.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 22:30 ]
Verwijderd
Ik gebruik geen IE, ook geen popupkiller behalve die van Firefox..Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:53:
Mja zelf ben ik voor virussen meer fan van Avast!, al is het alleen maar omdat ze altijd de virus awards winnen en ook gratis te downloaden is, verder lijkt je opstelling toch vrij goed beschermd. Wat betreft pop up killers, wordt dit door internet explorer geoorloofd in jouw setup?
Vergeten te vermelden... Admin account..akimosan schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:48:
En met wat voor account log je in? Account wat lid is van Administrators of Power Users of een account wat slechts lid is van Gebruikers/Users
Heb jij je huis nog niet ingepakt in aluminiumfolie ofzoNoork schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:25:
Is de TS niet wat te panisch over dit onderwerp. Een gewone huis tuin en keuken router is mijn inziens al voldoende om als firewall te dienen. Wanneer je ook nog eens een andere browser dan IE gebruikt, en geen rare bestanden opent, is er weinig aan de hand.
0.0
[ Voor 18% gewijzigd door Noork op 10-10-2006 23:38 ]
Verwijderd
Nu zie ik hier dat monowall inboud verkeer blokkeert en de firewall op jouw workstation outbound, waarom zorg je er niet voor dat monowall beiden doet? Dan heb je tenminste weer een extra laag beveiliging bij.[knip]
Het eerste we nu tegenkomen in de PC is de software firewall Outpost Pro versie 2.1. Ik gebruik de oude versie nog omdat de nieuwere het systeem een stuk zwaarder belasten. Denk aan spyware protectie. Ook omdat er echt voor _elk_ wissewasje toestemming wordt gevraagd is een reden om bij deze versie te blijven. Ik gebruik geen automatische rules, maar controleer alles wat online wilt. Ook de Ads plugin vind ik super. Ik heb de mail attachments plugin uit staan, evenals de Domain Name Chache plugin (wat moet ik hiermee?). Deze firewall draait dus voornamelijk om het outbound verkeer in de gaten te houden, inbound doet de m0n0wall voor 99%.
Aangezien jij geen target bent voor de grote jongens, ben ik het (ook gevoelsmatig) met jou eens dat de veiligheid van jouw netwerk ongeveer een 8 is[knip]
Als men voor de veiligheid een cijfer kon geven, geef ik dit (gevoelsmatig) een 8, jullie?
[ Voor 4% gewijzigd door cherwin op 10-10-2006 23:59 . Reden: handige url toegevoegd.. ]
Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Verwijderd
Dan lijkt me dat een goed begin om aan te passen. Stap eens over naar gebruiker.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:15:
[...]
Vergeten te vermelden... Admin account..
Signature
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
En daar gaat heel je veiligheid...Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:15:
[...]
Vergeten te vermelden... Admin account..
Not trying to pretend the enemy that I am.
... denk jePaddixx schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:42:
Mijn laptop draait Windows XP Pro met alle laatste updates en service pack 2. Ik heb services als Security Center en Windows Firewall uitgeschakeld, omdat die me mateloos irriteerden met al die berichtjes, teveel resources gebruiken en eigenlijk weinig doen. Ik draai geen virusscanner of firewall en scan af en toe mijn PC met Spybot S&D. Ik browse op het internet met Firefox en ik heb nooit last van virussen of spyware.
Dan zal ik zo wel eens even een virusscan draaien, dan zullen we wel zien of dat zo is.Arie schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:54:
[...]
... denk je
Er komen zeker de laatste tijd genoeg 0-days uit om iedere machine die niet goed is geconfigureerd en beveiligd zoals de jouwe te kunnen verprutsen.
Je machine up-to-date houden alleen is niet voldoende met betrekking tot de veiligheid.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
WEP-encryptionPaddixx schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:42:
Het telefoondraadje dat hier uit de muur komt gaat naar een Zyxel Prestige 2602H. Hiervan staat de firewall uit, omdat 'ie anders geen poorten wilde forwarden. Daarna gaat er een netwerkkabel naar een Linksys WRT54G v2.0, die vervolgens mijn laptop van internet voorziet via WLAN. De WLAN is voorzien van een 64 bits WEP-encryption om ongewilde gasten buiten te houden.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
We are shaping the future
Spybot S&D vond 39 dingen. 38 Tracking cookies van Firefox en 1 setting die volgens Spybot fout was in het register. Maar die setting had te maken met Windows Security Center. Omdat ik het Security Center heb uitgeschakeld bij Services, ziet Spybot dat als een foutScanning and Cleaning Complete
HouseCall did not find any potential threats on your computer. Make sure you run HouseCall once a week to keep your PC clean and malware free.
Don’t want to be bothered to run HouseCall every week? Get active security protection, with PC-cillin Internet Security 2006.
Hier zal ik eens naar kijken. Mijn laptop is het enige apparaat dat aan het wireless netwerk hangt, dus het moet kunnen.remy007 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:16:
[...]
WEP-encryption, deze encryptie is binnen notime te kraken! Zorg minimaal voor WPA-PSK (tenzij je natuurlijk apparaten gebruikt die WEP moeten hebben, om te kunnen werken).
[ Voor 6% gewijzigd door Rhannie op 12-10-2006 13:14 ]
Verwijderd
Geen IE/Foutlook uiteraard.. maargoed. Ook gewoon op admin account aan het werk, geen PEBKAC hier..Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:07:
@Yapser: hmmm.. en word niet op 'gebrowsed' verder enzo?
[ Voor 12% gewijzigd door BHQ op 12-10-2006 16:16 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 12-10-2006 16:36 ]
Default blanke hetero
Je praat over het verbeteren van de beveiliging in jouw netwerk en zegt daarna dat je de standaard firewall in Windows XP wilt gaan uitschakelen?basproffesional schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:17:
Ik ben op het moment bezig het netwerk hier opnieuw aan te gaan leggen, door plaatsing van switches en servers etc. Hierbij wil ik ook de beveiliging gaan verbeteren.
[knip]
Verder zal ik dan op alle clients windows beveiligingscentrum uitschakelen, en zal er op de clients geen firewall meer draaien omdat monowall dat al doet.
Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.
Dus jij denkt dat alleen monowall als firewall niet voldoende is? Zo ie zo komt er dan geen windows firewall op maar een andere:)cherwin schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:20:
[...]
Je praat over het verbeteren van de beveiliging in jouw netwerk en zegt daarna dat je de standaard firewall in Windows XP wilt gaan uitschakelen?![]()
Vergelijk de beveiliging van jouw thuis netwerk met die van een huis. Het heeft geen zin om de voordeur hermetisch af te sluiten, als de achterdeur wagenwijd open staat. Je moet je concentreren op verschillende aspecten, in meerdere lagen denken en je logisch verstand gebruiken. Op die manier streef je naar de perfecte beveiliging (wat natuurlijk een utopie is).
We are shaping the future
Signature
[ Voor 19% gewijzigd door Killertjuh op 17-10-2006 22:21 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Remy!!!! op 19-10-2006 12:10 ]
... wel als je jezelf een user account geeft, ja. Voor admin werkzaamheden kun je dan switchen.Killertjuh schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:19:
Ik zelf gebruik
windows xp pro sp2 ( zelf ben ik administrator)
linkys v5 (ddr wrt - micro) als wireless WPA
daarbij heb ik als firewall en virusscanner KIV
Firefox met addins zoals flash/java/script blocken
ik denk zelf veilig zat
OS: windows xp sp2J.E.T schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:52:
Ik heb het volgende:
firewall : sygate personal pro
AV: Kaspersky
Spy&adware scan: hitman pro
Ben ik veilig genoeg?
En ik zoek nog iets wat constant spy&adware blokt. Dus niet alleen een scanner.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq