding is trager, piep is harder, tot onverklaarbaar uitvallen enz enz tot de uiteindelijke virtuele dood van het apparaatje.

Hij hoeft nog niet per direct stuk te gaan, kan nog weken werken, maar dit is wel een teken dat hij stuk gaat. Ik heb voor de zekerheid alvast een nieuw modem gekocht, aangezien ik niet graag met alle spoed een nieuw modem wilde kopen als de Speedtouch definitief overleden was.

P.s. zoekfuntie ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Avalaxy
Ik gebruik een Planet Internet abonnement (betaald me pa, 't is niet echt van mij :P). 3MBit down en 1 0.5 MBit up. Modem werkt inderdaad nog gewoon, maar de piep blijft maar aanhouden. Ik vind het ook nogal vreemd dat ik een soort inbelgeluidje eruit hoor komen.

btw: Wat zouden jullie doen, hem cremeren of begraven? :/ :'(

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leonpwner1 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:32:
btw: Wat zouden jullie doen, hem cremeren of begraven? :/ :'(
Van het balkon gooien :) Is het minste werk he ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03 21:20
MensionXL schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:39:
[...]

Van het balkon gooien :) Is het minste werk he ;)
Hey, ik wil m anders wel hoor :P .. maar geld heb ik er dan weer niet voor over ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sjhgvr op 11-10-2006 18:47 ]

oisd.nl

• Avalaxy
DapinododiadeaL schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:46:
[...]

Hey, ik wil m anders wel hoor :P .. maar geld heb ik er dan weer niet voor over ;)
en dan :P

je zou er een soort casemod van kunnen maken, je holt dat ding van binnen uit, plakt er wat electronica uit een PDA in, en sluit het On dingetje aan op het knopje van het modem, doet er een accu bij, maakt er 2 touwtjes aan en je hebt een mobiele pc die je op je rug mee kan kunt nemen :P

[ Voor 1% gewijzigd door Avalaxy op 11-10-2006 19:03 . Reden: blegh typo ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leonpwner1 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:02:
[...]

en dan :P

je zou er een soort casemod van kunnen maken, je holt dat ding van binnen uit, plakt er wat electronica uit een PDA in, en sluit het On dingetje aan op het knopje van het modem, doet er een accu bij, maakt er 2 touwtjes aan en je hebt een mobiele pc die je op je rug mee kan kunt nemen :P
Idd :P met die lampjes pimp je wel :P Vooral als ze oranje knipperen :P

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

die gaat dus dood, meeste die ik vervang piepen

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:10:
die gaat dus dood, meeste die ik vervang piepen
Wat een onzin :S

ADSL modems hebben van nature een hoge pieptoon. (veel mensen horen deze niet eens vanwege slecht gehoor). DSL modems produceren een hoogfrequent geluid bij het versturen en ontvangen van signalen.

Bij mij staat ie in de meterkast dus ik heb nergens last van, overigens gebruik ik mijn SpeedTouch modem al ruim 5 jaar zonder problemen.
Bij een USB-modem kan het idd irritant zijn maar er is niets aan te doen, het is gewoon normaal.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Avalaxy
-ScuL- schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:16:
[...]

ADSL modems hebben van nature een hoge pieptoon. (veel mensen horen deze niet eens vanwege slecht gehoor). DSL modems produceren een hoogfrequent geluid bij het versturen en ontvangen van signalen.
Ja maar eerst hoorde ik het niet, en nu opeens wel. En mijn vader hoort het ook opeens, dus echt hoog frequent zal het niet zijn.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-03 15:46
ah dat, je soldeert er een paar nieuwe elco's in met een 30 watt soldeerboutje en hij's weer z.g.a.n. hij wordt later ook heet enzo als je dat niet doet.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
leonpwner1 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:12:
[...]

Ja maar eerst hoorde ik het niet, en nu opeens wel. En mijn vader hoort het ook opeens, dus echt hoog frequent zal het niet zijn.
In dat geval kan het idd het loslaten van de lijm in de spoelen zijn (kan zijn ontstaan door warmte ontwikkeling). In principe heeft ieder DSL-modem last van het "lekken" van hoogfrequente tonen, meestal onhoorbaar. Wordt het echt storend dan zou je idd de lijm in de spoelen kunnen bijwerken en anders het modem ruilen/vervangen

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1