Mijn nieuwe V7 19 " LCD niet hoger als 60 Hz???

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12 17:20
Ik heb sinds gisteren een V7 19" breedbeeld pc lcd-scherm gekocht.
specs:
- http://www.takeitnow.nl/V7%20Videoseven_L19WD.xhtml
- http://hd.nl/product_info.php?product_id=L19WD

Mijn laptopbeeldscherm was voor 1/3 stuk en daarom heb ik het beeld m.b.v. een vgakabel en de NVidia driver overgeschakeld naar m'n nieuwe lcd-monitor. (clone optie)

Op zich werkt het prima, maar ik heb af en toe het idee dat mijn ogen snel moe worden. Dit begint al gauw erg vervelend te worden. Ik meen dat het heeft te maken met de refreshrate van de monitor. Volgens de specificaties kan de lcd-monitor een hoge refreshrate aan.

Ook heb ik via http://www.laptopvideo2go.com/index.php?drivers de nieuwste Nvidia drivers werkend voor mijn laptopvideokaart GeForce GoFx5200.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kort samengevat: De monitor draait op de nieuwste Nvidia drivers met maximale resolutie van 1440x900.

Het probleem is echter dat ik hem maar maximaal op 60 Hertz kan zetten en dit is net te weinig zodat ik erg last van mijn ogen krijg.

Vraag: Weet iemand hoe ik m'n monitor kan draaien op 72 Hertz of hoger?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

60 Hertz is toch de native frequentie van de meeste schermen?

Volgens de specs iig wel

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 10-10-2006 16:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Djerique
Wat bedoel je precies met native frequentie? Gemiddelde?

60 Hz als gemiddelde lijkt me sterk, aangezien pas vanaf 72 Hz een flikkerend scherm niet meer voor het menselijk oog waarneembaar is. Dus zou iedereen( met een 60 Hz als gemiddelde) last krijgen van hun ogen.

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48
Dat was in de CRT tijden... 60Hz is standaard voor een LCD.

Verwijderd

Djerique schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:20:
Wat bedoel je precies met native frequentie? Gemiddelde?

60 Hz als gemiddelde lijkt me sterk, aangezien pas vanaf 72 Hz een flikkerend scherm niet meer voor het menselijk oog waarneembaar is. Dus zou iedereen( met een 60 Hz als gemiddelde) last krijgen van hun ogen.
Bij TFT is dit niet belangrijk, dan flikkert 60HZ gewoon niet. Bij CRT is dit wel een ander verhaal.

Waar het wel minder gunstig voor is, is wanneer je games met vsync aan speelt. Dan zijn je fps op 60 gecapped.

Verwijderd

Gaat die vlieger niet alleen op voor CRT's ? Ik dacht niet voor TFT's. Veel ervan werken op 60Hz

EDIT: Too late

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 16:24 ]

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

LCD heeft tog gewoon statisch beeld? Ik meende dat bij lcd de vernieuwingsfreq geen hol meer uitmaakt of je hem nou op 60 of op 80hebt staan...correct me if I'm wrong

edit: even more too late :P

[ Voor 9% gewijzigd door LieveNiels op 10-10-2006 16:27 ]

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:29
dat klopt niet helemaal, bij een LCD blijft de backlight namelijk altijd branden, daardoor zal je dus geen knipperent scherm hebben. die 60 Hz is alleen de refresh rate (dus niet als bij crt de mate van knipperen)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48

• Djerique
Fijn dat er zo veel reacties zijn :)
Nog fijner is dat de meeste tweaekerleden hetzelfde antwoord hebben :) :)

Ik denk inderdaad dat het aantal Hertz dan niet uitmaakt, maar dat het ergens anders aan ligt.

Nog bedankt voor de hulp d:)b

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Bij slechte TFT's is vaak te zien dat het backlight knippert, je kan testen of dit het geval is door de backlight op 100% te zetten (eventueel met een bureaulamp op je bureau zodat de monitor niet te fel tov. de rest van de omgeving is) en te kijken of de problemen aanhouden.

V7 is iig een vrij goed merk, het zou niet mogen gebeuren, maar als het toch het geval was is het zo opgelost :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Djerique
Backlight staat momenteel op 100% (picture mode heet dat bij V7).

Hoe weet je precies dat V7 een goed merk is? :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54
Ik kan mijn refreshrate ook niet hoger zetten dan 60 Hz, daarna krijgt ie out of range (op een LG L204WT). Bij m'n zus kan ik 'm wel op 70 of 75 Hz zetten (17" LG TFT), en dat is ook wel nodig, want bij 60 Hz lijkt het beeld te bewegen, alleen bij 70 Hz klopt het beeld goed.

Ben eigenlijk wel benieuwd waardoor het komt dat je niet altijd je refreshrate op 70/75 Hz kan zetten bij TFT's.

The devil is in the details.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Djerique schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:40:
Backlight staat momenteel op 100% (picture mode heet dat bij V7).

Hoe weet je precies dat V7 een goed merk is? :)
Ze hadden die schermen op mijn werk ook ingekocht, V7 scheen een groot Amerikaans merk te zijn. Maarja, meer weet ik er ook niet van, heb er nooit achter gewerkt, alleen een demomodel uitgepakt :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Refreshrate van TFTs is echt al miljoenen keren voorbij gekomen. Ik zie dat je je antwoord al hebt, maar uit voorbeeldfunctie gaat deze wel op slot. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.