Nieuwe MacbookPro: Copy / paste schijfinhoud?

Pagina: 1
Acties:

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wordt geplaagd door defecten aan mijn Macbook Pro en nu heeft heb ik Apple zo ver gekregen dat ze de mijne nu voor de derde keer gaan vervangen. De laatste vervanging was echter een half jaar geleden, dus uiteraard staat nu de schijf vol met allerlei data en programma's. Omdat ik weinig trek heb in een herinstallatie van alles wat ik het afgelopen half jaar heb gedaan, wil ik het liefst gewoon de inhoud van mijn oude schijf even als image ergens opslaan, en daarna plakken op mijn nieuwe laptop, in de hoop dat alles hetzelfde is.

Ik heb hier nog een powermac staan, en een Firewire kabel liggen. Zie ik iets over het hoofd als ik nu gewoon de Macbook in Target Mode opstart, via FireWire de schijfinhoud naar een mapje op mijn powermac sleep, en daarna mijn nieuwe Macbook ook in Target Mode start, en de inhoud weer terugsleep? Ik zou dan toch gewoon mijn 'oude' installatie compleet moeten hebben, zonder verdere beperkingen?

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, kan dit misschien helemaal niet, of zie ik gewoon iets over het hoofd?

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:07
Dit is geen probleem en werkt bij mij altijd perfect (ik gebruik deze methode met name voor de user folders)
Je kunt ook de diskutility gebruiken om van je hele HDD een (gecomprimeerde) image te maken die je vervolgens weer kunt restoren via diezelfde diskutility als je de nieuwe MbPro binnen hebt. Dit is waarschijnlijk de meest betrouwbare methode.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

het enige waar je op moet letten zijn permissies en dingen als de suid bit.

Als ik jou was zou ik het dus niet grafisch doen maar handmatig, met tar (of zelfs dd).

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:42

Neus

www.zenaconsult.com

Gebruik Carbon Copy of SuperDupe, weet je zeker dat je ook de hidden & system files/folders meekopieert.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:07
smokalot schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:37:
het enige waar je op moet letten zijn permissies en dingen als de suid bit.

Als ik jou was zou ik het dus niet grafisch doen maar handmatig, met tar (of zelfs dd).
Diskutility houd rekening met alle eigenschappen van een Mac os x systeem (zoals mac os hidden file features) waarvan ik niet zeker weet of die wel (automatisch) meegenomen worden door de niet grafische utils.
Misschien is grafisch dus juist wel verstandiger.

Diskutil is zo simpel als: <klik> nieuw image <klik> selecteer source [je hdd] en klaar
restore met diskutil is net zo eenvoudig: <klik> open image <klik> selecteer restore destination [je hdd]

Meerdere malen zo mijn mac zonder problemen gemigreerd

[ Voor 18% gewijzigd door arjenhiemstra op 10-10-2006 13:09 ]

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dank voor de replies, ik maak met Disk Utility wel een image die ik op mijn nieuwe laptop restore. Mocht het nou niet goedgaan, dan heb ik altijd de OSX dvd nog.
Pagina: 1