[DB] Linux PHP of JAVA connection met ODBC via dll

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He een vraagje. Ik zit al uren het internet af te struinen naar een mogelijke oplossing hiervoor. Het gaat om het volgende.

Ik wil via PHP of JAVA (tomcat) op een linux server een Database connectie opzetten. HEt gaat om een ACU COBOL database. Hiervoor geeft ACU een odbc server en client uit. Laat het zo zijn dat deze client alleen voor windows uitgebracht wordt.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om PHP of JAVA met die driver te laten communiceren (.dll). Zou ik op windows draaien dan was het geen probleem DSN aanmaken en de odbc naar die DSN sturen. Op linux kan ik dus geen dsn aanmaken.

Iemand een oplossing hiervoor. En nee ik ga geen windows server draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het zal misschien wel mogelijk zijn om in Linux met een DLL te communiceren, maar wat schiet je daarmee op? Je driver zal er echt niet door gaan werken, die is immers voor Windows geschreven. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht als je met windows drivers van een wifi netwerkkaart de kaart kan aansturen via linux (ndiswrapper) zal dit toch ook wel kunnen met odbc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt in java toch gewoon ODBC classes gebruiken ? Of werken die niet remote, alleen lokaal ?

edit:
Doh...
Er is zelfs gewoon een linux client:
http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/3.51.html

:P

[ Voor 38% gewijzigd door u_nix_we_all op 10-10-2006 13:16 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das MySQL, de DB die ik wil aanroepen is van ACU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:20:
Das MySQL, de DB die ik wil aanroepen is van ACU
Maar ze praten toch allebei via ODBC, je database queries zullen wel verschillend zijn, maar
dat doe je in java of PHP toch ? Je hebt alleen de client voor ODBC protocol nodig toch dan ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, odbc is een database communicatie 'standaard'. Waar jij naar linkt is de mysql implementatie hiervan. In php en in java zitten vervolgens onderdelen die het mogelijk maken om met een odbc connectie te verbinden. php heeft de odbc_connect voor zover ik weet en bij java kun je de jdbc_odbc bridge gebruiken. Odbc is afaik echter een windows dingetje. Dat op linux aan de praat krijgen zal denk ik niet zo snel gaan lukken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb toevallig gisteren nog ODBC modules voor MSSQL in PHP gecompiled, dus het is misschien best mogelijk.
Pagina: 1