Toon posts:

Help bij externe geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de externe geluidskaart Tascam us-122 L aangeschaft. Ik heb deze aangeschaft omdat mijn onboard soundcard op me laptop erg slecht is voor het opnemen van analoog geluid.

Verschillende mensen hadden mij deze geluidskaart aangeraden omdat deze je onboard geluidskaart uitgeschakeld en zelf alles doet. Maar ik heb net de driver ervoor geinstalleerd en het blijkt dat ik alleen de latency kan aanpassen. De onboard geluidskaart word niet uitgeschakeld.

Ligt dit aan mijn computer of heb ik alweer een miskoop gedaan?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Probeer je onboard geluidskaart eens uit te schakelen in de BIOS?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-02 18:21
Gewoon de drivers voor je onboard geluid eraf smijten, daarna in je BIOS duiken en onboard geluid uitschakelen, drivers van je nieuwe kaart erop, that's it.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat? Ik wil nog wel gewoon me onboard geluidskaart gebruiken maar niet op het moment dat ik dingen opneem.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 13:02 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 18:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:59:
Ik heb net de externe geluidskaart Tascam us-122 L aangeschaft. Ik heb deze aangeschaft omdat mijn onboard soundcard op me laptop erg slecht is voor het opnemen van analoog geluid.

Verschillende mensen hadden mij deze geluidskaart aangeraden omdat deze je onboard geluidskaart uitgeschakeld en zelf alles doet. Maar ik heb net de driver ervoor geinstalleerd en het blijkt dat ik alleen de latency kan aanpassen. De onboard geluidskaart word niet uitgeschakeld.

Ligt dit aan mijn computer of heb ik alweer een miskoop gedaan?
Wat maakt het dan uit dat je onboard niet wordt uitgeschakeld :?

Je kan in windows via configuratiescherm -> geluiden & audioapparaten gewoon aangeven welk apparaat gebruikt moet worden. De onboard, of de externe :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:01:
Hoe doe ik dat? Ik wil nog wel gewoon me onboard geluidskaart gebruiken maar niet op het moment dat ik dingen opneem.
hoe doe je wat? www.google.nl weet alles ;)

tijdens het opstarten krijg je een scherm (plaatje ofzo) waarop staat Press ... (F10 ofzo) To enter setup ofzoiets. Gewoon op die toets drukken tijdens het opstarten, en dan kom je in je bios. Dan hoef je alleen maar ff rond te zoeken en bij Onboard sound de waarde op Disabled zetten, en hierna je instellingen opslaan en het BIOS afsluiten. 'T is niet moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:01:
[...]

Wat maakt het dan uit dat je onboard niet wordt uitgeschakeld :?

Je kan in windows via configuratiescherm -> geluiden & audioapparaten gewoon aangeven welk apparaat gebruikt moet worden. De onboard, of de externe :?
Oké bedankt, dat werkt. Nu nog kijken hoe ik het geluid vanuit mijn draaitafel via de externe geluidskaart naar me laptop krijg.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:04:
[...]

Oké bedankt, dat werkt. Nu nog kijken hoe ik het geluid vanuit mijn draaitafel via de externe geluidskaart naar me laptop krijg.
Sound in / Line in ingang van je kaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:06:
[...]

Ja, maar dat is zo'n grote ingang net zoals in een mengpaneel voor je koptelefoon. En mijn draaitafel heeft zon 2 draadjes een rode en een witte.

Verwijderd

leonpwner1 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:06:
[...]

Niet vergeten dat bij een modale platenspeler die normaliter uitgerust is met een magnetisch element een zwak signaal wordt uitgestuurd (in de meeste gevallen ong.5mv) dat vermoedelijk niet zal volstaan voor je geluidskaart. Daarom heb je een VOORversterker nodig (mét RIAA-correctie).
Dit kan je normaal oplossen door het signaal van de platenspeler eerst te laten passeren via een oude versterker of receiver met phono-ingang die je misschien nog ergens hebt staan.Vandaar via tape-out (of tape rec, of copy-out) naar de ingang van de geluidskaart. Dan heb je nog enkel een verloopkabel nodig,: 2xcynch (rood+wit) naar 1x Jack (zoals de ingang op je geluidskaart vermoedelijk is.
Tenzij je geluidskaart een ingebouwde voorversterker heeft ( wat ik sterk betwijfel), in dat geval mag je bovenstaande vergeten natuurlijk...
Pagina: 1