Toon posts:

Studie/game laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor m'n studie een laptop nodig. Met deze laptop moet ik goed kunnen tekstverwerken en andere office programma's. Daarnaast wil ik met de laptop ook nog games kunnen spelen. Bijv. Cod. Ik had zelf al rondgekeken maar ik kan de keuze toch nog niet goed maken. Ik zat te kijken naar een Acer Aspire 5672WLMib of een Dell Inspiron 6400. Ook heb ik het liefste een 15'' scherm. Mijn budget is maximaal € 1200,-. Zouden jullie mij advies kunnen geven, een ander type is natuurlijk ook mogelijk :) ?

Vriendelijke groeten,

martijn

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Wat weerhoudt je ervan om 'de keuze' te maken dan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan vooral de keuze tussen de videokaarten niet maken, aangezien ik hier niet zoveel verstand van heb. Kun je bijv. beter voor een Ati gaan of voor een Nvidia gaan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 16:00 ]

Verwijderd

Voor het werken met de office programma's voldoen de meeste laptops wel, voor het fatsoenlijk spelen van spellen, met een budget van max 1200 euro voldoen er maar weinig laptops.

De keuze voor een core duo processor is te rechtvaardiggen als er mee gemultitasked wordt, maar ook voor de toekomst wanneer er meer programma's komen die hier gebruik van gaan maken.

De onderstaande laptop voldoed zeker wel aan je eisen en met een X1600 videokaart kan er nog best aardig gegamed worden.

Toshiba Satellite A100-683 ( PSAA9E-09V018DU-2)

Korte Specificaties:
Intel Core Duo Processor T2250 1.73GHz, 15.4" TruBrite WXGA TFT (1280x800), 256 MB ATI Mobility Radeon X1600 Graphics, 1024MB (2x512 MB), 120GB SATA HDD (5400 rpm), DVD SuperMulti drive (Double Layer), Wireless LAN (802.11a/b/g), Bluetooth, Windows XP Home (UK,NL,FR)

1100 euro inclusief BTW (www.computerpirates.com)

Zelf heb ik onlangs een Sony Vaio VGN-FE21B aangeschaft, die ook nog in het budget valt, en ben niet ontevreden over het resultaat van het spelen van spellen (bijv. Fifa 2007).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 16:11 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:39
Een van de beste prijs kwaliteits laptops van het moment: Asus A6T (zo'n 1070 euri online):

specs:
AMD Turion 64 X2 TL-52 (1.6GHz, 2x512KB)
1024MB DDR-II 667MHz (1 dimm, mooi om up te graden voor Windows Vista ;))
Mobo: nVidia nForce 430 + integrated GF 6150*
GeForce Go 7600 256MB dedicated (geen turbocache of hypermemory crap).
100GB HDD 5400rpm
15.4" Breedbeeld TFT (mooi glanzend:))
DVD-RW +/- DL
Webcam, audioDJ (muziek afspelen zonder laptop op te starten), mic
4x USB2.0, S/PDIF, VGA, DVI, Firewire, S-Video, 4in1 cardreader.
Gigabit LAN en WLAN.
Win XP Home.
Standaard 2 jaar garantie!
Gratis muis en tas.

*) Op deze kaart wordt hoogstwaarschijnlijk overgeschakeld bij energiebesparing!

Over de Turion (tegenover de versie van de toshiba hierboven: 1.6 GHz presteerd vaak (vooral in games) beter dan de T2300. Verder is de Turion 64-bit, heeft hij VT (mist die van de toshiba allebei!) en 667MHz FSB, de budget versie van de CD in de Toshiba heeft maar 533)) Je zou kunnen zeggen dat de Turion alle functies in huis heeft die de nieuwe Core 2 Duo ook heeft alleen wat snelheid mist. Deze snelheid zul je niet snel merken aangezien in games toch vaak de GFX de bottleneck zal vormen. Zie ook mijn review in de productsurvey!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt ziet er goed uit ;) Nou nog een keuze maken :*)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Ik heb zelf niet zo lang geleden ook een laptop 'moeten' kiezen. Ik kwam uit op de Asus A6T. Ik heb deze dus ook gekocht. En omdat office applicaties (studie) op elke laptop kan, zal ik daar niet verder over uitwijden. De game prestaties van de laptop zijn zeer goed te noemen. Ik raad deze laptop ook aan iedereen aan.
Pagina: 1