rpm van fan nabootsen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• ikke656
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
ik heb sindskort een aerocool gatewatch2 ventilator regelaar maar omdat niet al mijn fans een
3de draad hebben |:( gaat mijn gatewatch piepen dat de fans niet aan staan 8)7 :(.
dus nu wil ik graag weten wat dat rpm signaal is en hoe ik dat zelf kan solderen.
ik heb op google en andere forums gezocht en daar zag ik dat er een bloksignaal voor grebruikt word
en er was iets met ne555of zo maar ik wee niet wat dat is.
dus hoe kan ik mijn gatewatch lat denken dat ze op 2500 toeren of daar in de buurt draaien?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan je niet gewoon uitzetten bij de fancontroller dat ie daarop piept ?
Ik heb zelf geen enkele fan op mijn moederbord zitten en heb daar gewoon uit gezet dat ie daar moeilijk over doet. Dat zou bij een fancontroller ook wel moeten kunnen denk ik.

Anders als je verder niets geeft om die piepjes zou je de speaker ook los kunnen halen. Ik weet dat dit niet echt antwoord geeft op je vraag maar misschien kan je op die manier het probleem oplossen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat doet dit in nos?

het werkt zo:
elke opgaande (meen ik) flank van je bloksignaal geeft 1 rotatie aan van je fan.
met een 555 kun je zelf ook zo'n signaal opwekken... maar waarom zou je dat willen?

als je niet weet wat een 555 is:
http://www.google.com

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:41

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Of je neemt andere fan's ? :?

Anyway, bij mij gaat ie alleen piepen als er geen fan met rpm signaal op de CPU aansluiting zit. Dus alleen daar al een goede fan plaatsen lost bij mijn Coolermaster Aerogate het probleem op.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• ikke656
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
ing._Buttje schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:57:
Of je neemt andere fan's ? :?

Anyway, bij mij gaat ie alleen piepen als er geen fan met rpm signaal op de CPU aansluiting zit. Dus alleen daar al een goede fan plaatsen lost bij mijn Coolermaster Aerogate het probleem op.
je hebt wel gelijk maar op mijn grafische kaart kan ik geen andere fan plaatsen toch?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zou je dan niet gewoon de fans aansluiten op de plaats waar ze horen? Die van je graka op je graka, en de anderen op je moederbord/voeding? Je fancontroller doet toch niets als ze geen 3e draad hebben, dus zie daar het nut niet van in. Je zou, als je die regelaar gebruiken wilt, ook gewoon andere fans kunnen kopen.

Ook de fan op je videokaart kun je vervangen trouwens.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me niks softwarematigs :)
NOS > TCA

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Dat is meer iets voor [EL] elektronica. In dit topic (te vinden met "rpm 555") vind je alle benodigde informatie, dus deze mag dicht.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.