[Mysql] oorzaak van "error 145"

Pagina: 1
Acties:

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 18:03
Ik heb de laatste tijd al meerdere keren gehad dat mijn tabel opeens corrupt is.
Mysql geeft dan deze error:
<tabelnaam> analyze error Can't open file: '<tabelnaam>.MYD'. (errno: 145)

Als ik op google of GOT zoek op error 145 dan kom ik de tips tegen dat een REPAIR <tabelnaam> het probleem oplost, en dat is ook zo, maar ik wil eigenlijk dat het probleem gewoon niet meer voorkomt.

Ik heb al behoorlijk gezocht, maar ik kan er niet achterkomen wat de oorzaak kan zijn van een error 145.

Waar moet ik zoeken?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Defect geheugen, defecte schijf, gare MySQL installatie, laatste versie MySQL geïnstalleerd? Enzovoorts enzovoorts...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• JozyDaPozy
RobIII schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:40:
Defect geheugen, defecte schijf, gare MySQL installatie, laatste versie MySQL geïnstalleerd? Enzovoorts enzovoorts...
Nee, niet laatste versie van MySql, over de rest heb ik geen zicht.
Maar wat jij noemt is aannemelijker dan een stukje vieze code ergens? Dat er voor zorgt dat mijn tabel corrupt raakt?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met het gemiddelde stukje slechte code krijg je je tabel niet corrupt hoor. :P Het zal vast wel mogelijk zijn om met een foute query je tabel te verkloten, maar de andere zaken die RobIII noemt heb ik veel vaker als oorzaak gehoord.

Je topic heeft dan ook weinig met programmeren an sich te maken; ik verplaats je topic even naar Development Tools & Environments; zie ook Waar hoort mijn topic? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32
Heel waarschijnlijk een hardware fout.

• JozyDaPozy
Ik kom net tot de wat trieste ontdekking dat de hosting-provider waar dit zicht afspeelt Mysql 3.23.58 heeft draaien.
Die is van september 2003.

Het lijkt mij dat dat sowieso niet zo'n stabiele situatie is.
Pagina: 1