[XP] DHCP client services wordt niet gestart *

Pagina: 1
Acties:

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Een vriend van mij heeft een systeem vol met viurssen en spyware, ook kan hij het internet niet meer op. Ik heb dus alle virussen e.d verwijderd. maar het ineternet kan hij nog steeds niet op.
Het systeem krijgt geen ip adres, dit komt doordat de DHCP client services niet is gestart.
Als ik bij me services kijkdan krijg ik de melding wordt gestart. Ik kan dat ook niet cancelen om weer op te starten. Is er een oplossing hoe ik dit weer werkend kan krijgen mischien een externe applicatie ofzo wat de DHCP client functie overneemt.

Specs:
Windows XP Pro

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Hoe vol met zooi zat dat systeem? Is het niet slimmer om een schone install te doen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• battler
Niet de meest handige oplossing i.v.m behoudt van programma's en data.
Mijn laatste redmiddel is idd een re-install, maar dit zie ik niet als oplossing.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Welke services zijn afhankelijk van de DHCP client service?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 21:12

DarkSide

theres no place like ::1

je kan proberen naar een restore point te gaan. Volgens mij blijven de virussen dan gewoon weg.
En heb je norton draaien? Deze schijnt soms problemen te geven bij DHCP. Maar dat is voornamelijk bij een deinstallatie van norton.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

maar dit zie ik niet als oplossing.
Serieus: dan is het hoog tijd dat er eens een backup wordt gedraaid :Y)

Wat zegt je eventlog ervan?

Lees hoe dan ook http://www.petri.co.il/reinstall_tcp_ip_on_windows_xp.htm even door (cq. How to reset Internet Protocol (TCP/IP) in Windows XP). Of overweeg een installatie over de huidige. Na backuppen, natuurlijk.

Maar gewoon format + data terugzetten is de enige nette oplossing. Want je weet nooit zeker dat je van alle malware af bent.

Ik trek je topic even van Netwerken naar Windows Clients, aangezien je vraag niet over netwerken maar een Windows service gaat. En pas dus meteen ook even de titel aan volgens het aldaar geldende policy.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• battler
Ik ben geen systeembeheerder dus ofdat het systeem helemaal vrij is ofniet boeit me niet echt.
Als ik mischien met het tcp /ip resetten het internet alweer aan de praat krijgt dan vind ik dit wel voldoende.

• battler
dit alles heeft niet geholpen, het systeem krijgt nog steeds geen ip adres.
Ik loop aan het einde van mijn 'oplossingen'.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

battler schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:03:
Ik ben geen systeembeheerder dus ofdat het systeem helemaal vrij is ofniet boeit me niet echt.
offtopic:
Fout. Je bent geen "systeembeheerder" (verkeerde term trouwens, maar dat maakt niet uit), dus je weet niet of je systeem wel schoon is, dus ook niet of het niet gewoon nog brakke spyware is die er voor zorgt dat de boel niet werkt..

En belangrijker: de (in dit geval) belangrijkste reden om een schoon systeem te krijgen is dat je dan tenminste vrij zeker niet de rest van de wereld aan het besmetten bent met virussen en geen kinderprono spam aan het rondsturen bent.

Maar goed, als ook dit niet werkt ben ik een beetje door mijn opties heen. Als je logfiles geen tips geven dan natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

battler schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:03:
En jouw soort instelling zorgt er dus te veel voor dat ik last heb van allerlei PCs die mij spammen en dat is dus ook precies de reden waarom ik van mening ben dat als je niet weet wat je doet, dat je dan gewoon moet herinstalleren. Je bezorgt anderen zo ontzettend veel overlast...
Pagina: 1