Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Licht onder het toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag
Ik heb in mijn computer 2 neon buizen die op sound control lopen.
Dit werkt perfect. Maar nou wou ik eigenlijk 1 van die buizen onder mijn toetsenbord doen.
Ik heb al geprobeerd om de draad te verlengen.
Ik heb dezelfde draad gebruikt die ik ook gebruikte voor mijn neon controller (waarmee ik alle andere neon buizen in de computer apart aan/uit kan doen), dit werkt allemaal goed.
Toen ik het probeerde te verlengen deed de lamp het opeens niet meer.
Toen ik de draad korter maakte, kreeg ik een beetje licht en helemaal terug op zijn plek deed hij het werk perfect.
Nou is mijn vraag of de neon een bepaald max. lengte van kabel mag hebben of doe ik gewoon iets fout??? Ik dacht altijd dat je neon en licht gewoon kon verlengen enz.
Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt,

Francois

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je kan de draad tussen neon en voeding niet ongestraft verlengen. Door de (uit m'n hoofd) hoogfrequente voeding van neon's luistert de draadlengte erg nauwkeurig en werkt een langere draad dempend op het voedingssignaal.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Klopt, de neonlamp wordt gevoed met een 600 à 800 volt, op enkele 100den hertz. Als je de neonlamp op een andere plaats wil, moet je de invertor mee verhuizen, de 12V voeding die in de invertor heeft geen problemen met lange draden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

of koop gewoon een logitech G15 dan heb je ook licht onder je toetsenbord..

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:17:
Klopt, de neonlamp wordt gevoed met een 600 à 800 volt, op enkele 100den hertz. Als je de neonlamp op een andere plaats wil, moet je de invertor mee verhuizen, de 12V voeding die in de invertor heeft geen problemen met lange draden.
hmm dan wordt het moeilijk dus....
want het kastje heeft 2 aansluitingen en 1 moet nog in de kast blijven
en zowiezo dat kastje onder het toetsenbord gaat ook lastig worden
dan maar opzoek naar z'n kastje voor 1 dat plat genoeg is voor onder toetsenbord

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:20:
of koop gewoon een logitech G15 dan heb je ook licht onder je toetsenbord..
ik heb toevallig de G15.
deze heeft geen neon ONDER het toetsenbord
en mijn bedoeling was om neon met SOUND CONTROL eronder te plaatsen

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:55:
[...]

hmm dan wordt het moeilijk dus....
want het kastje heeft 2 aansluitingen en 1 moet nog in de kast blijven
en zowiezo dat kastje onder het toetsenbord gaat ook lastig worden
dan maar opzoek naar z'n kastje voor 1 dat plat genoeg is voor onder toetsenbord
Je zou kunnen kijken of je iets kan doen met de backlight van een oude laptop, die zit meestal naast het lcd (de voeding dus, backlight zit erboven ofzo). Dat is een vrij plat dingetje :) Ik ga er vanuit dat het werkt als je dat ding gevoed weet te krijgen, ik heb namelijk een backlight uit een laptop aan een normale CCFL-invertor hangen en die werkt perfect.
Natuurlijk wel zorgen dat je die invertor afschermt, ik denk niet dat je die per ongeluk aan wilt kunnen raken.

Edit: Ik weet het niet zeker, maar volgens mij (zal je even moeten doormeten) wordt de ccflvoeding uit een laptop ook gewoon met 12V gevoed, en volgens mij ook een apart signaal (kortsluiting tussen 2 pinnetjes? Mijn backlight had 4 pinnetjes, 2 voeding, 2 schakelaar... moet je even de specs opzoeken :) ) waarmee je de backlight aan of uit kan zetten. Kan je dat direct op je toetsenbord regelen met een extra knopje :)

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 10-10-2006 15:00 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je zou ook LED's kunnen gebruiken (los of in een LED-tube) die werken op 5V en dus kan je de draad een heel eind verlengen voordat ze raar gaan doen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
En die Led's kun je voeden vanuit het KB. Daar zit meestal een processor in die ook 5V nodig heeft.

Guus Assmann

Pagina: 1