Ik ben opzoek naar een nieuwe muis omdat ik erg veel last heb van m'n pols/arm/nek.. RSI dus. Ik ben al langs de dokter geweest omdat ik echt niet meer kon werken met m'n arm en die vertelde mij dat hij een artikel had gelezen over een nieuw soort muis die speciaal voor dit soort klachten is. Hij zou het artikel opzoeken voor me en heeft me ook naar de fysio door verwezen.
De fysio vertelde me dat ik ten eerste wat minder moet muisen/werken. Dus niet meer van sochtends 8 tot savonds 12
en dat ik eigelijk verschillende muizen nodig heb zodat m'n arm bij elke muis weer anders ligt. Ik heb op dit moment een logitech mx1000 muis en een logitech Cordless Optical Trackman waar ik totaal niet over weg mee kan. Dit heeft ook niets met wennen te maken, ik kan gewoon m'n werk niet uitvoeren met dit ding. Ik ben nu dus opzoek naar wat nieuwe muizen.
Nu heb ik vandaag het artikel van de dokter ontvangen en het gaat over deze muis:
Het Paard

De muis kost 250,- euro exclusief btw. Lijkt veel maar ik heb het er graag voor over want m'n arm is wel meer waard.
Heeft iemand deze muis en wat zijn zijn/haar ervaringen met de muis.
De fysio vertelde me dat ik ten eerste wat minder moet muisen/werken. Dus niet meer van sochtends 8 tot savonds 12
Nu heb ik vandaag het artikel van de dokter ontvangen en het gaat over deze muis:
Het Paard

http://www.hippus.nl/ne/main/hetpaard.php?page=introDe computermuis is een belangrijke oorzaak van klachten in nek, schouders, armen en handen, ook wel RSI genoemd. Bij een gewone muis moet men bijvoorbeeld aldoor de vingers optillen om niet ongewenst de knopjes in te drukken en te schakelen. Spieren die men hiervoor gebruikt (extensoren) worden onnodig belast met als gevolg dat de diepliggende nekspieren zich aanspannen. Daardoor kan de poort tussen eerste rib en sleutelbeen vernauwen. Bloedvaten en zenuwen die door deze poort lopen kunnen dan zelfs worden afgekneld.
Gevolg van afgeknelde bloedvaten is dat armen en handen te weinig voeding krijgen, afvalstoffen worden niet voldoende afgevoerd, spieren verzuren.
Beknelde zenuwen veroorzaken tinteling en prikkeling, een verschijnsel van RSI.
Dit alles gebeurt ook bij overmatig kracht zetten, grijpen en knijpen.
Onderzoek binnen het Erasmus MC heeft aangetoond dat dit te voorkomen is. Het Paard, een innovatieve computermuis, ontwikkeld in samenwerking met het Erasmus MC, is dé oplossing.
Bij Het Paard hoeft men niet steeds de vingers op te tillen en door de vorm voorkomt men ook dat men gaat grijpen en knijpen. Door de vorm kan de hand juist ontspannen op Het Paard blijven liggen. Dit geeft ontspanning in hand, arm, schouders en nek en beperkt daarmee het risico van RSI tot een minimum.
De muis kost 250,- euro exclusief btw. Lijkt veel maar ik heb het er graag voor over want m'n arm is wel meer waard.
Heeft iemand deze muis en wat zijn zijn/haar ervaringen met de muis.