Toon posts:

Asrock 939Dual-VSTA problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb dan toch maar besloten hier te posten in een nieuw topic, in plaats van op meerdere plaatsen berichten achter te laten. Ik heb hier wel het een en ander gevonden met betrekking tot Asrock moederborden, maar niet altijd compleet over mijn type, dus ik start er maar zelf een.

Ik heb gekocht op 2 oktober een Asrock 939Dual-VSTA bordje met de intentie mijn ouwe hardware te kunnen overzetten en zo alles te kunnen blijven gebruiken. Mijn ouwe setup was een compleet werkende Asus A8V Deluxe, 2x512 MB Kinston DDR400 PC3200, een ati radeon 9800 pro AGP, een Maxtor 200 GB 16 MB P-ATA, en een simpele IIyama 19" Vision Master Pro 454 en uiteraard de CPU, een AMD Athlon 64 3200+ Venice core, en mijn Zalman 400Watt PSU.

Toen ik mijn hardware wilde overzetten heb ik eerst even gecontroleerd op het Asrock site en jawel, mijn CPU werd natuurlijk ondersteund. Ook het hebben van zowel een AGP als PCI-e slot bood mooie oplossingen voor de toekomst naar mijn mening. Ik heb besloten om, voordat ik alles installeerde, toch maar een goedkope XFX 6800 XT PCI-e te kopen bij Alternate. Nadat deze binnen was heb ik de boel geinstalleerd. Alles draaide meteen top en ik heb gewoon windows XP kunnen installeren. Tot gisteren. Ik kreeg tijdens het kopieren van een MP3 en het installeren van een programma een BSOD wat ik zelden kreeg vroeger, met de melding INVALID_KERNEL_HANDLE.
Omdat er geen code bij stond kon ik er weinig mee op het site van MS.
Nu ben ik een fan van Enemy Territory en RTCW, en heb deze spellen dus opnieuw geinstalleerd.
Na het starten van RTCW stopt mijn monitor echter, en schakelt deze uit... :'(
Ik kan het spel wel horen draaien, maar mijn beeld is finito. Als ik dan denkbeeldig de console met ~ naar beneden tover, en /quit type (of alt+f4 indruk) kom ik netjes terug in mijn XP desktop omgeving.
Dit gebeurd ook met ET.
Ik heb dus maar besloten om memtest86 te draaien en die heeft gisteren nacht een aantal uren gedraaid. Na 8 uur nog niets te hebben gevonden heb ik hem maar gestopt.
Ik ben min of meer ten einde raad aangezien ik mijn geheugenreepjes niet meer verdenk, en ook 400 Watt voeding voor 1 hardeschijf en mobo + 1 ventilator en een videokaart wel voldoende dient te zijn.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Lijkt mij meer een videoprobleem. Voor zover ik weet heeft die BSOD te maken met een driver, heb je alle drivers goed geinstalleerd? Probeer de videokaart drivers eens te updaten (en als je een 64bit OS hebt, gebruik dan ook de 64bit drivers).

Verwijderd

Topicstarter
Driver is okay geinstalleerd. Kheb eerst de cd gebruikt van XFX die erbij zat, en dat waren ouwe drivers. Kheb daarna de nieuwe van het net geplukt maar ook hierbij loopt het mis.
Ik ga dalijk een andere voeding regelen zodat ik die al kan uitsluiten, en anders gaat ie retour ben ik bang.. ;(

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

FF in safe mode AGP/chipset & Forceware drivers verwijderen, reboot en dan AGP drivers installen, weer rebooten en forceware dan installen zou ik zeggen. Hoop dat die ATi er helemaal neit in heeft gezeten, anders komen er nog wat stappen bij.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een PCI-e videokaart.
Die ati heeft nooit in dit nieuwe systeem gezeten...

Verwijderd

Topicstarter
Nog een extra update.
De nieuwe Antec 500W voeding haalt niets uit.
Echter ben ik er nu achter gekomen dat op mijn 6800XT dus geen externe voedingaansluiting zit.
Wordt vervolgd dus, want deze pci-e kaart gaat nu retour..

*edit: de helpdesk van Alternate kon me wel vertellen dat er niet per se een externe voedingsaansluiting op de 6800XT pci-e hoeft te zitten. Het ligt aan de layout en productietype van de kaart..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 05:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat er meerdere versies van mijn 6800XT kaart zijn. Ik weet nu niet of het moederbord het probleem veroorzaakt, of de kaart. Ik kan in iedergeval *geen* externe voeding aansluiten.
Hieronder zie je mijn kaartje:

Afbeeldingslocatie: http://img.idealo.de/folder/Product/446/5/446588/produktbild_gross.gif

Hij is inmiddels retour en ik ben benieuwd wat de uitslag is.
Ondertussen heb ik op mijn backup harde schijf even de windows schoon geveegd van Nvidia drivers en mijn ouwe 9800 Pro AGP geinstalleerd en ziedaar, een mooie resolutie van 1280x1024 op 120 Hz.
Ook de spellen RTCW en ET draait hij weer soepel... 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 05:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
*Update:

Alternate mailde mij vandaag met de melding dat 6800 XT Pci-e volgens hen prima werkt.
Hij haalt een resolutie van 1280x1024@120Hz en daarmee constateren ze dat de kaart niet kapot is. Ik had in een korte brief erbij vermeld dat de kaart dus die resolutie bij mij niet aankon, en ook geen spellen draaide daarmee.
Ik mag nu dus de onderzoekskosten betalen, wat ik in principe wel wil doen, maar ik heb ze even teruggemaild of ze me hun hardware setup willen doormailen, want nou weet ik nog niet of ze het wel met een Asrock bordje hebben getest. Asrock emailde mij dat de kaart compatible moet zijn met hun moederbord. Nou kan ik dus nog 1 ding doen, en dat is het moederbord RMA sturen, en als het dan ook goed blijkt te zijn moet ik weeeeeer onderzoeksgeld a 50 euro betalen (aan Zercom).
De monitor is goed omdat ik nu op mijn Asrock bordje een 9800 Pro AGP heb, welke dus mijn gewenste resolutie prima draait tot ik mijn 6800 XT terugkrijg.
Al met al ben ik dus dalijk nog een keer 50 euro kwijt, terwijl het bord al 58 euro kostte :'(
Ik zit te twijfelen tussen RMA van het moederbord en dan zonder pc zitten, of gewoon een nieuw bord kopen ;(
Aan de ene kant moet het wel aan het bord liggen, en ik heb Asrock ook al gemaild dat ik mijn 6800 XT dus eventueel wel mee wil opsturen in de doos om te kunnen laten testen bij hun ivm compatabiliteit...

to be continued :/

Verwijderd

Topicstarter
Thread gevonden met mensen die precies hetzelfde probleem ervaren als ik.
Deze mensen hebben alleen de black-outs van de monitor in combinatie met hun Asrock s939Dual-VSTA met AGP kaart. Twee mensen hebben dit ook met een PCI-e kaart, net als ik.
Dat wordt dus een ander moederbord kopen :/ |:( ;(

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Je moet het spel starten en op ''Auto'' /''reset'' drukken van je Monitor. Of ff de resolutie en beeld freq lager zetten.

Hoeveel heeft het ''testen'' gekost bij Alternate? Inclusief verzendkosten :X

====daarom doe ik nooit aan RMA'en, gewoon doorverkopen die handel.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
In 2 PC's bij mij thuis draait dit bordje anders perfect met AGP kaart...

Dit zijn de specs:
PC1
PC2

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
@Kakulukia

Het probleem is dat ik een spel niet eens fatsoenlijk kan spelen.
Ik weet niet hoe jij altijd games start, maar ik zit niet te wachten op een resolutie van 640x480 als ik Enemy Territory wil spelen. Ik speel dit al sinds jaar en dag op 1280x1024 op deze monitor, en mijn gewone windows XP desktop draaide ik ook altijd op 1280x1024@120 Hz, wat nu dus niet kan.
Mijn monitor blijft ook gewoon 'uit' als ik dit spel start. Resetten of uit/aan doen heeft dan ook totaal geen nut. Ik ga de resolutie ook niet lager zetten als ik Enemy Territory op 1280x1024 kan spelen op mijn ouwe 9800 pro agp.

@Big-Guy
Ik heb dan ook een PCI-E kaart met problemen......
Ik heb de 6800XT teruggestuurd naar Alternate, en die hebben getest en mailde me dat hij bij hun prima 1280x1024@120Hz draait. Ik had aan de telefonist gevraagd of ze de kaart wilde testen in combi met een Asrock s939 Dual-VSTA, dus dat doen ze nu overnieuw, omdat hun vorige test daarop niet gedaan was. Dit vind ik wel netjes van ze. Als hier dan ook uitkomt dat het bij hun werkt dan moet ik de kosten alsnog betalen, wat ik gerust wil doen, ik wilde alleen wel zeker weten dat het niet op een of ander Gigabyte moederbord is getest, ook al laat dat aan de andere kant dus wel zien dat die PCI-E kaart het prima doet.
Ik wacht hun test nu dus af.
Ondertussen heb ik inderdaad een AGP kaartje (9800 pro) erin gedaan en draait alles als een zonnetje. Ik heb overigens wel een forum gevonden waar mensen exact hetzelfde probleem hebben dat de monitor 'uitschakelt', maar dan juist met een AGP kaart, terwijl die combi nou net bij mij prima werkt. Maar 1 of 2 mensen hebben dit probleem ook bij de overstap van een AGP -> PCI-E kaart, en daar heeft niemand een echte oplossing voor.
Aangezien ik nu de test-kosten moet betalen aan Alternate, terwijl ik ook al een nieuwe voeding heb gekocht omdat mijn Zalman 400W volgens de instructies te weinig zou kunnen zijn voor die 6800XT heb ik geen zin om het moederbord ook nog es te gaan retourneren. Los van het feit dat ik dan tig weken zonder mobo zit, ben ik dan vooral meer dan 58 euro kwijt wat het hele bord heeft gekost.
Ik denk dat ik maar een Asus mobo koop en alle hardware alsnog overzet, zodat ik mijn 6800XT daar eens op ga testen. ;(

Verwijderd

zet in de bios bij het videokaart gedeelde bridge agp eens aan of uit... dat zorgde erbij mij voor dat mn 6800 het wel ging doen met games... verder heb ik ook een dual vsta s939 maar mn videokaart is agp ipv pciexpres

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de tip.
Ik weet inmiddels niet meer of ik dit al es geprobeerd heb, maar als ik mijn kaart terugkrijg van alternate zal ik dit eens proberen.
Pagina: 1