MSI P965-F Neo, bootprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 22:32

Rio

Ik heb al een boek

Topicstarter
Hoop dat ik goed zit hier;

Specs:

Intel Core 2 Duo E6600
MSI P965 Neo-F, iP965
Sapphire Radeon X1900XT (512MB)
1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5 (G.Skill, F2-6400PHU2-2GBNR)
2 x 250 GB Maxtor DiamondMax 10
Cooler Master Centurion 534
NEC ND-4571, zwart
Sharkoon SilentStorm SHA480-9A, 480W
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)

De boel zit net een week of twee in elkaar en draaide wel redelijk, maar niet geweldig. Zo had ik er last van dat de pc soms pas na een paar pogingen goed en wel opstartte. Ook had ik er last van dat zodra de cd/dvd drive in werking trad het systeem ontzettend begon te laggen en data alleen met lage snelheid kon worden gelezen, wat met name vervelend was omdat het geluid dan begon te stotteren. Heb inmiddels gezien dat dat vaker schijnt voor te komen en wellicht te verhelpen is door een recentere JMicron-driver te installeren. Nu mijn hele systeem niet meer opstart wordt dat vrij lastig, dus dat is voor later zorg.

Afgelopen weekend tijdens een beetje gamen kreeg ik ineens een freeze van mijn videokaart, daarna een resetmelding en kon weer verder. Vervolgens nog een freeze en toen was het einde oefening.

Toen ik daarna een reboot probeerde startte de hele pc niet meer op. Normaal begon de fan van mijn videokaart op full speed om na een seconde of twee rustig verder te gaan. Nu geef ik power, de fans gaan draaien (full speed), ik krijg geen beeld en hoor één piepje dat als een gebruikelijk opstartpiepje klinkt. Dat is alles wat er gebeurt. De boel blijft ook draaien met alle fans op full speed, maar geen beeld.

Ook het lostrekken van beide hd's maakt geen enkel verschil. Dat moet dus betekenen dat de fout zich voordoet voordat hij gegevens van de hd haalt. Als ik de powerkabel uit mijn GPU trek, krijg ik wél beeld: een melding dat ik de powerkabel niet in mijn videokaart heb geprikt.

Nu heb ikzelf een paar verdenkingen;
1 - het moederbord is fucked
2 - de videokaart is fucked (wat mij minder logisch lijkt)

Nu weet ik dat mijn mobo officieel mijn memoryreepjes niet ondersteund, maar heb inmiddels gezien dat dat geen belemmering zou mogen zijn om te kunnen draaien.

De pest is verder dat ik mijn videokaart bij niemand kan testen omdat ik de eerste ben die een PCIe kaart heeft in mijn vriendenkring.

Iemand?

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 09:25
Bij mijn MSI P965 platinum zit een bracket waarin USB poorten zitten en 4 status lampjes. Heb jij die ook?
Zo ja, wat vertellen deze statuslampjes je?

Mijn geluid hapert overigens ook wel eens als mijn pc vol belast is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je verdenkingen kun je hiermee toetsen...

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder kunnen wij niet helpen als je moeite hebt bepaalde testonderdelen te vinden - zonder dingen uit te sluiten kun je gewoonweg niet met zekerheid achterhalen wat er aan de hand is...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.