Toon posts:

[LCD TV] Sony KDL-32V2000 versus Samsung LE32R71B/LE32R72B

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onze huidige Sony CRT TV begint stilaan zijn geest te geven, en is dus toe aan vervanging.
We dachten hierbij onmiddellijk aan een LCD TV.
De twee modellen en merken die in het oog springen zijn:
-Sony KDL-32V2000
-Samsung LE32R71B of LE32R72B (blauwe of zilveren rand)

De Sony is iets prijziger dan de Samsung, maar ik lees op verschillende sites en fora dat de Samsung een prima TV is met prachtig beeld. Dit schrijven ze ook over de Sony... Kunnen jullie me helpen bij de keuze? Wat maakt het ene toestel beter dan het andere, en waarom zou ik voor A of B moeten gaan?

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 20:42
Sony. Geen dynamische contrast onzin. De Sony heeft zeer uitgebreide (kleur) instellingen die per ingang opgeslagen kunnen worden.
Samsung schijnt wat minder te zijn met analoog signaal (kabel T.V.) en de scarts zijn niet al te best.
Ze gebruiken wel hetzelfde paneel dus in de basis zijn ze wel grotendeels hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met het analoog signaal dat minder zou zijn?
En wat is er precies met de scart-aansluitingen?

Nog andere mensen die me in deze keuze kunnen helpen?

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56

Arx

Two Thoughts Ahead!

NFI: Montage kwaliteit van Sony is beter.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 20:54
De sony is duurder, maar heeft wel twee tuners en een award op zak. Ik zou voor de sony gaan :-)

Menniac

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde dillemma. Ik overweeg echter de aanschaf van de LE32N71 of LE32M71. Dit zijn de toptelevisies van samsung op dit moment, dus dat is beter te vergelijken met de KDL-32V2000. In dat opzicht zie ik weinig verschillen, en is de LE32N71 volgens mij op dit moment het beste in prijs/kwaliteit (zo'n 250 euro goedkoper dan de sony). Of zijn hier andere meningen over?

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 20:42
Op die Sony krijg je nog 100 Euro korting van Sony zelf. Samsung heeft ook een aktie (150 Euro terug) maar ik weet of dat ook voor deze types is (check samsung.nl).
Ik zou zelf voor de Sony gaan, hierop kun je heel veel instellen (en ook niet onbelangrijk, dingen uitzetten) en dat per ingang.

Verwijderd

Het enige wat echt de doorslag kan geven: Ga naar de winkel en vergelijk ze in het echt.

Probleempje wat daarbij komt kijken is dat voor LCDs je wel eerste de kleurinstellingen goed moet zetten wil het beeld helemaal tot zijn recht komen. Out of the box zijn de roodwaarden vaak net iets te hoog.

Specificaties en dergelijke kun je op internet lezen, qua design kun je ook je voorkeur bepalen, maar uiteindelijk kun je het pas echt beoordelen als je ze voor je neus hebt staan.

ps. Ik heb zelf de samsung LE40N71. Ik ben ook naar de winkel geweest en heb veel tvs vergeleken, voor mij leken ze allemaal op elkaar en beeldkwaliteit op de mediamarkt demo was bijna ook allemaal hetzelfde. Als je er niet zoveel verstand van hebt weet je ook niet waar je op moet letten. (ghosting, tearing, zwartwaardes, kleuren)

Ik heb voor de samsung gekozen omdat deze een supermooi design heeft (geen lelijke boxen aan de zij of onderkant, en pianolak achtige kast) en vond zwart ook zwart genoeg. Verder heeft de samsung een gamemodus, swivel stand, cardreader aan zijkant, 2x HDMI en optische uitgang. Vind het zilver dan de sony niet zo mooi en samsung brengt de laatste tijd gewoon veel goede producten op de markt.

Was ook nog een beetje aan het twijfelen tussen de R71 en N71. Qua design vind ik de R71 net iets mooier dan de N71, maar uiteindelijk toch voor N71 gekozen omdat deze hoger contrast heeft, breder kleurenbereik, usb aansluiting, 2xhdmi en is ook nieuwer model dus betere software (heb nu nog geen last gehad van dynamic dimming waar de R71 nogal last van schijnt te hebben, maar kan misschien uitgeschakeld worden in het service menu)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 17:57 ]

Verwijderd

Het valt me overigens wel op dat de philips LCD's bijna allemaal een stuk duurder zijn dan de sony/samsung. Betekend dit dan ook dat de philips lcd's superieur zijn aan de sony en samsung? Ik wil namelijk wel het beste wat er op dit moment te koop is. Wat er dan zoveel beter zou moeten zijn aan de philips lcd's kan ik eigenlijk niet vinden...

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:17:
Ik zit met precies hetzelfde dillemma. Ik overweeg echter de aanschaf van de LE32N71 of LE32M71. Dit zijn de toptelevisies van samsung op dit moment, dus dat is beter te vergelijken met de KDL-32V2000. In dat opzicht zie ik weinig verschillen, en is de LE32N71 volgens mij op dit moment het beste in prijs/kwaliteit (zo'n 250 euro goedkoper dan de sony). Of zijn hier andere meningen over?
Hier sluit ik me volledig bij aan. De M-serie is het flagship van Samsung m.b.t. LCD-tv's. (Op de voet gevolgd door de N serie). Het topmodel van Sony Bravia vergelijken met de R-serie is dus een beetje vreemd. Ik zou persoonlijk ook voor de N serie kiezen, maar de Sony Bravia is absoluut geen miskoop.

Overweeg welke mogelijkheden de TV voor jou moet hebben en uiteraard welk design je het mooist vindt. Ga ze ook eens bekijken bij een zaak die de modellen heeft staan, dat geeft je een heel ander beeld dan de plaatjes op het net. Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door The_Bash op 29-10-2006 22:59 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik stond voor het zelfde dillema. Beide bekeken, veel gelezen. Uiteindelijk toch de Sony genomen en geen moment spijt. Somy is in mijn ogen toch (een van de beste) TV producenten. En achteraf zie ik nog wel eens zo'n Samsung in de winkel en ben dan toch blij dat ik de Sony heb genomen. Vooral in scherpte en helderheid vind in de Sony sprankelender dan de Samsung.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 18:00
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:35:
Het valt me overigens wel op dat de philips LCD's bijna allemaal een stuk duurder zijn dan de sony/samsung. Betekend dit dan ook dat de philips lcd's superieur zijn aan de sony en samsung? Ik wil namelijk wel het beste wat er op dit moment te koop is. Wat er dan zoveel beter zou moeten zijn aan de philips lcd's kan ik eigenlijk niet vinden...
Nee, niet per definitie.

De duurdere modellen van philips zijn erg goed. Maar ook de goedkopere zijn niet slechter dan die van Sony en Samsung
In de duurste Philips modellen gaat overigens een Sharp paneel.

Sony en samsung vind ik persoonlijk erg duur voor wat je krijgt. Maar zijn wel goed, echter in de winkel zijn ze dramatisch afgesteld af fabriek.

Ik denk dat het belangrijk is om naar de service te kijken die je krijgt , van de fabrikant.

LG heeft 2 jaar aan huis.
Sharp 3 jaar
Sony weet ik niet, maar dat zal wel een jaar zijn en Samsung misschien 2 jaar.

Sony en Samsung zijn heel populair en daarom relatief duur IMHO

Hop,hop,hop!

Verwijderd

basset schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:46:
[...]

Nee, niet per definitie.

De duurdere modellen van philips zijn erg goed. Maar ook de goedkopere zijn niet slechter dan die van Sony en Samsung
In de duurste Philips modellen gaat overigens een Sharp paneel.

Sony en samsung vind ik persoonlijk erg duur voor wat je krijgt. Maar zijn wel goed, echter in de winkel zijn ze dramatisch afgesteld af fabriek.

Ik denk dat het belangrijk is om naar de service te kijken die je krijgt , van de fabrikant.

LG heeft 2 jaar aan huis.
Sharp 3 jaar
Sony weet ik niet, maar dat zal wel een jaar zijn en Samsung misschien 2 jaar.

Sony en Samsung zijn heel populair en daarom relatief duur IMHO
:/
hmm dit is voor het eerst dat ik hoor dat samsung relatief duur is. Wat zou jij dan voor 32inch aanraden voor een 1500 kneuro's, de sharp LC-32GD9E? Ik kan erg weinig reviews over sharps vinden. Voor mij is goede weergave van analoog signaal ook wel belangrijk, maar volgens mij heeft iedere fabrikant daar zo z'n eigen technologie voor bedacht ;)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 18:00
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:07:
[...]

:/
hmm dit is voor het eerst dat ik hoor dat samsung relatief duur is. Wat zou jij dan voor 32inch aanraden voor een 1500 kneuro's, de sharp LC-32GD9E? Ik kan erg weinig reviews over sharps vinden. Voor mij is goede weergave van analoog signaal ook wel belangrijk, maar volgens mij heeft iedere fabrikant daar zo z'n eigen technologie voor bedacht ;)
Voor nog geen 1500 euro heb je de 37" Ga9 van sharp (voor 150 euro meer het Full HD(1080p) model!)
Dat gaat je met Sony of Samsung niet lukken.

De GA is goedkoper dan de GD modellen vanwege de extra DVB tuner.

Mensen zijn ook erg enthousiast over de GA8 (en of de Trud en een 2e HDMI je het extra geld waard zijn moet je in de winkel bekijken.)

Ik vond deze niet onderdoen voor de v2000 ieder geval. Ik zeg niet dat de Sony slecht is, integendeel, maar ik vind hem gewoon te duur in verhouding met.

De sharp geeft ook gewoon de SD signalen goed weer van wat ik kon zien.

Hop,hop,hop!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 16:15
Ik twijfelde ook tussen Sony en Samsung. Nu is daar de Panasonic TX-32LX60 bijgekomen.
Deze TV kwam deze maand als beste uit de test van de concumentenbond.
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3285|607|602|601|4|1

Verwijderd

hmm nu wordt kiezen wel erg lastig 8)7
er zijn ook een hoop mensen blij met de JVC LT-32X70b. nu weet ik het echt niet meer.
gewoon maar ff naar een winkeltje toe ofzo...

Verwijderd

Als je gaat kijken naar funtionaliteit is de Sony ff beter... die beschikt over 2 HDMI aansluitingen... dus lekker dvd/hddvd/blueray en digitale tv kijken. Zou bij Samsung via component ook wel kunnen... maar toch... Verder heb ik beide draaiende gehad op HD in de winkel waar ik werk... had ik van die filmpjes van de apple website... de kleuren die de Sony tevoorschijn kan toveren zijn fantastisch... Plus dat de Sony daarin over een SPVA display beschikt, daarvoor zou je bij Samsung voor de N71 moeten kiezen... Ik zou als geld geen rol speelt voor de Sony gaan, of de Samsing LE32N71 in overweging nemen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:02:
Als je gaat kijken naar funtionaliteit is de Sony ff beter... die beschikt over 2 HDMI aansluitingen... dus lekker dvd/hddvd/blueray en digitale tv kijken. Zou bij Samsung via component ook wel kunnen... maar toch... Verder heb ik beide draaiende gehad op HD in de winkel waar ik werk... had ik van die filmpjes van de apple website... de kleuren die de Sony tevoorschijn kan toveren zijn fantastisch... Plus dat de Sony daarin over een SPVA display beschikt, daarvoor zou je bij Samsung voor de N71 moeten kiezen... Ik zou als geld geen rol speelt voor de Sony gaan, of de Samsing LE32N71 in overweging nemen...
Volgnens mij heeft de 32V2000 maar 1 HDMI ingang (?)

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 20:54
ik naar de winkel en verwacht dat ik wel een goede indruk zou kunnen krijgen van de beeldkwaliteit van de schermen. Nou, dat heb ik gekregen hoor. Ze hadden Snip en Snap opstaan van een jaar of 40 oud, bron onbekend. Dat zag er dus niet uit, op geen enkel scherm. Daar had ik dus helemaal niets aan.
Heb de knoop inmiddels doorgehakt, 'k heb de sony besteld. :)

Menniac

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
De prijs is overal gelijk....als je er maar even een uurtje over aan het ouwehoeren bent. :+

Was afgelopen week in de Block en daar werd die Samsung ook geprezen.... [zal wel door de provisie van 1,5% komen]. Maar daar zag ik bij beide DVD's niet heel veel verschil

Wat ik niet helemaal kan verklaren is het enorme verschil in contrast. 1300:1 [Sony] vs 6000:1 [Samsung]. Is dat een grafisch truukje?
Daarnaast bevat, in tegenstelling tot de eerdere post, de Sony maar 1 HDMI aansluiting en de Samsung 2. Ik heb echter alleen een PC met een HDMI aansluiting...

Logischerwijs moet ik kiezen voor de Samsung, de Sony past beter bij mijn apparatuur.... Ben erg benieuwd naar de andere ervaringen.

Mooooooeeeee......

Verwijderd

eventueel kan je ook nog naar de JVC LT-32X70b gaan kijken. op kieskeurig.nl zijn erg veel mensen zeer tevreden met deze televisie. Heeft overigens ook 2 HDMI's etc etc. Lijkt me ook geen slechte koop, maar ik heb hem nog niet gezien.

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 19:13

Yuco

Womanizer!

Kan iemand eens een foto posten van de achterkant van een 32V2000? al gevonden :z

[ Voor 14% gewijzigd door Yuco op 31-10-2006 22:41 ]

Verwijderd

Was vandaag bij de It's in Den Haag en heb de Sony KDL-40V2000 gezien naast de Samsung LE40N71 en moet zeggen dat de Sony gewoon veel mooier beeld had (zelfde HD bron). De kleuren waren adembenemend mooi.. Ik ga iig voor de Sony. _/-\o_

Verwijderd

Ik ga denk ik ook voor de sony. :> De afwerking ziet er een stuk degelijker uit dan de samsungs. Qua kleuren zag ik niet veel verschillen, maar de sony geeft me wel een beter gevoel. Nu kan ik er 5 jaar garantie bij aanschaffen, á 120 euro ofzo. Hebben jullie dit aangeschaft? ik ben over het algemeen tegen dit soort afzetterij, maar ik weet niet hoe de garantie normaliter bij sony is geregeld.

Verwijderd

Hai,

Bij Media Markt Zwolle staat die twee tv's naast elkaar en hebben ze voor mij op allebei een dvd-speler aangesloten. Toen heb ik kunnen zien dat de Sony de zwart-waarde aanmerkelijk beter voor elkaar heeft dan Samsung !
Pagina: 1