nieuw mobo veroorzaakt 100°C

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
maandje geleden is mijn eigen pc naar de klote gegaan. moederbord is stuk gegaan. laatste wat ik me kan herrineren was datik weer eens wat links had aangeklikt wat ik niet had moeten doen. plots stond er behoorlijk wat software op wat ik niet kende. kreeg constant antivirus reclame.. anyways ik concludeerde dat me mobo kapot was gegaan door een virus......
het was iig zeker weten mijn mobo want vandaag heb ik hem maar eens vervangen met een Asus P4P800S-X. lekker goedkoop, zodat ie nog ff een jaartje meekan.

zet ik het moederbord erin... pc werkt... ik helemaal blij... en begin een backup te maken voor een format + herinstallatie.......*POEF*..... pc uit... *&^%#(%&@!%(&^)!(*!!!!!!

eerst dacht ik dat het virus nog op m'n pc stond en ik weer een moederbord naar de klote had geholpen. ik besloot voor de zekerheid even alle kabeltjes er eens uit te halen en weer opnieuw aan te sluiten....."AU!!!! Shit hey, wat is dat coolblock van me pc heet"... ik bedacht me met de kabeltactiek, wachte een paar minuutjes, en probeerde mijn pc weer op te starten... en jawel.. hij starte op...
ik gelijk de bios is.. kijken hoe warm me cpu was.....92°C... uit reflex heb ik me pc maaruitgezet.

hoe komt dat ding in godsnaam zo heet?.. het coolblock wat erop zit is dezelfde die ik al jaren gebruik (2 jaartjes) en nooit problemen mee gehad. het fannetje draait, dus dies niet stuk. zou het voltage kunnen zijn ergens? ik heb even geen idee waar ik het moet zoeken...

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Je krijgt antivirus reclame en je concludeert dat je mobo kapot is door een virus? 8)7

Spyware e.d. zijn mss wel lastig te verwijderen. Maar een nieuw mobo erin zetten is vaak geen oplossing had op zijn minst dan een format gedaan van je harde schijf...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Toen je je nieuwe moederboard installeerde heb je waarschijnlijk het koelblok van de cpu eraf gehaald, of niet? Heb je toen wel nieuwe koelpasta op de proc gedaan?

Overigens had je volgens mij ook eerst wel je harde schijf kunnen formateren en alles opnieuw installeren alvorens te concluderen dat je moederboard stuk is... Als er alleen maar software op staat (spyware, virussen) dan wil dat niet zeggen dat je moederboard stuk is... :X

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 07:45
Je moederbord zal niet kapot gaan door een virus of spyware... Kan alleen softwarematig je pc naar diggelen helpen...

Maar toen je het nieuwe mobo hebt geassembleerd, had je natuurlijk je CPU eraf moeten halen en op het nieuwe geplaatst. Had je hierna nog nieuwe koel-prut ertussen gedaan? Want anders is het niet gek dat het zo warom wordt.

• Schizoveen
  • Laatst online: 16-11-2021
hmm, misschien was mijn uitleg niet zo netjes:
mijn pc slipte vol rotzooi en op een dag zei mijn pc *POEF*... en deed ie niks meer... null, nada. nopes... Nieuwe voeding erin... no help.... andere videokaart.... nope..... en zo kwam ik erachter dat het me mobo was.

het stukje tekst hierboven moet eigenlijk voor de zin: "laatste wat ik me kan herrineren was datik weer eens wat links had aangeklikt wat ik niet had moeten doen." komen...

en idd.. geen nieuwe koelpasta erop gedaan.. maar het oude hergebruikt... wist niet dat het zo extreem invloed had.. en aangezien het coolblock zelf ook gloeiend heet was, ging ik ervanuit dat de warmte wel gelijd naar het block..

Verwijderd

Weet je wel zeker dat de fan de juiste kant op blaast?
En draait ie wel op de juiste snelheid?

En staan de FSB instellingen niet te hoog? (ik weet niet precies hoe dit zit bij P4's)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 16:10 ]

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 22-01 15:57
Als je je heatsink niet kan aanraken, heb je iig genoeg koelpasta erop zitten..anders zou alleen je CPU heet worden :+

Draai de fan wel?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Ik zou eens een bios reset doen. Het zou kunnen dat je op de een of andere manier een moederbord hebt gekregen wat al eens gebruikt is en dat ze in de winkel de boel niet goed gecontroleerd hebben.
Dus dat er bijvoorbeeld nog een overclockje van de vorige eigenaar aanwezig is.
Pagina: 1