-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Zag verderop in dit forum Saturn Rotterdam staan. heb deze ook gebeld, ze hebben tig lcd's staan, maar geen Tatung.
Vervolgens contact gehad met Ingram Micro zelf en deze geeft aan dat ze leveren aan enkele media markt vestigingen.
Dus ik gebeld naar de MM Den Haag, en wat krijg je te horen.
We hebben geen Tatung staan. Dus als iemand wat weet...???
in het andere topic dat gaat over lcd tv aanbiedingen enzo staat dat het niet vanzelfsprekend is dat je een lcd tv zo maar kan aansturen vanaf een pc.Smarron schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:56:
Waarom zou dat niet lukken ?
Component werkt al goed, lijkt me met een HDMI/DVI al helemaal geen probleem opleveren.
de dvi aansluiting heeft vaak hele beperkte functionaliteit.
dus verstandig om van te voren uit te proberen
(was een verschil Consumenten Elektronica en PC elektronica)
EDIT: Lijkt er op dat er ook nu weer aan de bel is getrokken door concurrerende webshops. De prijs staat weer op €1525,-
Maar goed, volgens mij blijft het ook met die prijs een koopje.
[ Voor 24% gewijzigd door XeNoBiTe op 01-12-2006 13:16 ]
Dan heb ik niks gezegd. Het testen ervan zal wel wat lastig zijn. Mijn videokaart kan die res. wel aan, alleen heb ik weinig trek om de hele PC te vervoeren naar Tatung.DarkChylde schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:11:
in het andere topic dat gaat over lcd tv aanbiedingen enzo staat dat het niet vanzelfsprekend is dat je een lcd tv zo maar kan aansturen vanaf een pc.
de dvi aansluiting heeft vaak hele beperkte functionaliteit.
dus verstandig om van te voren uit te proberen
(was een verschil Consumenten Elektronica en PC elektronica)
Voor mij persoonlijk is het geen gemis. Ik ga mijn PC niet gebruiken als bron voor de TV.
Verwijderd
Ik wil het best uitzoeken, maar dan moet er wel ergens een leverancier wat kunnen laten zien (bij Den Haag/Hoek v. Holland). Heb ook een labtop dus kan die ook meteen testen of dat goed werkt....
Klinkt dan dat ze onderling prijsafspraken hebben gemaakt welke naar mijn weten verboden zijn volgens EU richtlijnen.XeNoBiTe schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:41:
Lijkt erop dat er gehoor wordt gegeven aan ons klagen over de gestegen prijs! Dollarshop geeft een mooie factuurkorting van €136,- bij pre-orders. Waardoor je 'm uiteindelijk toch nog voor €1389,- in huis hebt! Levertijd is wel ietsjes utigesteld naar week twee. Maar dat mag de pret niet drukken.
EDIT: Lijkt er op dat er ook nu weer aan de bel is getrokken door concurrerende webshops. De prijs staat weer op €1525,-
Maar goed, volgens mij blijft het ook met die prijs een koopje.
We zullen de Nederlandse Mededingingsautoriteit er eens op af sturenTheNostra schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:24:
[...]
Klinkt dan dat ze onderling prijsafspraken hebben gemaakt welke naar mijn weten verboden zijn volgens EU richtlijnen.
Verwijderd
Wat als je een klant kan trekken voor 200 euro en die klant besteld uiteindelijk het volgende product bij jou. en levert een winst van 1000 euro over een periode van 5 jaar. Dan heb je het best goed en slim gedaan.
Er zijn zelfs bedrijven die geen winst maken op de producten maar winst maken met het afhandelen van klachten op een dik betaald 0900 nummer. (dan moeten ze wel ruk producten hebben

Wat vinden jullie van de opmerking dat je beter op HDMI 1.3 kunt wachten? Het lijkt mij een beetje onzin dat HD op dit scherm er slechter uit zal zien dan op een scherm dat HDMI 1.3 ondersteund maar als ik dit dan lees -> http://www.hdtvmagazine.c...06/07/hdmi_part_3_-_h.php klinkt het wel weer logisch maar of je dat verschil echt ziet en of dat dit zo belangrijk is ?
Bottom line is volgens mij dat je met een toestel als dit en met deze prijs niet moet zeuren en er gewoon van moet genieten.
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Zou het zoveel beter zijn als er een HDMI 1.3 interface op deze tv zou zitten. Het heeft z'n voordelen maar dit is absoluut niet relevant. Hij ondersteund een hogere resolutie dan FULL HD maar die is zowiezo nog niet gespecifieerd.
Het zijn allemaal marketingtruukjes om maar te showen dat de een beter is dan de ander maar veel stelt het niet voor.
Daarnaast het TV signaal in Nederland nog niet eens beschouwd, waarbij het gros van de uitzendingen niet eens breedbeeld zijn (een voorbeeld hoe langzaam implementatie van nieuwe technieken verloopt).
Mocht je een nieuwe LCD TV kopen, hou dan ook vooral in de gaten van wat je wilt gaan afspelen, i.p.v. puur te kijken naar HDMI versie, resolutie enz. Stel je koopt nu een TV met HDMI 1.3, tegen de tijd dat er bronnen beschikbaar zijn die ook van die techniek gebruik maken, is er al HDMI 2.0. Waardoor je in feite net zo goed destijds 1.1 of 1.0 kon kopen.
Ontspan.
Verwijderd
ik heb een lg 37lc3r trouwens
Nu kost ie bij JMW Computers € 151665,00 en bij BestelIct zelfs € 158640,00
Gelukkig alleen volgens Kieskeurig
[ Voor 49% gewijzigd door fulgore op 03-12-2006 16:28 ]
Verwijderd
dat is wel wat duur voor zo'n klein schermpjefulgore schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:19:
En weer een prijsverhoging.
Nu kost ie bij JMW Computers € 151665,00 en bij BestelIct zelfs € 158640,00
Gelukkig alleen volgens Kieskeurig
Maar serieus, ziet er naar uit dat hij toch wel voor wat meer geld de deur uit gaat dan aanvankelijk het idee was.
Ik ga kijken naar de 37" versie van tatung,
5 inch minder en 1366x768 ipv 1920x1080 maar wel onder de 1000 euro (voor zolang dat nog blijft).
Een 37 inch LCD tv onder de 1000 euro vinden is al moeilijk, en daarbij komt dat deze LCD veel 'beeldverbeter opties' heeft.
Ontspan.
Verwijderd
...ik neem aan dat je de Tatung V37MCGI bedoelt ?Magnolia schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:44:Ik ga kijken naar de 37" versie van tatung,
Een 37 inch LCD tv onder de 1000 euro vinden is al moeilijk, en daarbij komt dat deze LCD veel 'beeldverbeter opties' heeft.
Wat mij opvalt is de imo wel wat lage contrastratio van 1000:1 Kan mij voorstellen dat je dat wel terugziet in de (lagere?) beeldkwaliteit.
Anyway, vergelijk ze maar is met topmodellen in dezelfde categorie en trek je conclusies. Natuurlijk is er geen enkel model die het op ALLE tereinen wint. Maar als je naar het overall plaatje kijkt en dan voornamelijk de prijs erbij inbegrepen kun je niets anders dan concluderen dat dit de beste tv is die je voor je geld kunt krijgen.

Om het maar met voorbeelden te staven: De 42" topmodel van Sharp (een van de meest gerenommeerde LCD TV makers zoals de kenners het wel weten) heeft een contrast ratio van 1200:1 en de Sony TV's zitten op 1300:1. Dit is dan wel 20 tot 30% beter maar als je kijkt naar de lichtopbrengst zitten ze nagenoeg gelijk en met in acht neming van overige specificaties weet je dat je gewoon een top televisie voor een hele schappelijke prijs in huis haalt.
Ik weet, het is niet geloofwaardig dat je zo'n goede TV voor zo weinig geld binnenhaalt maar je moet weten dat Tatung natuurlijk veel minder aan marketing kwijt is (hier in europa tenminste) en het merk niet bekend is op ons continent. Wanneer dit begint te groeien zul je merken dat de prijzen ook wel omhoog zullen gaan (zoals nu al een beetje gebeurd).
Maar goed, als je perse voor Sony, Sharp of Philips wil ga je gang zou ik zeggen
Verwijderd
...dat is het dus inderdaad. Zit al een tijdje te dubben voor Sony of Samsung (Sharp is sinds kort in beeld, de lc-37ga9e En is eventueel ook nog een goede kandidaat)...), maar die kosten duidelijk meer, of zijn er niet in 37 inch (Sony). Hoewel er modellen zijn die naar de 1700: 1 gaan.... en datis dan toch wel een groot verschil met 1000:1 (...is in de prijs ook terug te zien natuurlijk....).jozy schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:09:
De contrastratio is niet subliem te noemen maar zeker ook niet slecht als je ze vergelijkt met andere modellen in de LCD TV's. [...]
Maar als je naar het overall plaatje kijkt en dan voornamelijk de prijs erbij inbegrepen kun je niets anders dan concluderen dat dit de beste tv is die je voor je geld kunt krijgen.![]()
[...]Maar goed, als je perse voor Sony, Sharp of Philips wil ga je gang zou ik zeggen
Maar met name het formaat icm met prijs is een zeer sterk punt voor deze Tatung van 37 inch.... Wat een (luxe) dillema's toch allemaal

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 22:47 ]
Verwijderd
de lg 37lc3r is ook zo rond de 1000... en heeft 2 hdmi aansluitingen \o/Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:24:
[...]
...dat is het dus inderdaad. Zit al een tijdje te dubben voor Sony of Samsung (Sharp is sinds kort in beeld, de lc-37ga9e En is eventueel ook nog een goede kandidaat)...), maar die kosten duidelijk meer, of zijn er niet in 37 inch (Sony). Hoewel er modellen zijn die naar de 1700: 1 gaan.... en datis dan toch wel een groot verschil met 1000:1 (...is in de prijs ook terug te zien natuurlijk....).
Maar met name het formaat icm met prijs is een zeer sterk punt voor deze Tatung van 37 inch.... Wat een (luxe) dillema's toch allemaal
Jammer dat dat geen full-HD scherm is. Heb je weinig aan je HDMI ingangen voor je PS3 straksVerwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:47:
[...]
de lg 37lc3r is ook zo rond de 1000... en heeft 2 hdmi aansluitingen \o/
Verwijderd
...mist component ingang... lijkt mij minder fraai.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:47:
[...]de lg 37lc3r is ook zo rond de 1000... en heeft 2 hdmi aansluitingen \o/
Smarron in "Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV"jozy schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 02:06:
is er al wat meer bekend over RGB over SCART?
Ergens onderaan de post.
Schijnt een firmware issue te zijn. Firmware versie 1.1 heeft het wel en de laatste 1.2 weer niet dus zal wel een foutje zijn. Verder ga ik toch connecten via VGA en component dus voor mij is het niet zo'n probleem eerlijk gezegd.jozy schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 02:06:
is er al wat meer bekend over RGB over SCART?
Verwijderd
das een fout op kieskeurig... die tv heeft wel degelijk component..Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:03:
[...]
...mist component ingang... lijkt mij minder fraai.
waarom zou een tv fabrikant wel 2 hdmi aansluitingen en geen component er op doen trouwen..
Verwijderd
...dan blijft die LG37lc3r in de lijst met mijn mogelijkheden staanVerwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:45:
[...]das een fout op kieskeurig... die tv heeft wel degelijk component..
Edit: Op de LG site zie ik hem er niet bij staan...
...en bij Component wordt er geen melding van aanwezigheid gemaakt...HDMI
RS-232C
RGB in (15 pin D-Sub)
PC audio
Aanvulling: Volgens de helpdesk wel aanwezig in dit toestel. Okee dan...
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 15:42 ]

Nog liever heb ik een beugel waarbij de tv dus dichter tegen de muur aanhangt. Iemand al een gevonden? De beugel hoeft niet pese kantelbaar te zijn.
Deze beugels voldoen helaas ook niet helemaal aan mijn eisen.Smarron schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:16:
[...]
De Vogel's EFW 6345 is voor mij in ieder geval een optie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze is wel erg duur en als alternatief zou je nog de Vogel's EFW 6325 kunnen nemen. Deze is alleen minder ver draailbaar (40° t.o.v. de 120 ° voor het 6345-model. De 6325 is wel weer 4,5kg lichter!)
Hmm, ik zit eigenlijk te denken. De 6325 is veel beter voor mij. Ik draai de TV nooit zover en de ruimte tussen muur en TV is met dit model volgens mij ook minder groot.
[ Voor 63% gewijzigd door Yuco op 05-12-2006 14:12 ]
Verwijderd
ik heb het toestel, kon mezelf niet bedwingen om nog zo lang op de tatung te wachten, dus daarom deze maar gekochtVerwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:05:
[...]
...dan blijft die LG37lc3r in de lijst met mijn mogelijkheden staan
Edit: Op de LG site zie ik hem er niet bij staan...
[...]
...en bij Component wordt er geen melding van aanwezigheid gemaakt...
Aanvulling: Volgens de helpdesk wel aanwezig in dit toestel. Okee dan...
en de component gebruik ik voor m'n xbox (niet xbox 360)
Je zou nog eens bij de volgende beugel fabrikanten kunnen kijken:Yuco schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:07:
Deze beugels voldoen helaas ook niet helemaal aan mijn eisen.
http://www.ionic.nl/
en
http://www.newstar.nl/
Verwijderd
Proficiat... Geniet !...qua service/garantie denk in ieder geval een betere keus dan de Tatung.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:38:
[...]ik heb het toestel, kon mezelf niet bedwingen om nog zo lang op de tatung te wachten, dus daarom deze maar gekocht
en de component gebruik ik voor m'n xbox (niet xbox 360)
Heb je nog een vergelijk gemaakt met andere LG schermen ?
En hoe bevalt het zwart ? (iets wat ikzelf bijzonder belangrijk vindt bij de LCD weergave...).
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 09:00 ]
Verwijderd
ben ik de enige die ziet dat dit scherm niet true progressive beeld weergeeft ?
En dan verwijs ik naar de foto's met het testbeeld, waar duidelijk onderscheid is waar te nemen in lichte en donkere lijnen. Een van de karakteristieke kenmerken van interlacing.

Valt het je op dat de lijnen ook zo krom als een banaan zijn?
Misschien ligt het gewoon aan de camera dus
This too shall pass
Op die afbeelding staat 1080, niet of het progressive of interlaced is.Fire69 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:44:
Deze bedoel je?
[afbeelding]
Valt het je op dat de lijnen ook zo krom als een banaan zijn?
Misschien ligt het gewoon aan de camera dus
I got a problem-solver and its name is revolver
EDIT: oh ging over dat plaatje zie ik nu ja dat is dus echt gewoon moire.
[ Voor 45% gewijzigd door Iken374 op 06-12-2006 16:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Gelukkig is HDMI en high definition al doorgebroken bij de massaVerwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:19:
Nog een opmerking:
deze tv heeft HDMI 1.1
Niet erg compatible met de toekomst que kleuren echtheid

verschillen tussen HDMI 1.1 en 1.2/1.3:Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:19:
Nog een opmerking:
deze tv heeft HDMI 1.1
bron: wikipediaHDMI 1.2
Released August 2005.
* Added support for One Bit Audio, used on Super Audio CDs, up to 8 channels.
* Availability of HDMI Type A connector for PC sources.
* Ability for PC sources to use native RGB color-space while retaining the option to support the YCbCr CE color space.
* Requirement for HDMI 1.2 and later displays to support low-voltage sources.
[edit] HDMI 1.2a
Released December 2005.
* Fully specifies Consumer Electronic Control (CEC) features, command sets, and CEC compliance tests.
[edit] HDMI 1.3
Released 22 June 2006.[1] [2]
* Increases single-link bandwidth to 340 Mhz (10.2 Gbps)
* Supports 30-bit, 36-bit, and 48-bit (RGB or YCbCr) color depths or over one billion colors, up from 24-bit in previous versions.
* Supports xvYCC color standards.
* Incorporates automatic audio syncing (lip sync) capability.
* Supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers.[3] TrueHD and DTS-HD are lossless audio codec formats used on HD DVDs and Blu-ray Discs. If the disk player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio.
* Availability of a new mini connector for devices such as camcorders.[4]
* PlayStation 3 is the first product available on consumer market with HDMI 1.3.
Geen enkele tv die op dit moment verkocht wordt doet volgens mij wat met HDMI 1.2 of 1.3... Ze mogen dan wel de aansluiting hebben en het signaal kunnen slikken, maar het paneel wat er in zit blijft max 1920 x 1080 op 24bpp..... Dus wat boeit het dan om er een connector op te zetten die een signaal kan voeren wat het scherm toch niet weergeeft?
Het enige waarvoor het zou boeien (in mijn ogen) is het feit dat er geen Dolby TrueHD of DTS-HD Master Audio overheen kan. Maar ik denk niet dat veel mensen met zo'n lekkere tv die iele kleine speakertjes gaan gebruiken die eronder hangen....
Ik zie het probleem dus niet.....
muahaha echt zo'n tweakers.net lutser opmerking.Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:19:
Nog een opmerking:
deze tv heeft HDMI 1.1
Maar ja. Vette tv!!! Ben ook erg geinteresseerd geraakt.
Verwijderd
Ik heb hem vergeleken met een samsung en een sony die er naast stonden en ik vond eerlijk waar deze mooier.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:22:
[...]
Proficiat... Geniet !...qua service/garantie denk in ieder geval een betere keus dan de Tatung.
Heb je nog een vergelijk gemaakt met andere LG schermen ?
En hoe bevalt het zwart ? (iets wat ikzelf bijzonder belangrijk vindt bij de LCD weergave...).
tevens heeft de verkoper er een bluray speler aangehangen.. m'n tong hing bijna op de grond
en het zwart vind ik erg diep, in ieder geval diep genoeg, niet dat geel grijzige zwart van cheap ass lcd's
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
..als je reageert opRichieB schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:36:
Waar heb je de Tatung gezien?
..dan moet ik je meedelen dat het in dat bericht om de LG37lc3r gingVerwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:00:
[...]Ik heb hem vergeleken met een samsung en een sony die er naast stonden en ik vond eerlijk waar deze mooier.[...]en het zwart vind ik erg diep, in ieder geval diep genoeg, [...]
(zie de posts boven dat bericht om een en ander te verhelderen...).
@Beach177 : met nog genoeg detail in het zwart ook, zonder dat het dus één zwarte brij wordt ?
En misschien een aardig tip om in verder te gaan, zonder hier verwarring te zaaien met de LG schermen: LG 32LC2R goed of niet goed, waar ook ander modellen worden besproken maar zeker ook de LC3R (..zie ik je daar wel weer
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 09:44 ]
Ik ga morgen bij Ingram Micro de 42" bestellen, maar ik lees nog even verder op internet alvorens ik op "bestel" klik of ik daar wel goed aan doeVerwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:05:
Zit ernstig te twijfelen of het de 37" of de 42" gaat worden, maar vraag me af of iemand weet waar je in de buurt van Den Haag een winkel hebt waar je deze ook daadwerkelijk kan bekijken.
Vooral de DVI EN HDMI port zijn interessant, kan je en je Mac Mini en je Samsung tuner aansluiten
[ Voor 15% gewijzigd door Uberprutser op 07-12-2006 01:21 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Exact. Altijd zoeken naar iets negatiefs. Tuurlijk is er beter, maar daar is de prijs ook naar. Simpel. Ik ga voorlopig HDMI niet eens gebruiken, ik had net zo goed de BenQ DV3750 kunnen nemen, maar ik wil nu echt per se 107cm en wel 1080p.El Psycho schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:04:
Geen enkele tv die op dit moment verkocht wordt doet volgens mij wat met HDMI 1.2 of 1.3... Ze mogen dan wel de aansluiting hebben en het signaal kunnen slikken, maar het paneel wat er in zit blijft max 1920 x 1080 op 24bpp..... Dus wat boeit het dan om er een connector op te zetten die een signaal kan voeren wat het scherm toch niet weergeeft?
Het enige waarvoor het zou boeien (in mijn ogen) is het feit dat er geen Dolby TrueHD of DTS-HD Master Audio overheen kan. Maar ik denk niet dat veel mensen met zo'n lekkere tv die iele kleine speakertjes gaan gebruiken die eronder hangen....
Ik zie het probleem dus niet.....
Over die foto: In het pakketje foto's wat ik een aantal pagina's terug had gepost zitten 2 high-res close-ups bij van de pixels. Misschien geeft dat een beter beeld dan die zeer slechte kwaliteits foto's van de Goodmans.
ik heb op het moment een 32inch breedbeeld crt en ken een paar mensen met een 37 inch.
en dat lijkt een heleboel groter... maar het scheelt maar 5 inch (dus 12.5 cm)..
is de stap van 37 naar 42 net zo groot gevoelsmatig?
(stel de vraag hier, omdat ik deze tv wil
LCD is vrijwel exact wat de specs opgeven. Dus het verschil van 12cm voor een 37" LCD t.o.v. een 32" CRT is geen 12cm, maar 15 ofzo.
Ik heb beide TV's gezien, 37" en 42", maar ik wil echt 42".
Verwijderd
12,5 cm schuin doorsnee is echt wel een groot verschil. een maat van me zag m'n 37" tv en vroeg wat is er dan nog groter dan dit, dus ik ff laten zien, maar dan kom je dus nog verder dan de randen die normaal om je tv zitten.DarkChylde schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:24:
is er trouwens veel verschil merkbaar tussen een 37 inch en een 42 inch?
ik heb op het moment een 32inch breedbeeld crt en ken een paar mensen met een 37 inch.
en dat lijkt een heleboel groter... maar het scheelt maar 5 inch (dus 12.5 cm)..
(stel de vraag hier, omdat ik deze tv wil)
plus dat je zo snel aan een bepaald formaat went.
toen ie hier net stond vond ik 'm zo gigantisch groot, maar nu zit ik te twijfelen of ik toch niet liever op de tatung 42" had gewacht
nu nog ff kijken hoe de ervaringen zijn, en hopen dat de prijs niet opeens omhoog schiet
Echter was ik een tijdje terug bij 'n vriendin van mij, en zij had ook een 32" LCD TV, die vond ik toch nog een slagje te klein eigenlijk, komt ook natuurlijk doordat een LCD TV veel 'slanker' is dan zo'n CRT bakbeest waardoor het beeld wat 'verkleint'.
In de mediamarkt heb ik een 37" (93,98 cm) en een 42"(106,68cm) gezien en ik moet zeggen dat ik 42" wel erg FUCKING groot vond
Daarbij is een 42" TV nauwelijks meer een 'slank' tv'tje te noemen aangezien hij ruim 30kg weegt
Gewenning maakt al snel een eind aan de verbazing over de grootte realiseer ik mij ook.
Als je kijkt naar het 37" model van Tatung scheelt dat toch al gauw 400-500 euro, vraag me af of dat de 12,7 cm waard is (je hebt dan weliswaar ooknog 1080p ipv 720p).
Ontspan.
Is volgens mij ook per merk verschillend. Soms is het bijvoorbeeld 19" en effectief 18". En je ziet echt wel verschil! @ 42" of 32"DarkChylde schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:24:
is er trouwens veel verschil merkbaar tussen een 37 inch en een 42 inch?
(stel de vraag hier, omdat ik deze tv wil)
Burn It - Burn All
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Het klopt inderdaad (tenminste, zo ervaar ik dat ook in de praktijk) dat een LCD tv wat kleiner oogt dan een gelijke CRT kwa diagonaal. Maar daarom juist is het gaaf om een 42" te nemen en deze elegant op de muur te monteren en te genieten van een meter scherm wat bij CRT resulteert in een garderobekast in de woonkamer..
Ik heb bij de It's in Delft een 32" tatung gezien naast andere merken en ik moet zeggen dat ik het beeld heel mooi vond. Doet zeker niet onder voor de algemene A-merken zal ik maar zeggen. In m'n achterhoofd wist ik natuurlijk wel dat de 42" variant een betere ervaring is dus kan alleen beter.
Dus de discussie over hoe groot moet m'n tv zijn is persoonlijk en heeft dus niet zoveel zin om het te bespreken. Laten we het over dit model hebben en niet of het verstandiger is om een kleiner cq grotere tv aan te schaffen want iedereen ervaart groot/klein weer anders.
het nadeel van in de winkel kijken is dat door de vele tv's het verschil in grootte slecht ziet.Gutteguttegut schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:44:
Ga voor de grap maar eens kijken in een winkel, dan zul je zien dat 42" echt heerlijk groot is en duidelijk groter dan 37" (ook gevoels matig).
tenminste wanneer deze naast elkaar staan
Verwijderd
...Klinkt goed. Welke sharp heb je gezien (formaat/type) ?Iken374 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:07:
Ik ging vooral voor de FullHD versies van Sharp, Sony, Phillips en Samsung en ik was eigenlijk het meest onder de indruk van de Sharp.
Heb jij de Tatung (42inch) dan al ergens in het echt gezien.Iken374 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:07:
Gisteren bij Media Markt in Amsterdam gaan kijken en die 42"schermen zien er allemaal erg strak uit hoor. Ik ging vooral voor de FullHD versies van Sharp, Sony, Phillips en Samsung en ik was eigenlijk het meest onder de indruk van de Sharp. Maar als ik heel eerlijk moet zijn zie je na een tijdje het verschil niet meer omdat je zo overdonderd word door al die schermen. Ik denk dat 42" perfect is voor de ultieme tv ervaring in een gewone huiskamer. Hij is wel erg groot en ik kan me voorstellen dat het wal veel is. Je moet dit soort tv's wel gewoon aan de muur monteren want anders is het gewoon te groot/lomp. Met een 42" tv zal het bij veel mensen ook over kunnen komen dat je niets anders doet dan tv kijken en dat het allemaal wel heel erg belangrijk is en dat is in mij geval nu net niet. Ik denk dat de Tatung een hele goede keuze is voor weinig geld en je bent een dief van je eigen geld als je dit scherm niet eerst een kans geeft door er gewoon eens naar te kijken. SD (televisie uitzendingen) zien er op dit scherm nog erg goed uit in tegenstelling tot de 1000 euro meer kostende Sony en als je je xbox360 of ps3 aansluit op deze of de duurdere toestellen kan je echt het verschil niet zien. Sterker, ik durf te beweren dat er geen enkel verschil is.
moet ik toch ff gaan kijken dan
Ik heb de Tatung zelf gezien op de gamebeurs en Ubisoft had er een hele hoop hangen zoals eerder in dit topic al is gezegd. Ik wil gewoon nog niet meer uitgeven voor een scherm als dit en zeker niet als ik uiteindelijk na aftrek btw 1100 euro betaal voor deze tatung. Ik ben toch niet gek?
Je kan een afspraak maken bij Tatung zelf en dan kan je hem zelf gaan bezichtigen. Na wat ik heb gezien en gelezen kan ik me niet voorstellen dat dit scherm een slechter beeld geeft van al die andere schermen die ik heb gezien. Als je dit soort schermen (maakt niet uit welk merk) een hoogwaardig signaal geeft komt er gewoon iets geweldigs uit. Alleen een getraint oog ziet verschillen.
mijn ouders hebben een 37inch lcd tv, en het valt me nog erg mee hoe goed dat eruit ziet.
had verwacht dat de noise filters/beeld verbeteraars van Tatung (duidelijk) slechter zijn..
* DarkChylde zegt dat het alleen maar een leukere optie aan het worden is
edit: ff verhelderen
mijn ouders hebben een philips.
en het valt me dus mee dan Iken374 zegt dat standaard kabel tv er goed uitziet.
[ Voor 16% gewijzigd door DarkChylde op 08-12-2006 13:56 ]
Zo ja, zou ik wel graag wat foto's willen zien
Ontspan.
uhm philips. dacht dat ik dat neergezet had..Magnolia schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:33:
Heb je ouders de 37" versie van Tatung of een ander merk ?
Zo ja, zou ik wel graag wat foto's willen zien
ik was dus ook benieuwd naar de techniek van de tatung

* DarkChylde moet niet zo snel typen
Nog steeds goedkoper dan een Sony of een Philips Full HD (waarvan de input mogelijkheden en up/downscale capabiliteiten onbekend zijn net als voor deze Sharp).
De Amoi 37" is de enige HD tv die ik kon vinden die kleiner is dan 42" met full HD. En die is in duitsland € 1280,-
Volgens mij is dit toch ook de Tatung

Verwijderd
...der staat boven de stand en op de TV Samsung imho, of bedoel je dat niet ?Dethroned schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:08:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 14:31 ]
De goedkoopste Sharp zit rond de € 2050,-
Misco.nl verkoopt de BenQ DV3750 voor € 950,- inclusief speakers. Deze 37" is ook full HD.
Ik kan hm niet vinden op de site....?Smarron schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:52:
Misco.nl verkoopt de BenQ DV3750 voor € 950,- inclusief speakers. Deze 37" is ook full HD.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Je zal de Sharp Aquos LC42XD1E bedoelen, die is onder de €2100,- op internet. Bij MM en o.a. Polectro zit ie tussen de €2449 en €2499,-Dethroned schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:08:
Die Sharp Aquos LC46XD1E Full HD tv kom ik nergens voor onder de € 2100,-
Nog steeds goedkoper dan een Sony of een Philips Full HD (waarvan de input mogelijkheden en up/downscale capabiliteiten onbekend zijn net als voor deze Sharp).
De Amoi 37" is de enige HD tv die ik kon vinden die kleiner is dan 42" met full HD. En die is in duitsland € 1280,-
[afbeelding]
De 46" versie kost bij deze zaken meteen meer dan €3000,-
Verwijderd
maar das ex btw dan zeker?Smarron schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:28:
Het is een aanbieding volgens mij uit een krantje. Ik had een printscreen gemaild gekregen op mijn werk. Ik zal morgen even kijken of ik deze kan posten. Anders moet je even bellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:32:
maar das ex btw dan zeker?

€ 950,- dus inclusief BTW
Verwijderd
...prijs is in orde lijkt mij, maar mis ik nu HDMI ingang(en) ?
En ik vind die imo vrij wijd uitstaande speakers geen fraai gezicht (..en ze hebben er maar 15, dus das snel op...).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 10:22 ]
De Sharp LC-37XD1E is ook full hd en kost 1654 euroDethroned schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:08:
Die Sharp Aquos LC46XD1E Full HD tv kom ik nergens voor onder de € 2100,-
[afbeelding]
Verwijderd
idd een hele mooie aanbieding..Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:21:
[...]
En ik vind die imo vrij wijd uitstaande speakers geen fraai gezicht (..en ze hebben er maar 15, dus das snel op...).
helaas geen hdmi op die tv idd.. en ik vind de vormgeving ook om te huilen.. plus het is een uitloopmodel.. maar zeker een goede prijs!
Verwijderd
...voor mij begint Tatung een beetje af te vallen. Niet zo erg bekend/verkrijgbaar speelt ook een rol. Neig meer naar LG of (misschien nog wel meer) een model van Sharp (tevens goede garantie bepalingen).Tinman schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:23:
[...]
De Sharp LC-37XD1E is ook full hd en kost 1654 euro
Verwijderd
Jij durft.Iken374 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:07:
Gisteren bij Media Markt in Amsterdam gaan kijken en die 42"schermen zien er allemaal erg strak uit hoor. Ik ging vooral voor de FullHD versies van Sharp, Sony, Phillips en Samsung en ik was eigenlijk het meest onder de indruk van de Sharp. Maar als ik heel eerlijk moet zijn zie je na een tijdje het verschil niet meer omdat je zo overdonderd word door al die schermen. Ik denk dat 42" perfect is voor de ultieme tv ervaring in een gewone huiskamer. Hij is wel erg groot en ik kan me voorstellen dat het wal veel is. Je moet dit soort tv's wel gewoon aan de muur monteren want anders is het gewoon te groot/lomp. Met een 42" tv zal het bij veel mensen ook over kunnen komen dat je niets anders doet dan tv kijken en dat het allemaal wel heel erg belangrijk is en dat is in mij geval nu net niet. Ik denk dat de Tatung een hele goede keuze is voor weinig geld en je bent een dief van je eigen geld als je dit scherm niet eerst een kans geeft door er gewoon eens naar te kijken. SD (televisie uitzendingen) zien er op dit scherm nog erg goed uit in tegenstelling tot de 1000 euro meer kostende Sony en als je je xbox360 of ps3 aansluit op deze of de duurdere toestellen kan je echt het verschil niet zien. Sterker, ik durf te beweren dat er geen enkel verschil is.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:21:
[...]
Is al een redelijk 'oud' model inderdaad. Nadeel was ook geen HDMI, voor mij nog steeds geen must. DVI voldoet prima. Is native wel 1920*1080, maar alleen 1080i. Er is al een groot lopend topic over de DV3750 voor ervaringen. Voor mensen die 37" groot genoeg vinden een prima keus.Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:01:
[...]
idd een hele mooie aanbieding..
helaas geen hdmi op die tv idd.. en ik vind de vormgeving ook om te huilen.. plus het is een uitloopmodel.. maar zeker een goede prijs!
Ik vind het design dan wel weer erg mooi, maar dat blijft smaak.
- Verkrijgbaarheid: Tja, de TV is nog nooit in NL uitgebracht. Wellicht is het topic ook veel te hot voor een TV welke nog ons land binnen moet komen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:23:
[...]
...voor mij begint Tatung een beetje af te vallen. Niet zo erg bekend/verkrijgbaar speelt ook een rol. Neig meer naar LG of (misschien nog wel meer) een model van Sharp (tevens goede garantie bepalingen).
- Bekendheid: Niet op de consumentenmarkt, wel heel erg als OEM-fabrikant voor heel veel merken (o.a.s Akai, JVC, HP, Dell en TomTom). Nu willen ze onder eigen naam bekend worden. De techniek bezitten ze als geen ander!
- De enige TV's in de prijsklasse van de Tatung zijn 37".
- Tatung hanteert een 3 jaar pick-up-and-return garantie. Ik heb geen flauw idee wat hier slecht aan zou zijn. (Overigens niks mis met LG of Sharp hoor, behalve de prijs.)
Maar het blijft altijd een persoonlijke keuze. Ik ga de TV sowieso niet voor februari halen, dus is het voor mij ook niet erg dat ze nog niet leverbaar zijn. Het is wel lastig als je nu een TV wilt. Dan zal het echt een ander merk moeten worden.
[ Voor 36% gewijzigd door Smarron op 09-12-2006 11:51 ]
Verwijderd
... aha...dat wist ik niet van die garantie. Netjes dan ookSmarron schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:45:
[...]
- Tatung hanteert een 3 jaar pick-up-and-return garantie. Ik heb geen flauw idee wat hier slecht aan zou zijn. Ik ga de TV sowieso niet voor februari halen,
Ook hier is er geen haast. Mik zelf ook op januari/februari (prijsdalingen/nieuwe modellen? ...dan misschien wel maart...).
Inderdaad, ik durf.
Verwijderd
Yep ik ook. Ik hoor in week1 hoeveel er binnenkomen van de leverancier en hopelijk ben ik dan week2 aan de beurt =)jozy schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:56:
het wordt als het goed is ongeveer half januari
duurt wel een tijdje maargoed, ik wacht wel
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Inkoopactie !Ballebek schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:57:
Inmiddels van Ingram Micro te horen gekregen dat 22 december de schermen binnenkomen alleen zijn het er maar 36...
Maar goed, 36 ... it's a start
Wie gaan die 36 stuks krijgen ?
Ik zou zeggen, start er maar 1!
Heb jij nou al een inlog gekregen van die eikels? "t wil hier maar niet lukken met die gasten...Ballebek schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:57:
Inmiddels van Ingram Micro te horen gekregen dat 22 december de schermen binnenkomen alleen zijn het er maar 36...
als dat sneller gaat en de prijs gelijk is wil ik dat ook wel
Omdat die 36 stuks natuurlijk zo op zijn (en ik verwacht niet dat ik er daar 1 van ben) ben ik benieuwd per wanneer en hoeveel stuks de volgende lading zal zijn? En kan Tatung vanaf nu met een bepaalde interval deze aantallen aan de webshops/winkels uitleveren zolang er vraag is?Dethroned schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:11:
[...]
Maar goed, 36 ... it's a start
Wie gaan die 36 stuks krijgen ?
Zelfs ik heb al een inlogHuigie schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:15:
[...]
Heb jij nou al een inlog gekregen van die eikels? "t wil hier maar niet lukken met die gasten...
huigert!

[ Voor 5% gewijzigd door Alfisti op 13-12-2006 13:09 ]
Daar kun je alleen als handelaar bestellen, is een groothandel.jozy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:52:
hoe kan je dan van ingram micro direct bestellne
als dat sneller gaat en de prijs gelijk is wil ik dat ook wel
pin je er maar niet op vast, het zijn allemaal nog planningenBallebek schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:57:
Incl btw prijs zou op 1398,50 komen btw, voor de geinteresseerden.
[ Voor 26% gewijzigd door stylezzz op 13-12-2006 16:53 ]
want amper 40 schermen is volgens mij zo de deur uit...
Dit topic is gesloten.