Toon posts:

twee desktops op 1 scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 650 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om twee desktops van dezelfde computer op een widescreen te splitsen? Ik heb namelijk maar 1 VGA input op het scherm.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 21:10

DarkSide

theres no place like ::1

Ik snap niet helemaal wat je nu wilt :?
Je wilt 2 bureaubladen ? van 1 computer ? splitten op een brede widescreen monitor. Welke maar 1 vga input heeft?
Dus je wilt 2 vga kaarten in 1 computer aansltuiten op 1 monitor?
Dit gaat niet werken.
Wel kan je elke vga kaart op een monitor (dus 2 monitoren) aansltuiten. Zo vergroot je ook je desktop.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Nee hij bedoeld waarschijnlijk dat hij gewoon een desktop heeft met 1 scherm en 1 aansluiting en die splitsen op dat ene scherm zelf, dus 2 desktops op 1 fysiek scherm.

Geen idee hoe je dat kan doen, maar ik begrijp het doel daar ook niet echt van?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Kijk hier maar eens bij virtual desktop manager: klik

edit: hrm....laat maar.....is meerdere desktops, maar 1 per keer.

waarom wil je 2 desktops op 1 scherm, tegelijkertijd? lijkt me eigenlijk niets opschieten....

[ Voor 48% gewijzigd door sariel op 10-10-2006 12:10 ]

Copy.com

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Hoe heet zo'n ding ook al weer, een KVM switch geloof ik. dat is een kastje wat je ertussen hangt.

maar dit werkt alleen als er 2 computers zijn die je wilt besturen.

als alle 2 de bureaubladen op 1 computer staan, dan eeehhhh. misschien remote desktop naar je eigen computer (google eerst naar 'multiple login windows xp') of zoeits.

of anders VMware?

Verwijderd

oh ik dacht 2 computers (dezelfde) op 1 beeldscherm... XD
weet verder wel niet hoe

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 21:10

DarkSide

theres no place like ::1

R3dn3ck schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:07:
Nee hij bedoeld waarschijnlijk dat hij gewoon een desktop heeft met 1 scherm en 1 aansluiting en die splitsen op dat ene scherm zelf, dus 2 desktops op 1 fysiek scherm.

Geen idee hoe je dat kan doen, maar ik begrijp het doel daar ook niet echt van?
Ja ik las het verkeerd. Dan moet je idd voor een KVM switch gaan.
Dan kan je 2 desktops (pc's) aansluiten op 1 monitor.
en deze 2 desktops kan je dan ook nog eens bedienen met 1 muis en 1 toetsenbord.
Werk ontzettend handig. heb mijn pc's en laptops er ook aan hangen.

Volgens mij lees ik het nog verkeerd. En is het de bedoeling dat 1 scherm tegelijkertijd 2 beelden van verschillende pcs weergeeft? dus PIP zeg maar.
geen idee hoe. En lijkt me ook niet fijn werken. of je moet een gigantisch scherm voor je neus hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door DarkSide op 10-10-2006 12:14 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41
DarkSide schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:12:
[...]
en deze 2 desktops kan je dan ook nog eens bedienen met 1 muis en 1 toetsenbord.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:02:
Is het mogelijk om twee desktops van dezelfde computer op een widescreen te splitsen? Ik heb namelijk maar 1 VGA input op het scherm.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-03 13:09

Jazzper

BB4E^Guerilla

volgens mij wil hij tegelijkertijd

dan vind ik het ook nog wel interessant iets als dat softwarematig kan!
Wat sowieso wil is om via remote desktop 1 scherm windowed binnen te halen. Dat doe ik ook vaak met mijn server. Maar dat is meer picture in picture principe ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom wil je dit? Je kan toch simpelweg twee vensters verticaal naast elkaar zetten?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

DarkSide schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:12:
[...]

Volgens mij lees ik het nog verkeerd. En is het de bedoeling dat 1 scherm tegelijkertijd 2 beelden van verschillende pcs weergeeft? dus PIP zeg maar.
geen idee hoe. En lijkt me ook niet fijn werken. of je moet een gigantisch scherm voor je neus hebben.
Nee je hebt het nog verkeerd volgens mij, hij bedoeld (waarschijnlijk) dat je twee desktops van DEZELFDE computer op 1 scherm weergeeft. Dus links op het widescreen een desktop en rechts een desktop. Dus 50/50 zeg maar, maar dan wel 2 desktops van 1 en dezelfde pc.

Althans dat neem ik zo aan van zn kleine startpost zonder al te veel info.
Ik snap nog steeds dat nut er niet van in? Als de topicstarter dat nou uit komt leggen wat hij wilt doen daarmee?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad twee vensters naast elkaar zetten. Alleen als ik een powerpoint presentatie opstart, dat wordt mijn beeld helemaal gevuld. Het scherm is bedoeld voor presenatie doeleinden.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-03 13:09

Jazzper

BB4E^Guerilla

check! nu zie ik het idd!

1 PC
1 Scherm
1 OS
dual output op 1 scherm. Kennelijk wil hij het hardwarematig of fancy softwarematig want precies wat al gezegd wordt: whats wrong met een beetje slepen totdat 2 vensters fitten?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Algemene gedragsregels (Netiquette)

Hoi, welkom op GoT! Om de boel hier in de hand te houden zijn er een aantal dingen die je moet weten. De linkjes hierboven bijvoorbeeld. Lees eerst dat even door, want dit topic is echt veel te vaag/onduidelijk op deze manier :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.