Toon posts:

[W2K3] Probleem toevoegen nieuwe server aan AD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier mijn probleem: heb een nieuwe server geinstalleerd met Win2k3 en probeer hem nu toe te voegen aan de AD. De PD is nog een Win2K server, hierop heb ik netjes adprep gedraaid (adprep/ forestprep en adprep/ domainprep). Deze zijn succesvol verlopen. Ik krijg echter weer dezelfde foutmelding als ik via DCpromo de server probeer toe te voegen aan de AD!

Dit is de foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/5739/foutdz0.jpg

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dcpromo.exe and Winnt32.exe log errors when you create a Windows Server 2003 domain controller in a Windows 2000 domain or forest
Winnt32.exe and Dcpromo.exe log these errors when the Active Directory Preparation Tool (Adprep.exe) has not been run on the schema operations master or on the infrastructure master in the target domain.
Je hebt wel de ADPREP van de W2K3 cd gedraaid?

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 10-10-2006 15:00 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Jep die heb ik van de Win2k3 CD gedraaid.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op welke dc's heb je die gedraaid? Op de schema master? Uit How to upgrade Windows 2000 domain controllers to Windows Server 2003 kan je ook wel veel info halen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sanfranjake schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:06:
Op welke dc's heb je die gedraaid? Op de schema master?
Volgens mij krijg je zelfs een error melding als je dit niet doet.
"Adprep /forestprep" moet op de Schema Master gedraaid worden (Schema Admin rechten nodig) en "Adprep /domainprep" moet op de Infrastructure Master gedraaid worden. TS meld dat dit succesvol verlopen is.... Vreemd probleem.

@TS: wat voor omgeving praten we over. Meerdere DC's verspreid over meerdere sites? Laat het in dat geval even rusten om replicatie even de tijd te geven om deze changes door het Forest te verspreiden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
staat je dns uberhaubt wel goed :?

voor hetzelfde geld loopt ie te zoeken in de dns van je provider ipv in de AD. :X

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja beide commando's zijn op de schema master gedraaid. Ook staat de DNS goed..

@ Question Mark: het gaat hier om een klein win2k3 netwerk, onze hoofdservers draaien op novell. Er zijn 3 domeincontrollers nu, 2 win2k servers en 1 win2k3 server. Het vreemde is dat die Win2k3 server wel gewoon in de active directory draait!!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

"Adprep /domainprep" moet op de IM gedraaid worden, niet op de SM. Neem aan dat dit een typefout is?

Die W2K3 server kan rustig Member Server zijn in je AD, pas als je deze wilt promoten wil hij de Schema- en Domain-extensions van W2K3 zien... Hoe staat je W2K domain eigenlijk (mixed/native)?

Verwijderd

Topicstarter
ja bedoelde IM..

me win2k domein staat op native.. dat zou goed moeten zijn... ?
Pagina: 1