Poorten openen ivm livebox

Pagina: 1
Acties:

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 10:08
Beste tweakers, ik woon in een studentenhuis waar het volgende netwerk geinstalleerd is:

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/9499/situatieun2.jpg

We hebben internet via Orange, in combinatie met een livebox. Vanuit de livebox loopt het signaal naar een router, welke het internetverkeer verdeeld. Omdat we met 6 bewoners zijn, hebben we er nog een router achter hangen, welke als een hub is aangesloten. In totaal levert dit precies 6 mogelijke verbindingen op en alles werkt prima.

...Totdat ik besloot om voor een P2P-programma poorten open te gaan gooien. Voordat jullie denken dat ik de makkelijke weg kies en hier snel post... Ik ben al twee weken bezig om de poorten open te krijgen, heb alle handleidingen van dit forum gelezen. Heb www.portforwarding.com gelezen en uitgevoerd, alsmede 'gegoogled' en diverse internetpagina's gelezen.

Op dit moment ben ik het systeem een beetje kwijt. Ik heb al vaker poorten geopend en dit ging zonder problemen, maar wat ik ook probeer niets lijkt te werken in mijn huidige situatie.

Wat heb ik gedaan?

*Ik heb mijn computer's ip-adres verandert in een statisch ip-adres. Ik heb op de livebox de poorten geforward naar mijn ip-adres. --> werkte niet <--

*Vervolgens ook op de router virtuele server ingesteld, met een verwijzing naar mijn ip-adres. --> werkte niet <--

Vervolgens ben ik wat aan het rotzooien geweest, wat het allemaal niet beter maakte. Het netwerk zit als volgt in elkaar.

de gateway is volgens de standaard orange instellingen.
de livebox is te configureren op 192.168.0.1
de router op 192.168.1.1
mijn computer heeft het adres 192.168.1.10

Iemand die mij (op weg) kan helpen? Indien ik informatie vergeten ben, ik wil het graag aanvullen als ik weet wat ik moet aanvullen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII)

Hier stata wel een stukje in de TS over poorten forwarden

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Resistance_NL
Dat heb ik (natuurlijk) al gelezen, echter ik kom er niet uit.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Je livebox is al een router dus die andere routers zijn overbodig. Sluit deze gewoon aan zodat ze fungeren ale een switch. Je hoeft nu alleen nog maar in de livebox een poort open te zetten.
Houdt je toch die andere routers aan dan moet je alles doorlussen.
Dus van je livebox naar je router en dan naar je pc. Je kunt niet rechtstreeks naar je pc omdat er nog een router tussen zit die dit dus blokkerd.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:18
Ik had hetzelfde probleem, maar dan met 1 router.
Wat je moet doen is beide routers als switch laten fungeren.
Dan zou iedere computer van de LB een IP-adres moeten krijgen.
Hierna kun je in de LB poorten laten forwarden naar jouw IP-adres.

Ikzelf heb het op een andere manier ook niet aan de praat gekregen.
Geen idee hoe je namelijk van de LB moet forwarden naar de volgende router en daarvandaan naar jouw pc. Dit betekent dus dat je op 2 routers (LB en router) de poorten moet open zetten. Als dit op één of andere manier zou werken, zou ik het ook meteen zo doen.
bovenstaande werkt zeker weten.

Onderstaande heb ik ook geprobeert, maar dat werkte bij mij niet. Als het wel zou moeten werken, dan heb ik misschien iets fout gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 10-10-2006 14:28 ]

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:24
Vanaf de livebox alle poorten forwarden naar router 1.

In router 1 de poort forwarden naar jou pc en dan werkt het wel!

De Livebox kan niet rechtstreeks jou pc benaderen omdat de router ertussen zit!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Afhankelijk van wat voor router router1 achter je LB is, zou ik die het specifieke portforward verhaal laten afhandelen.
Laat router1 ook je DHCP afhandelen en zet de DHCP server op de LB uit. Op de LB laat je dan álle TCP en UDP poorten mappen naar IP van router1 en die stuurt dan poort X naar PC1, poort Y naar PC2 etc.
Zo kun je prima al je portmappings draaien zonder problemen.

jjbstolk is me net voor.......

[ Voor 4% gewijzigd door BN op 10-10-2006 14:32 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
zo heb ik het ook.. Livebox forward port 1 t/m 65535 udp&tcp naar mijn Asus WL-500g, en mijn WL500-g doet de rest van het werk.

Heb wel een aantal vaste poorten geforward, en het voordeel is nu ook dat uPnP werkt met MSN Messenger (Webcam) en andere proggies..

Pvouput live

• Resistance_NL
Ik schaam me momenteel een beetje... Het enige wat ik verkeerd had gedaan was de livebox laten forwarden naar mijn ip-adres, ipv het ip-adres van de router.

Na enig puzzelen en jullie handige reacties draait alles nu, daarvoor hulde _/-\o_
Pagina: 1