Organise Imports, Xdoclet en CVS

Pagina: 1
Acties:

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik kreeg vandaag (weer) op mijn kop van de baas omdat ik Organise Imports had gedaan op het hele project (1 van de 5 modules eigenlijk). Alles was af en de code hoefde alleen nog maar een beetje opgeschoont te worden en wat documentatie geschreven te worden. Ik dacht: een ideaal moment om die 500 warnings in Eclipse eens te verwijderen. Dus ik organise imports eroverheen.

Komt ie naar mijn bureau om te klagen dat ik dat nooit meer mag doen. Reden:
- dan kan ik niet zien wat er allemaal verandered is, want er is eigenlijk niks veranderd
- dat werkt niet goed met XDoclet, er is een reden waarom hij imports doet met de wildcards

Die eerste reden vind ik echt vaag. Je kan toch met de comment erbij zien wat er is veranderd? Er zijn zovaak edits die bijna alle files aanraken en daar klaagt nooit iemand over.
De tweede reden kon hij al helemaal niet uitleggen. Ik vroeg naar nadere informatie, maar hij had zogenaamd geen tijd om het uit te leggen. Volgens mij heeft ie het zelf verzonnen want Google kon iig niks vinden over organise imports en xdoclet.

Hij doet wel vaker domme uitspraken, maar wordt ondertussen wel beschouwd als God hierzo. Dus wie heeft er nou gelijk?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Jij, maar blijkbaar heeft hij wel meer te zeggen dan jij ;)

Dergelijke uitspraken duiden alleen maar incompetentie aan, maar vaak is het gewoon nutteloos om hier tegenin te gaan. Waarom kan hij niet zien wat er veranderd is? Als jij gewoon mooi een commentaar regeltje erbij zet: "organized imports", dan is het tochwel voldoende lijkt me? Als hij gewoon een diff doet, zal hij ook zien wat er juist veranderd is.

Zolang jij de build niet breekt, lijkt me er niks aan het handje, toch?

Verwijderd

Beetje respectloos om zo over je collega's te praten, alleen maar omdat je geen gelijk krijgt. Zou je je niet eens afvragen waarom zo iemand die positie in het bedrijf heeft bereikt?

Tevens denk ik dat je er beter over kan praten met elkaar i.p.v. anoniem te posten op een forum.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Denk je dat ik dat niet heb gedaan? Ik vroeg het hem, maar had het zogenaamd te druk. Jij hebt je voor dit geregistreerd op het forum, dus je zal of die persoon zijn of iemand dichtbij. Als je het weet dan mag je het hier vertellen of morgen op het werk.

Ik ben wel iemand die graag dingen leert, maar ook wel graag wil weten waarom iets zo is zoals het is. Als je komt met dingen als: "je moet het zo doen omdat ik het zeg en ik zeg niet waarom het zo is", en er zit geen logische reden achter dan word ik recalcitrant. Dan vind ik het dom.
Als je geen inhoudelijke redenen hebt dan hoef je niet te posten, en jij bent degene die anoniem post, niet ik.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Het lijkt me hier persoonlijk niet de beste plek voor persoonlijke vetes, maar goed dat terzijde.

Ik hou ook weleens opschoonrondes. Keertje organize imports. Keertje externalize strings. Keertje auto format. Daar heb ik nog nooit problemen van ondervonden.

Misschien een idee voor de volgende keer: Breng eerst iedereen op de hoogte alvorens je het doet. Scheelt je een berg merge problemen en gezanik achteraf. Dan kun je meteen afstemmen waar je wel en niet aan mag komen. Als je bijvoorbeeld aan mijn JSF views komt met de autoformatter, dan gooi ik je #&@$......... ;)

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy