email sturen aan groep

Pagina: 1
Acties:

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Het probleem is het volgende.

We hebben een politieke vereniging met 140 leden.
Een groot deel daarvan heeft een emailadres.(80).
Mensen die lid zijn van een politieke vereniging willen vaak voor anderen niet weten dat ze lid zijn van die politieke vereniging. Als ik nu die mensen mail, dan doe ik dat stuk voor stuk.Zo krijgen ze niet de mailadressen van anderen te zien.

De vraag is nu: Hoe kan ik dat in een groepsmail doen zonder dat de mensen elkaars emailadres zien. Ik werk met outlook express.

Ik heb gezocht hier op Got, alleen daar vind ik niet specifiek iets over het niet gezien worden door anderen. Dat is dus wel een voorwaarde.

Gegoogled heb ik ook. Leverde ook niks op. Als ik de opties in Outlook express bekijk heb ik zef mijn twijfels of dat kan. Mailtjes aan ons bestuur doe ik ook via een groep. Echter dan zien we wel alle geadresseerden in de mail zelf. Wie kan me uitsluitsel geven.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:45

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

BCC?

Rail Away!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07 07:52
BCC: Blind Carbon Copy: optie van e-mail waarbij een kopie van een e-mail bericht ter informatie ook naar andere personen wordt gestuurd zonder dat de geadresseerden kunnen zien welke personen ook een kopie hebben ontvangen.

Kan je in outlook express activeren door een nieuw bericht te maken, en dan naar "Beeld" => "Alle knoppen" aanklikken. Dan krijg je een extra veld "BCC" om e-mail adressen in te geven.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Of voeg iedereen toe aan een adres (nieuwsbrief@politiekevereniging.nl) als je daar beschikking toe hebt, dan moet je gewoon iedereen via een ; adden aan dat nieuwsbrief adres, en instellen als redirectmail.

Hoef je via outlook alleen maar naar nieuwsbrief@politiekevereniging.nl te mailen en komt het bij iedereen aan die erin staat, hun zien alleen dat het naar nieuwsbrief@... is gestuurd.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

BCC kun je uitlezen in de headers.
Mailinglist een idee? Als je geen mailserver hebt kun je online een e-mail-pakket nemen... whizzweb...

• Snelle Henkie
  • Nu online
Ja dat hoorde ik ook van iemand. In mijn outlook heb ik wel CC, geen BCC. Ook dat kan ik niet vinden in mijn oulook express. Ligt dat aan de versie? Of moet je dan MS Outlook hebben. Alvorens je me vraagt om "alle koppen " aan te klikken bij beeld, dan krijg ik er geen bcc bij.

[ Voor 21% gewijzigd door Snelle Henkie op 10-10-2006 12:32 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Snelle Henkie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:28:
Ja dat hoorde ik ook van iemand. In mijn outlook heb ik wel CC, geen BCC. Ook dat kan ik niet vinden in mijn oulook express. Ligt dat aan de versie? Of moet je dan MS Outlook hebben.
Moet je op het veldje "Aan" klikken als je een nieuwe email maakt, dan heb je drie vakken waaronder BCC tot je beschikking. Maar zoals iemand al aangaf is dat via een header uit te lezen die adressen.

[ Voor 8% gewijzigd door RomeoJ op 10-10-2006 12:31 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Je kunt ook aan mail merge gaan denken ervan uitgaande dat je Microsoft Word tot je beschikking hebt. De mailmerge stuurt dan losse mailtje terwijl jij achterover leunt en toekijkt.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07 12:35

sphere

Debian abuser

Informeer je ook even bij je provider bij hoeveel emails per tijdseenheid ze je gaan aanmerken als spammer? Best vervelend als je een SMTP block krijgt terwijl je te goeder trouw bent. :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 23:20

Pyrus

Hardknock life

taXoudanT schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:28:
BCC kun je uitlezen in de headers.
Mailinglist een idee? Als je geen mailserver hebt kun je online een e-mail-pakket nemen... whizzweb...
Onzin. BCC kun je natuuriljk niet uitlezen in de header. Dan is het hele idee van de BLIND carbon copy naar de haaien.
Wat wel een nadeel is met bcc dat je waarschijnlijk als spammer geflagged wordt als je 80 adressen in je bcc zet. Ik zou daarom ook voor nieuwsbrief@ gaan of anders kijken of je het kunt automatiseren: 1 keer op versturen klikken en dmv een script iedereen een eigen mail sturen.

LinkedIn

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad ligt bij BCC natuurlijk de nadruk op de B. Dus niets in de headers.

BCC of via een (serverside, anders is het gelijk aan een BCC) maillijst dus inderdaad. Al kan je natuurlijk, als een maillijst moet worden geregeld, ook gewoon een (niet spam!) SMTP server geregeld worden die dat doet. Of gebruik je eigen SMTP server als dat van de ISP mag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Snelle Henkie
  • Nu online
Mensen, ik weet niet wat er mis was.
BCC was niet aanwezig bij mij. Ik kon klikken wat ik wilde op alle koppen.
Heb er een paar uurtjes in gestoken en de pc leeggegooid en alles er opnieuw opgezet.
En zie daar. BCC is geboren. Outlook express was voorheen niet vooruit te branden, maar ook dat is stukken beter nu. Ik ga eerst maar eens een testje doen met BCC naareen man of 80 en dan zien we wel of het als spam gezien wordt.
Een ieder bedankt

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit is toch meer iets voor Officesuites en -software, ik verplaats je topic nog even. :)

Signature

Pagina: 1