Toon posts:

[HTACCESS] Toegang weigeren tot subdirectories

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn website heb ik verschillende directories staan waarvan ik de toegang wil onzeggen voor iedereen met een "deny from all"

In de root van de website staat een htaccess file. Mijn vraag is of ik in deze htaccess file de toegang tot de subdirectories kan beheren. Ik wil bijvoorbeeld hebben dat de directorie "page" en "include" niet toegankelijk zijn (deze worden alleen gebruikt door andere php files) maar alle andere directories wel (inclusief de root). Je kan natuurlijk in iedere subdir een htaccess file zetten met "deny from all" maar ik vroeg me af of dit niet kan in de htaccess file in de root.

Ik heb op internet zitten kijken maar ik kan het eigenlijk niet echt vinden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En dit heeft met programmeren te maken omdat....? ;) Waar hoort mijn topic?

PRG>>WSS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
<Directory naam>
order deny, allow
deny from all
</Directory>

Zoiets dacht ik dus :)
Zie ook de apache website.

[ Voor 34% gewijzigd door SH4D3H op 10-10-2006 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Serieus. te makkelijk :)

Raar dat ik dit niet kon vinden.

Wat betreft de plek. Ik zat al te tweifelen ;) Maar volgens mij valt HTACCESS niet echt onder Windows Servers

update:

Helaas de directory directive werkt alleen in "server config, virtual host", ik moet er eentje voor een htaccess file hebben. Maar ik kan dus bijna wel aannemen dat deze niet bestaat.
Wij gebruiken trouwens Apache/1.3.34. (http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/core.html#directory)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
*bump*
Maar één reactie?? Ik denk toch echt dat dit het verkeerde forum is. Maar dat is mijn mening..