Cachen van plaatjes/layout

Pagina: 1
Acties:

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Wie kan mij wat meer vertellen over hoe je de layout van je website kan cachen? Kan op internet niet echt duidelijke dingen vinden erover, lees geen.

Bedankt!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 13:23

Setragasj

is using radars to communicate

Dat wordt automatisch gecached door je browser (tenzij anders ingesteld door de gebruiker)

Het is wel mogelijk om met php (vast ook asp enzo, maar geen ervaring mee) om de cache te beïnvloeden. Daarvoor zou je even kunnen Googlen op Google

<Typ een persoonlijk bericht>

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

En heb je hier helemaal niets over kunnen vinden? Het is hier niet de bedoeling zonder enige moeite je vraag te komen stellen.

• cverkooyen
  • Nu online
Nee ik heb er niks over kunnen vinden, heb wel dingen gevonden om het aantal query's te verminderen door gebruik te maken van cachen maar dat is niet wat ik zoek. Ik wil gewoon dat de plaatjes sneller laden op de site door die te gaan cachen.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Standaard worden stylesheets en afbeeldingen gewoon gecached. Pagina's zelf meestal niet (op school bij ons wel, mag je elke keer refreshen :S)

• cverkooyen
  • Nu online
Er is dus geen manier om de plaatjes sneller te laten laden op een site? Ik heb images die op elke pagina zichtbaar zijn maar die verdwijnen steeds even bij het openen van een volgende pagina en dat wil ik niet. Ik weet dat je dat met frames kunt oplossen maar die wil ik ook niet gebruiken.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 09:57
Misschien bedoelt hij wel dat de images gepreload worden zodat als de pagina komt, alles in 1 keer te zien is en de images niet 1 per 1 te voorschijn komen.

Hierover is ook genoeg te vinden op google:
http://www.google.be/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

• cverkooyen
  • Nu online
Nee ik wil gewoon dat ze sneller geladen worden en ik dacht dat dat kon door ze te cachen

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
cverkooyen schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:54:
Nee ik wil gewoon dat ze sneller geladen worden en ik dacht dat dat kon door ze te cachen
Cachen houd in dat wat gedownload is, opgeslagen is. Hierdoor hoef je het later niet nog een keer te downloaden. Je moet het dus eerst downloaden, voordat je kan cachen.

Met een server is het hetzelfde: veel aangehaalde requests worden gecached, zodat niet elke keer een database hoeft worden aangesproken.

Als je je site sneller wil laden, moet je gewoon bestanden (ook plaatjes) kleiner maken :)

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Je content includen dmv AJAX... dan hoeft iig niet heel de pagina opnieuw herladen te worden. en wordt alleen de content ververst.

• Mei

Mei

Maar AJAX werkt niet altijd en je history werkt niet meer ;)

Ik zou het gewoon zo laten, echt sneller wodt het niet, met AJAX ziet het er alleen ietsje netter uit.

• cverkooyen
  • Nu online
Hoe doen ze dat bij bijvoorbeeld dit forum, tijdens het laden blijf je de pagina zien en dan daarna verandert alleen de content

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat is gewoon de opbouw van deze pagina. Een beetje het concept van eerst de content tonen, en de rest volgt dan wel. Gebruik ik alvast sinds ik het principe van faux-columns gebruik.

Ruw:
- Container
- Content (relatief)
- Header, Menu, ... (absoluut)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

cverkooyen schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:14:
Hoe doen ze dat bij bijvoorbeeld dit forum, tijdens het laden blijf je de pagina zien en dan daarna verandert alleen de content
GoT draait op React, een commercieel product, kost geld. Je moet jezelf niet willen vergelijken met een bedrijf natuurlijk.

Wat ook helpt is zorgen dat de je plaatjes baseerd op je layout, dus niet gaat resizen in de layout. Een plaatjes van 1024x100 en die als 800x70 op je site zetten heeft 0,0 nut.

De rest van de plaatjes hier zijn zijn de icons en smilies, en die zijn echt niet groot. De header is ook nog niet eens 10kb. Rest is alleenmaar tekst. En tja, optimaliseren van de code kan ook helpen lijkt me.

Ey!! Macarena \o/

• Mei

Mei

RaZ schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:48:
[...]

GoT draait op React, een commercieel product, kost geld. Je moet jezelf niet willen vergelijken met een bedrijf natuurlijk.
Waarom niet? Ik durf te stellen dat mijn kwaliteiten op het gebied van webdesign beter zijn dan wat de meeste bedrijven op dat gebied afleveren hoor. En ik ben puur een hobbyist (begin net met commercieel bezig gaan). Dit is geen arrogantie, het heeft gewoon met kennis en ervaring te maken. React zou net zo goed door hobbyisten gemaakt kunnen worden als door betaalde mensen (Zie Linux<>Windows).

Beetje offtopic, maar het moest eruit ;)
Pagina: 1