Bios/geheugen probleem vaio notebook.

Pagina: 1
Acties:

• ijsthijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 03:13
Hallo,

Sinds een week problemen met mijn vaio notebook. (pcg-grx560)

Probleem 1:
De bios batterij lijkt leeg te zijn. Dit omdat de laptop de systeemtijd vergeet als bijvoorbeeld de accu wordt uitgenomen of leeg is.
Nu is de logische oplossing natuurlijk het batterijtje vervangen, maar waar zit deze??? Geen forum waarin dat wordt besproken. Ook de sony handleiding laat me op dat punt in steek.

Probleem 2:
Twee weken terug een nieuw reepje geheugen bijgeplaatst. Werkte in eerste instantie perfect, maar later weigerde de laptop uberhaupt nog op te starten. Via google voldeeld mijn probleem aan de omschijving "vaio memory problem". Iemand daar ervaring mee? Wellicht heb ik een niet-sony-gecertificeerde module geplaatst, weet iemand welke modules sowieso zullen werken met een vaio van mijn type?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Mathijs

eenechtezzper.nl

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:08
Start je laptop wel zonder het geheugen nu dan? Ik kan zowiezo aanraden om je bios even up te daten. (zou beide problemen kunnen oplossen zelfs)

• ijsthijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 03:13
De laptop start nu wel weer, maar ben er zeker van dat de bios batterij leeg is. (de laptop heeft namelijk een half jaar zonder spanning gestaan.)

Voordat ik dus de bios update, wil ik die batterij vervangen.

eenechtezzper.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ijsthijs schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:28:
De laptop start nu wel weer, maar ben er zeker van dat de bios batterij leeg is. (de laptop heeft namelijk een half jaar zonder spanning gestaan.)

Voordat ik dus de bios update, wil ik die batterij vervangen.
:/ Ik zal voortaan beter lezen

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 10-10-2006 14:39 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)