Toon posts:

Problemen Wireless Kiss DP 1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al enige tijd ben ik in het bezit van een Kiss DP 1500 Mediaplayer. Deze heeft in mijn vorige huis altijd via een UTP kabel aangesloten gestaan. Inmiddels is het praktischer om dit draadloss te doen daar waar mijn PC ergens anderss staat en een kabel over de muur nu eenmaal niet zo fraai is ;)

De Kiss 1500 heeft standaard een ZyAir B-120 Netwerkkaart en zou dus netjes wireless verbinding moeten kunnen maken met mijn DV-201AMR Multimedia Router (Versatel/Tele2)

In mijn netwerk heb ik twee vaste pc's (bedraad) één laptop (draadloos) en straks als het goed is een Mediaplayer. WEP Encryption staat aan en dezelfde sleutel heb ik ook in de speler ingevoerd. Dit werkt dus niet, ook onbeveiligd werkt het gewoon niet. Gelet op het apparaat kun je ook weinig testen verder. De speler krijgt geen verbinding met internet (Webradio) noch met mijn Kiss Server (mijn pc dus)

Wat mij wel opvalt is dat het lampje link op de netwerkkaart blijft knipperen ..... geen idee wat dit moet betekenen .... maar ik heb het vermoeden dat dit betekend dat hij geen verbinding heeft.

Iemand een idee hoe ik deze verbinding tot stand moet brengen ?!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Weet je zeker of de speler wel een ip-adres krijgt? Je zou in je router kunnen kijken of er een request binnenkomt en of deze wordt toegewezen ofwel afgewezen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:22:
Weet je zeker of de speler wel een ip-adres krijgt? Je zou in je router kunnen kijken of er een request binnenkomt en of deze wordt toegewezen ofwel afgewezen.
Ik heb de speler een adres toegewezen maar ook middels DHCP automatisch laten toewijzen maar in beide gevallen krijg ik geen verbinding. Hoe kan ik nagaan of er een request binnenkomt in mijn router ?

ps. ik gebruik de laatste firmware 2.9.3.