Ik overweeg om een nieuwe DVD-speler te kopen. Ik wil echter ook een nieuwe CD-speler. Ik ben in het bezit van een kwalitatief erg goede Denon versterker met fijne KEF- luidsprekers. Ik hoor een aardig verschil als ik verschillende CD-spelers aansluit. Nu is de vraag of er DVD-spelers zijn met goede kwaliteit STEREO-output die mijn systeem niet tekort doet, of doe ik er beter aan toch een aparte CD-speler te kopen?
Een aparte CD-speler is AFAIK eigenlijk in alle gevallen beter.
Ticking away, the moments that make up a dull day
In principe maakt het wel uit ja (theoretisch). Ik zou gewoon eens gaan luisteren naar een opstelling waar je kan switchen van DVD naar CD speler aan dezelfde versterker. Dat heeft mij ervan overtuigd dat er in het geval van mijn oren niet veel verschil is.
(ben van een Marantz CD6000OSE cd speler en een Harman/Kardon DVD20 dvd speler overgestapt naar een NAD T524 DVD speler en ik ben er naar mijn smaak niet op achteruit gegaan).
DVD speler is digitaal én analoog aangesloten. Digitaal voor dvd's (meerkanaals geluid) en analoog voor CD's (gebruik makend van de DACs van de DVD speler). Switchen gaat gewoon via de receiver.
Bijkomend nadeel van dvd spelers voor audiogebruik is vaak de relatief lange tijd die nodig is voordat de TOC is ingelezen van audio CD's. De NAD heeft daar iig absoluut geen last van.
(ben van een Marantz CD6000OSE cd speler en een Harman/Kardon DVD20 dvd speler overgestapt naar een NAD T524 DVD speler en ik ben er naar mijn smaak niet op achteruit gegaan).
DVD speler is digitaal én analoog aangesloten. Digitaal voor dvd's (meerkanaals geluid) en analoog voor CD's (gebruik makend van de DACs van de DVD speler). Switchen gaat gewoon via de receiver.
Bijkomend nadeel van dvd spelers voor audiogebruik is vaak de relatief lange tijd die nodig is voordat de TOC is ingelezen van audio CD's. De NAD heeft daar iig absoluut geen last van.