Toon posts:

Netwerkkaartinfo opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid (programmaatje) om te kijken wat voor netwerkkaart er in een computer zit (het liefste ook nog het type etc.. er bij)..???

Anders moet ik op mijn werk een 100+ computers opendraaien en kijken wat voor netwerkkaart er in zit :r en daar heb ik dus ff helemaal geen zin in. (Ja wij hebben nog DOS-clients |:( draaien anders kon ik het inderdaad in Windows zien). BTW. METAFRAME RULEZ *D

Ik heb wel alle mac-adressen. Kun je hier ook aan zien van welke fabrikant die is en van welk type?

Verwijderd

Linux bootdisk net.i van slackware gebruiken en daar mee opstarten, dan zie je het :)

OF

pcicfg gebruiken als het een PCI kaart is...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 20:39 schreef fkooman het volgende:
Linux bootdisk net.i van slackware gebruiken en daar mee opstarten, dan zie je het :)
en waar haal ik die bootdisk ergens vandaan? (heb je daar ook een handig linkje voor??)

Verwijderd

ftp://ftp.freesoftware.com/pub/linux/slackware/slackware-current/bootdsks.144/net.i

zoiets :)

[update]
Hm...die regexp is f*cked up |:(
[/update]

[update2]
Die moet je met RAWRITE (ftp://ftp.freesoftware.co.../bootdsks.144/RAWRITE.EXE) op floppy zetten:

rawrite net.i A:
[/update2]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.. :)
Morgen eens ff uittesten.
Dit scheelt me waarschijnlijk heel wat tijd.. Dus alvast bedankt!!!

Al moet ik nu overal de diskettesloten eruit slopen :(, aangezien die sleutels niet heel erg geweldig zijn geregistreerd. |:(

Verwijderd

Als je toch alle mac adressen hebt, dan is deze site wel wat voor je:

http://standards.ieee.org/regauth/oui/index.shtml

Pleur daar de eerste 6 chars van het mac in, en je weet in ieder geval wie de fabrikant is.

Mzzl
Pagina: 1